Αρχική Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το ΚλίμαΚείμενο 01Σχόλιο του χρήστη Αθανασία Βασιλειάδη | 26 Νοεμβρίου 2018, 01:43
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Όσοι αναπαράγουν τις θέσεις της Greenpeace εναντίον της άντλησης υδρογονανθράκων στο Αιγαίο κλπ με το πανομοιότυπο κείμενο, δεν διαβουλεύονται, τρολάρουν και τέτοιες θέσεις ταυτίζονται με την πολιτική της γείτονος. Το σχέδιο για την ενέργεια και το κλίμα αφορά στην περίοδο 2020-2030 και είναι η συνέχεια του αντίστοιχου έως το 2020 της κας Μπιρμπίλη. https://www.eea.europa.eu/themes/climate/trends-and-projections-in-europe/climate-and-energy-country-profiles Τα σχέδια αυτά πλέον υπάγονται στις εθνικές υποχρεώσεις στα πλαίσια της ενεργειακής διακυβέρνησης της Ε.Ε. https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=COM%3A2016%3A759%3AREV1&fbclid=IwAR0nxmFhPI0PzdkYTMFCoPc67kJcopYRg6cNYYKvVUbBLR8q3DS6a2OAdQ4 και πρέπει να συνοδεύονται από μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του σχεδίου (Στρατηγική Εκτίμηση Επιπτώσεων), όπως ρητά προβλέπεται στο κείμενο του σχεδίου κανονισμού, Βλ. https://www.google.gr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=2ahUKEwjj4__9wvDeAhUOsqQKHS5QDE0QFjAAegQIBhAC&url=https%3A%2F%2Fwww.unece.org%2Ffileadmin%2FDAM%2Fenv%2Fpp%2Fcompliance%2FRequests_from_the_MOP%2FACCC-M-2017-3_European_Union%2FCorrespondence_with_the_Party_concerned%2FfrPartyM3_01.10.2018_first_progress_report.pdf&usg=AOvVaw0tFlJ-YroLy-3jAwCEplZz αλλά και https://www.unece.org/fileadmin/DAM/env/pp/compliance/Requests_from_the_MOP/ACCC-M-2017 3_European_Union/Correspondence_with_the_communicants___observers/frCommC54_22.10.2018.pdf Σύμφωνα με τις κατευθύνσεις της Επιτροπής: Το κοινό πρέπει να έχει έγκαιρες και αποτελεσματικές ευκαιρίες συμμετοχής στην προετοιμασία των εθνικών σχεδίων για την ενέργεια και το κλίμα (NECP). Περίληψη των απόψεων του κοινού υποβάλλεται στην Επιτροπή μαζί με το σχέδιο NECP. Οι διαβουλεύσεις πρέπει να διεξάγονται σύμφωνα με την οδηγία 2001/42/ EΚ για την εκτίμηση των επιπτώσεων ορισμένων σχεδίων και προγραμμάτων στο περιβάλλον, μόνο έτσι θεωρούνται ότι πληρούν τις υποχρεώσεις διαβούλευσης με το κοινό βάσει του κανονισμού περί διακυβέρνησης Επίσης δεν υπάρχουν διαγράμματα πλήρους κόστους του σχεδίου (Technology cost developments), ιδίως ως προς το τερατώδες πλάνο διείσδυσης των αιολικών και φ/β, βλ. αντίστοιχο Σουηδικό https://www.google.gr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=2ahUKEwi2tqnVuPDeAhXDL8AKHa_IA7gQFjAAegQIBxAC&url=https%3A%2F%2Fwww.aktuellhallbarhet.se%2Fwp-content%2Fuploads%2F2018%2F03%2Fenergi-och-klimatplan.pdf&usg=AOvVaw1jZhBBG_AxlvCRWraoueKs Αυτή δεν είναι διαβούλευση, (παραβιάζονται για μια ακόμη φορά οι διατάξεις της σύμβασης Άαρχους) είναι παρωδία Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο πρότεινε να διευρυνθεί το πεδίο των δημόσιων διαβουλεύσεων (συμπεριλαμβανομένων των διαβουλεύσεων για τις μακροπρόθεσμες στρατηγικές) και να προστεθούν ορισμένες αρχές συμμετοχής (π.χ. εξασφάλιση διαφάνειας, παροχή επαρκούς προθεσμίας για διαβουλεύσεις κ.λπ.. Επιπλέον, προτάθηκε η δημιουργία εθνικών "πλατφορμών πολυεπίπεδης διάστασης". Αυτές οι πλατφόρμες εθνικού διαλόγου θα έπρεπε να παρέχουν φόρουμ για ευρείες συζητήσεις σε κάθε κράτος μέλος σχετικά με το μέλλον των πολιτικών για το κλίμα και την ενέργεια της χώρας και να επιτρέπουν στο κοινό να εκφράσει τις απόψεις του για όλες τις πτυχές της πολιτικής για το κλίμα και την ενέργεια όπως και για μια ευρεία ποικιλία συναφών θεμάτων. Σωστά διαρθρωμένες οι πλατφόρμες διαλόγου θα μπορούσαν να συμβάλουν στην ευρεία και ισορροπημένη συμμετοχή του κοινού, έτσι ώστε να εκπροσωπούνται εξίσου διαφορετικά συμφέροντα. Το ελληνικό σχέδιο με τις ΑΠΕ μεγάλης κλίμακας συνεπάγεται ενεργειακή και οικονομική καταστροφή / ενεργειακή ένδεια για τους οικονομικά ασθενέστερους.