Αρχική Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το ΚλίμαΚείμενο 01Σχόλιο του χρήστη Αντώνιος Κανδηράκης | 18 Νοεμβρίου 2018, 20:20
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΣΕΠΕ ΤΟΥ (ΠΡΟ)ΣΧΕΔΙΟΥ; Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ψεύδεται δηλώνοντας ότι το σύστημα της προωθούμενης Ενεργειακής και Κλιματικής Διακυβέρνησης, με ευρεία προώθηση των εφαρμογών ΑΠΕ, θα είναι αξιόπιστο, διαφανές και δημοκρατικό. Που είναι η διαφάνεια εφόσον το πλαίσιο επιβάλλεται με τις γνωστές μη δημοκρατικές μεθόδους; Η Επιτροπή διατείνεται ότι ένα τέτοιο σύστημα διακυβέρνησης θα πρέπει να βασιστεί σε ήδη υπάρχουσες δομές, όπως τα εθνικά προγράμματα για το κλίμα, τα εθνικά σχέδια για την ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές και την ενεργειακή απόδοση, όπως και στην ανάγκη εξορθολογισμού και συγκερασμού των χωριστών σκελών σχεδιασμού και υποβολής εκθέσεων. Κατά τ’ άλλα η Επιτροπή και το Ευρωκοινοβούλιο φέρονται να προβληματίζονται από την ραγδαία άνοδο της άκρας δεξιάς στην Ευρωπαϊκή Ήπειρο. Οι μέθοδοι των, κατ' επίφαση ως φαίνεται, δημοκρατικών θεσμών διακυβέρνησης στην Ε.Ε. δεν διαφέρουν και πολύ από αυτές των ολοκληρωτικών καθεστώτων. Ο καθαρός φασισμός συνομολογείται στις παγκόσμιες, ευρωπαϊκές και εθνικές πολιτικές για το κλίμα και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Ο φασισμός πλέον δεν έχει εθνικιστικό χαρακτήρα. Δια της παγκοσμιοποίησης πατρίδα και "έθνος" είναι ο πλανήτης Γη και κύριος εχθρός της παγκόσμιας πατρίδας ο άνθρακας ( ... η Κίνα και Ρωσία έπονται ...προς το παρόν). Πάντα η ενεργειακή διακυβέρνηση εμπεριείχε μεθόδους φασιστικής και ιμπεριαλιστικής επιβολής. Η εξάπλωση των αιολικών στην Ευρωπαϊκή Ήπειρο και όχι μόνο (ήδη) παρίσταται ως υπαρκτός φασισμός και αποτέλεσμα του λεγόμενου "εθνικοσοσιαλισμού του κλίματος". Ο απερχόμενος Σύριζα θέτει σε δήθεν διαβούλευση το εθνικό (προ)σχέδιο για την ενέργεια και το κλίμα, στο πλαίσιο του εθνικού ενεργειακού σχεδιασμού και της δέσμης μέτρων για την ενέργεια και το κλίμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, κατά παράβαση των διατάξεων της Σύμβασης Άαρχους. Οι είκοσι ημέρες της δήθεν κατά Συριζα διαβούλευσης δεν συνιστούν επαρκή χρόνο σύμφωνα με την ανωτέρω σύμβαση. Αντιγράφω: Πρόταση ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ για τη διακυβέρνηση της Ενεργειακής Ένωσης, που τροποποιεί την οδηγία 94/22/ΕΚ, την οδηγία 98/70/ΕΚ, την οδηγία 2009/31/ΕΚ, τον κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 663/2009, τον κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 715/2009, την οδηγία 2009/73/ΕΚ, την οδηγία 2009/119/ΕΚ του Συμβουλίου, την οδηγία 2010/31/ΕΕ, την οδηγία 2012/27/ΕΕ, την οδηγία 2013/30/ΕΕ και την οδηγία (ΕΕ) 2015/652 του Συμβουλίου και καταργεί τον κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 525/2013 "Η εφαρμογή πολιτικών και μέτρων στους τομείς της ενέργειας και του κλίματος έχει επιπτώσεις στο περιβάλλον. Συνεπώς, τα