Αρχική Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το ΚλίμαΚείμενο 01Σχόλιο του χρήστη ΑΙΟΛΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΑΜΑΝΗΣ | 25 Νοεμβρίου 2018, 23:41
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Να δίνεται η δυνατότητα έκδοσης των προβλεπόμενων πιστοποιητικών τύπου ανεμογεννήτριας και πιστοποιητικού μετρήσεων χαρακτηριστικών ποιότητας ισχύος, για ανεμογεννήτρια που έχει ήδη χρησιμοποιηθεί και λειτουργήσει και πρόκειται να εγκατασταθεί σε νέα θέση. Ειδικότερα για τους τύπους των ανεμογεννητριών που έχουν ήδη εγκατασταθεί και λειτουργούν στην Ελλάδα, αλλά το πιστοποιητικό του αναφερόμενου τύπου έχει λήξει, να υπάρχει η δυνατότητα για τις ίδιου τύπου ανεμογεννήτριες να εκδίδεται το σχετικό πιστοποιητικό ώστε να υπάρχει η δυνατότητα για την εκ νέου εγκατάσταση τους σε νέες θέσεις. Είναι γεγονός ότι τα σχετικά πιστοποιητικά εκδίδονται για ένα χρονικό διάστημα που αν δεν ανανεωθούν λήγουν σε συγκεκριμένη ημερομηνία. Συνήθως το κάθε πιστοποιητικό ισχύει για όσο χρονικό διάστημα παράγεται από το εργοστάσιο παραγωγής των ανεμογεννητριών ο συγκεκριμένος τύπος της ανεμογεννήτριας. Όταν το πιστοποιητικό για την συγκεκριμένη ανεμογεννήτρια έχει λήξει γιατί δεν ανανεώθηκε, δεν σημαίνει ότι η ανεμογεννήτρια που έχει κατασκευαστεί κατά την ημερομηνία που το πιστοποιητικό ήταν σε ισχύ, καθιστά την ανεμογεννήτρια ακατάλληλη για χρήση και λειτουργία. Άλλωστε για τις περισσότερες ανεμογεννήτριες που βρίσκονται σε κανονική και παραγωγική λειτουργία στην χώρα μας τα σχετικά πιστοποιητικά τους έχουν λήξει. Για παράδειγμα σας αναφέρουμε ότι για τον τύπο της ανεμογεννήτριας VESTAS V – 52 / 850 KW, βρίσκονται σήμερα σε παραγωγική λειτουργία στην Ελλάδα άνω των 110 ίδιων ανεμογεννητριών. Για πολλές μάλιστα από αυτές τις ανεμογεννήτριες λόγω του ότι σύντομα θα παρέλθει το προβλεπόμενο διάστημα των 20 ετών που ισχύει η άδεια λειτουργία τους, πρόκειται σύμφωνα με την σχετική νομοθεσία, να ανανεωθεί η καταλληλότητα τους που αναφέρουν τα σχετικά πιστοποιητικά καταλληλότητας. Προκύπτει λοιπόν το ερώτημα πώς θα είναι κατάλληλες για λειτουργία οι ανεμογεννήτριες που θα λειτουργούν άνω των 20 ετών και δεν θα είναι κατάλληλη μία ανεμογεννήτρια που πρόκειται να επανατοποθετηθεί και έχει ήδη λειτουργήσει για μικρότερο χρονικό διάστημα π.χ. 11 έτη, δηλαδή μικρότερο των 20 ετών. Όσον αφορά την διαδικασία ελέγχου των προς εγκατάσταση και λειτουργία ανεμογεννητριών σε κάθε περίπτωση ακόμα και στις ανεμογεννήτριες που δεν έχουν ξαναχρησιμοποιηθεί και λειτουργήσει, δηλαδή στις καινούργιες, εφαρμόζεται κατά την διαδικασία που προβλέπει η έκδοση της άδειας λειτουργίας, έλεγχος από τις Υπηρεσίες του ΔΕΔΔΗΕ. Συγκριμένα ελέγχονται τόσο ο παραγωγικός εξοπλισμός όσο και τα στοιχεία ποιότητος της παραγόμενης ενέργειας με την χρήση αναλυτή ενέργειας. Συνεπώς διασφαλίζεται σε κάθε περίπτωση, η ποιότητα της παραγόμενης προς το δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας. Πέρα από τα παραπάνω, σας αναφέρουμε τα εξής που συνηγορούν υπέρ της έκδοσης των πιστοποιητικών καταλληλότητας για τύπους ανεμογεννητριών που έχουν ήδη χρησιμοποιηθεί και λειτουργήσει και είχαν κατασκευαστεί όταν το σχετικό πιστοποιητικό τους ήταν σε ισχύ. Η επανατοποθέτηση και λειτουργία μεταχειρισμένων ανεμογεννητριών, εφαρμόζεται και σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Επισημαίνεται ότι η διαδικασία αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο των δράσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Κυκλική Οικονομία. Με ανταγωνιστικό κόστος αξιοποιείται ένας εγχώριος παραγωγικός πόρος που είναι το αιολικό δυναμικό, υποκαθιστώντας τα ορυκτά καύσιμα. Δημιουργείται η δυνατότητα εγχώριας παραγωγικής δραστηριότητας (επισκευές, συντήρηση κ.λπ.) και δημιουργία αντίστοιχων θέσεων εργασίας. Μειώνεται η ανάγκη για τραπεζικό δανεισμό για τις επενδύσεις ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, με δεδομένο ότι οι Τράπεζες δεν είναι πρόθυμες για χορήγηση δανείων σε ακριτικές και μειονεκτικές περιοχές και ειδικότερα στα μη συνδεδεμένα νησιά όπου γίνεται περικοπή στην λειτουργία τους λόγω μειωμένης ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας. Δεν υπάρχει καμία επιβάρυνση στο δημόσιο προϋπολογισμό ούτε σε άλλη δημόσια δαπάνη διότι πλέον οι επενδύσεις αυτές δεν επιχορηγούνται. Δημιουργείται η δυνατότητα κατασκευής συστημάτων παραγωγής και αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας, σε ανταγωνιστικό κόστος στα μη συνδεδεμένα νησιά που το σχετικό κόστος είναι μεγάλο και από εισαγόμενα καύσιμα.