κράτη μέλη θα πρέπει να διασφαλίζουν στο κοινό την έγκαιρη και αποτελεσματική παροχή της δυνατότητας συμμετοχής και συμβολής στην κατάρτιση των ενοποιημένων εθνικών σχεδίων για την ενέργεια και το κλίμα σύμφωνα, κατά περίπτωση, με τις διατάξεις της οδηγίας 2001/42/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (σχετικά με την εκτίμηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων ορισμένων σχεδίων και προγραμμάτων και του Συμβουλίου) και με τη σύμβαση της Οικονομικής Επιτροπής των Ηνωμένων Εθνών για την Ευρώπη (ΟΗΕ/ΗΕ) σχετικά με την πρόσβαση σε πληροφορίες, τη συμμετοχή του κοινού στη λήψη αποφάσεων και την πρόσβαση στη δικαιοσύνη για περιβαλλοντικά θέματα της 25ης Ιουνίου 1998 («σύμβαση του Aarhus»). Τα κράτη μέλη θα πρέπει επίσης να εξασφαλίζουν τη συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων στην κατάρτιση των ενοποιημένων εθνικών σχεδίων για την ενέργεια και το κλίμα." ... "Άρθρο 10 Δημόσια διαβούλευση. Με την επιφύλαξη άλλων απαιτήσεων του ενωσιακού δικαίου, τα κράτη μέλη διασφαλίζουν στο κοινό την έγκαιρη και αποτελεσματική παροχή της δυνατότητας να συμμετέχει στην κατάρτιση του προσχεδίου [ ] ή, πριν από την έγκρισή του, του τελικού σχεδίου [] και επισυνάπτουν κατά την υποβολή του προσχεδίου [ ] ή του τελικού ενοποιημένου εθνικού σχεδίου για την ενέργεια και το κλίμα στην Επιτροπή σύνοψη των απόψεων ή των προσωρινών απόψεων του κοινού. Καθ’ όσον εφαρμόζονται οι διατάξεις της οδηγίας 2001/42/ΕΚ*, οι διαβουλεύσεις που διενεργούνται για το προσχέδιο σύμφωνα με την εν λόγω οδηγία θεωρείται ότι ανταποκρίνονται, επίσης, στις απαιτήσεις δημόσιας διαβούλευσης του παρόντος κανονισμού." *Επεξηγηματική σημείωση: Το άρθρο 6 παράγραφος 1 της οδηγίας 2001/42/ΕΚ (οδηγία για τη στρατηγική περιβαλλοντική εκτίμηση - ΣΠΕ), σχετικά με την αξιολόγηση των επιπτώσεων ορισμένων σχεδίων και προγραμμάτων στο περιβάλλον απαιτεί να διενεργούνται διαβουλεύσεις επί των προκαταρκτικών σχεδίων ή προγραμμάτων. Η Επιτροπή υπογράμμισε ότι, στο βαθμό που έχει διεξαχθεί δημόσια διαβούλευση βάσει της οδηγίας 2001/42/ΕΚ, έχει ικανοποιηθεί το αίτημα για δημόσια διαβούλευση κατά την έννοια του άρθρου 10. Εν προκειμένω το απαράδεκτο προσχέδιο που παρουσιάζεται στην εν λόγω δήθεν διαβούλευση δεν προκύπτει να συνοδεύεται από έκθεση περιβαλλοντικών επιπτώσεων της Οδηγίας 2001/42/ΕΚ. Στις 15 Οκτωβρίου 2010 ο Ιρλανδός κος Pat Swords υπέβαλε καταγγελία στην Επιτροπή Συμμόρφωσης με τη Σύμβαση του Aarhus της Οικονομικής Επιτροπής των Ηνωμένων Εθνών για την Ευρώπη (UNECE), προβάλλοντας την αποτυχία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να ασκήσει επίβλεψη στην Ιρλανδία ώστε αυτή να συμμορφωθεί με τις υποχρεώσεις των άρθρων 5 και 7 της σύμβασης Άαρχους, όσον αφορούσε στο Εθνικό Σχέδιο της χώρας για την ανανεώσιμη ενέργεια (NREAP) του άρθρου 4 της οδηγίας 2009/28/ΕΚ και ότι η Επιτροπή ενέκρινε κρατική ενίσχυση για το Ιρλανδικό REFIT I (το Ιρλανδικό σύστημα FIT) για στήριξη της ηλεκτρικής ενέργειας που προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, αν και η Ιρλανδία δεν είχε τηρήσει την Οδηγία για την εκτίμηση περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ΣΕΠΕ), μεταξύ άλλων, μη υποβάλλοντας το NREAP σε Στρατηγική Περιβαλλοντική Εκτίμηση. Στο κείμενο που εγκρίθηκε από την επιτροπή συμμόρφωσης της UNECΕ στις 29 Ιουνίου 2012 («Findings and recommendations with regard to communication ACCC/C/2010/54 concerning compliance by the European Union»), στα συμπεράσματα, επιβεβαιώθηκε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση: -Μη θεσπίζοντας κατάλληλο πλαίσιο ή / και σαφείς οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 7 της σύμβασης όσον αφορά την έγκριση των εθνικών σχεδίων δράσης για τις ΑΠΕ βάσει της οδηγίας 2009/28/ΕΚ, δεν συμμορφώθηκε προς το άρθρο 7 της Σύμβασης. -Δεδομένου ότι δεν έχει παρακολουθήσει σωστά την εφαρμογή από την Ιρλανδία του άρθρου 7 της Σύμβασης κατά την υιοθέτηση του NREAP της Ιρλανδίας, δεν συμμορφώθηκε επίσης με το άρθρο 7 της Σύμβασης. -Δεδομένου ότι δεν έχει θεσπίσει κατάλληλο ρυθμιστικό πλαίσιο ή/και σαφείς οδηγίες για την εφαρμογή και κατάλληλα μέτρα για την επιβολή του άρθρου 7 της Σύμβασης, όσον αφορά την έγκριση των ΕΣΔ/ΑΠΕ, από τα κράτη μέλη βάσει της οδηγίας 2009/28 / ΕΚ, δεν συμμορφώθηκε επίσης με το άρθρο 3, παράγραφος 1 της Σύμβασης. Η Επιτροπή Συμμόρφωσης συνέστησε στο ενδιαφερόμενο μέρος (Ε.Ε.) να θέσει σε ισχύ ένα κατάλληλο ρυθμιστικό πλαίσιο ή/και σαφείς οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 7 της σύμβασης όσον αφορά την έγκριση των ΕΣΔ/ΑΠΕ. Αυτό συνεπάγεται ότι η Ε.Ε. πρέπει να εξασφαλίζει ότι οι ρυθμίσεις για τη συμμετοχή του κοινού σε ένα κράτος μέλος είναι διαφανείς και δίκαιες και ότι στο πλαίσιο αυτών των ρυθμίσεων παρέχονται στο κοινό οι απαραίτητες πληροφορίες. Επιπλέον, ένα τέτοιο κανονιστικό πλαίσιο ή/και σαφείς οδηγίες πρέπει να διασφαλίζουν την τήρηση των απαιτήσεων του άρθρου 6 παράγραφοι 3, 4 και 8 της σύμβασης, συμπεριλαμβανομένων εύλογων χρονικών πλαισίων, που να παρέχουν επαρκή χρόνο ενημέρωσης του κοινού, ώστε αυτό να προετοιμάζεται και να συμμετέχει αποτελεσματικά, επιτρέποντας την έγκαιρη συμμετοχή του όταν είναι ανοικτές όλες οι επιλογές και διασφαλίζοντας ότι λαμβάνεται δεόντως υπόψη το αποτέλεσμα της συμμετοχής του κοινού. Επιπλέον, το ενδιαφερόμενο μέρος πρέπει να προσαρμόσει τον τρόπο με τον οποίο αξιολογεί τα ΕΣΔ-ΑΠΕ, ανάλογα. Με ένα πακέτο επιστολών προς όλα τα κράτη μέλη η DG Energy (Γενική Διεύθυνση Ενέργειας) της Επιτροπής έθεσε υπ’ όψιν τους τα συμπεράσματα και τις συστάσεις της Επιτροπής Συμμόρφωσης της UNECO επί της υπόθεσης ACCC/C/2010/54, με την κατεύθυνση να εφαρμόσουν στο μέλλον και εν όψει πιθανόν τροποποιήσεων των ΕΣΔ/ΑΠΕ τις διατάξεις της Σύμβασης Άαρχους, κατά τα ανωτέρω. Η έλλειψη νομικής συμμόρφωσης με τη Σύμβαση του Aarhus σχετικά με την έγκριση των Εθνικών Σχεδίων Δράσης το 2010 οδήγησε στην απόφαση V/9g («Decision V/9g of the Meeting of the Parties on compliance by the European Union with its obligations under the Convention (ECE/MP.PP/2014/2/Add.1)») της UNECE κατά της ΕΕ. Βλ. στούς συνδέσμους https://www.unece.org/environmental-policy/treaties/public-participation/aarhus-convention/envpptfwg/envppcc/envppccimplementation/fifth-meeting-of-the-parties-2014/european-union-decision-v9g.html / https://www.unece.org/?id=48110τις συνεχιζόμενες διαδικασίες συμμόρφωσης σχετικά, οι οποίες αφορούν και στα μελλοντικά προγράμματα ανανεώσιμης ενέργειας της ΕΕ, όπως τα Εθνικά Σχέδια για την Ενέργεια και το Κλίμα. ---------------------------------------------------- Το 32% από ΑΠΕ στην τελική κατανάλωση ενέργειας (πράγμα που σημαίνει πάνω από 50% ηλεκτρισμό από ΑΠΕ, δηλαδή +διπλάσιες ανεμογεννήτριες σε σχέση με την τωρινή κατάσταση), προϋποθέτει κεντρικό έλεγχο επί του ενεργειακού μείγματος των κρατών μελών. Πρόκειται για τον νέο ολοκληρωτισμό που συνεπάγεται η λεγόμενη ενεργειακή διακυβέρνηση (της Ευρωπαϊκής Ενεργειακής Ένωσης). Η ενεργειακή μετάβαση σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ηπείρου συνδέεται με θέματα γεωπολιτικής και προϋποθέτει την χρήση ολοκληρωμένων πληροφοριακών προγραμμάτων (την εργαλειοποίηση των καθεστώτων ελέγχου. Αυστηρή εποπτεία στις ενεργειακές εγκαταστάσεις, στις ενεργειακές πολιτικές (και όχι μόνο) των κρατών μελών και τα δίκτυα τους καθώς και αυστηρό έλεγχο στην κατάρτιση και τήρηση των εθνικών τους σχεδίων (για την κάλυψη των ευρωπαϊκών στόχων, με πρόσχημα την ανάγκη υλοποίησης των στόχων για αντιμετώπιση των κλιματικών αλλαγών, δηλαδή για τη συμμόρφωση των κρατών-μελών με τη δέσμη μέτρων για την ενέργεια και το κλίμα. Οι πολίτες (και οι οργανώσεις τους), που θα κληθούν να πληρώσουν τον λογαριασμό και θα βιώσουν τοπικά και σε εθνικό επίπεδο την υποβάθμιση και την καταστροφή του έννομου αγαθού Περιβάλλον, εξωθούμενοι εκ παραλλήλου και στην γενικευμένη ενεργειακή φτώχεια, μάλλον δεν λογίζονται ως εμπλεκόμενοι στον προωθούμενο μετασχηματισμό του εθνικού ενεργειακού συστήματος. Το ΥΠΕΝ και Εθνική Επιτροπή για την Ενέργεια και το Κλίμα καλούνται να συμμορφωθούν με τις διατάξεις της Σύμβασης Άαρχους που έχει κυρωθεί με τον νόμο 3422/12-12-2005 (ΦΕΚ Α 303/13.12.2005) και να διασφαλίσουν επαρκή χρόνο ενημέρωσης/διαβούλευσης του κοινού, σχετικά με το υπό κατάρτιση Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ), ως προς όλες τις πτυχές του, έτσι ώστε οι ενδιαφερόμενοι πολίτες και οι οργανώσεις τους να προετοιμαστούν και να συμμετάσχουν αποτελεσματικά στη λήψη αποφάσεων. Έγκαιρη συμμετοχή υφίσταται όταν είναι ανοικτές όλες οι επιλογές και πρέπει να διασφαλίζεται ότι λαμβάνεται πριν την έγκριση του Σχεδίου δεόντως υπόψη το αποτέλεσμα της συμμετοχής του κοινού. ΧΩΡΙΣ ΣΕΠΕ ΚΑΙ ΕΠΑΡΚΗ ΧΡΟΝΟ "ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ" ΤΟ ΕΝ ΛΟΓΩ ΠΡΟΣΧΕΔΙΟ ΔΕΝ ΠΑΡΙΣΤΑΤΑΙ ΝΟΜΙΜΩΣ. ΑΠΟΤΥΧΑΤΕ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ ΦΟΡΑ ΚΕ ΣΤΑΘΑΚΗ.