Αρχική Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το ΚλίμαΚείμενο 01Σχόλιο του χρήστη Παναγιώτης Χατζηπλής | 3 Δεκεμβρίου 2018, 09:46
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
1. Παροχές για αγορά Ηλεκτρικών Αυτοκινήτων. Θετικός ο στόχος για 10% ποσοστό ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο σύνολο ΙΧ μέχρι το 2030 (δηλ. με βάση σημερινό στόλο περίπου 540.000). Αυτή τη στιγμή έχουν πωληθεί μόνο 261!! (και άγνωστο πόσα κυκλοφορούν). Από την μελέτη που έκανε το 2012 το Υπουργείο (επιτροπή ΥΠΕΚΑ/ΓΓΕΚΑ/6/21612/20.09.2011) δεν έχει γίνει τίποτα (προέβλεπε μέχρι σήμερα, το 2018 πωλήσεις 12.500!!!). Δηλαδή η Ελλάδα είναι κάτω από τα επίπεδα πωλήσεων της ΕΕ 2.5% των πωλήσεων ΙΧ (πόσο μάλλον της Κίνας). Και τώρα από το μηδέν με βάση την πρόταση πρέπει να πάμε σε περίπου 50.000 πωλήσεις τον χρόνο κατά μέσο όρο ή τέλος πάντως μια γεωμετρική αύξηση (αυτή τη στιγμή πωλούνται περίπου 120.000 τον χρόνο). Πιστεύω ό στόχος είναι δύσκολο να πραγματοποιηθεί ο στόχος του 10% χωρίς γενναία υποστήριξη των Ηλεκτρικών Αυτοκινήτων μέσα από φοροελαφρύνσεις (τουλάχιστον για τα επόμενα 5 χρόνια γιατί από το 2025 τα ηλεκτρικά θα είναι ίσως φθηνότερα των συμβατικών συνυπολογίζοντας και την εξοικονόμηση καυσίμου). Στην ΕΕ η επιδότηση είναι από €4.000-€10.000 ενώ στις ΗΠΑ $7.500 (και μιλάμε για χώρες με υψηλότερη αγοραστική δύναμη). Όμως πιστεύω καταλυτική θα ήταν η ύπαρξη κινήτρων απόσυρσης με αντικατάσταση με ηλεκτρικό. Επίσης να δοθούν πλεονεκτήματα στην χρήση ηλεκτρικών έναντι των συμβατικών (δηλ. κίνηση μόνο ηλεκτρικών στο κέντρο της πόλης ή σε νησιά) και εξάπλωση του δικτύου φορτιστών τάχιστα στο σύνολο των εθνικών οδών και παραπλεύρως συχνά διαστήματα (πρέπει να γίνει μελέτη για την ιδανική απόσταση, ενδεχομένως μεγαλύτερη πυκνότητα θα είναι προτιμητέα από εξοικονόμηση σε σταθμούς αλλά υψηλή ακριβή επένδυση από το κοινό σε μεγάλες μπαταρίες ΙΧ). Ίσως να δοθούν και κίνητρα σε ιδιώτες για εγκατάσταση κοινόχρηστων σταθμών φόρτισης (κάτι σαν το AirBnb…). Επίσης θα μπορούσε να γίνει υποχρεωτική ή να πριμοδοτηθεί η χρήση ηλεκτρικών ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων στον τουρισμό πχ στα ξενοδοχεία, αεροδρόμια και στα νησιά ώστε να υπάρχει και χαμηλότερη ρύπανση και εξοικονόμηση κόστους μεταφοράς καυσίμων σε συνδυασμό με χρήση ΑΠΕ (με επιδότηση). Το κράτος θα εξοικονομήσει μέρος από τις εισαγωγές καυσίμων. Επίσης χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων από τις κρατικές υπηρεσίες (Αστυνομία, καθαρισμός, υπηρεσίες ΟΤΑ κλπ) 2. Μετατροπή Συμβατικών αυτοκινήτων σε Ηλεκτρικά. Υπήρχε από το 2010 μελέτη του ΕΜΠ City Battery Electric Car – CiBEC με περιφέρεια Αττικής) http://www.kathimerini.gr/409194/article/epikairothta/ellada/metatroph-symvatikoy-aytokinhtoy-se-hlektriko που έτρεξε μαζί με την Περιφέρεια Αττικής το 2010 για μετατροπή συμβατικού σε ηλεκτρικό με κόστος €5.000-7.000 που τώρα μάλλον θα είναι χαμηλότερο. Συζητιόταν τότε η έκδοση Προεδρικού Διατάγματος για την έγκριση των μετατροπών και των συνεργείων. Αυτό μπορεί να προχωρήσει. Στο εξωτερικό πωλούνται πακέτα μετατροπών που μπορεί να τα εγκαταστήσει κάποιος και μόνος του. Όμως μια έγκριση των μετατροπών σε συνεργία θα δώσει δουλειές σε ένα χώρο που δοκιμάζεται και μαζί θα βοηθήσει να πιαστεί ο στόχος για την διείσδυση των ηλεκτρικών με πολύ μικρότερο κόστος από τον καταναλωτή αλλά και το κράτος αν ας πούμε πριμοδοτήσει με φοροελαφρύνσεις ή μικρότερα τέλη σε κάποιο βαθμό. 3. Παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα. Είναι ευκαιρία να γίνει πριμοδότηση της παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα. Ήδη υπάρχουν σχέδια, πχ δημιουργία ηλεκτρικού αυτοκινήτου από τον σχεδιαστή Ηλία Σελέκο και συνεργάτες https://www.zougla.gr/automoto/news/agora/article/to-eliniko-ilektriko-oxima-pou-8a-alaze-tis-metakinisis. Επίσης μια ομάδα startup σχεδίασε ένα ηλιακό όχημα, το Sunnyclist https://tvxs.gr/news/business-plan-b/mixanikoi-apo-tin-kriti-bgazoyn-stin-paragogi-proto-iliako-oxima . Και τα δυο θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν στις πόλεις και στον τουρισμό. Είναι πολύ δύσκολο για αυτά τα startup να βρουν χρηματοδότηση στην Ελλάδα της κρίσης και της αμφισβήτησης ή από Ευρωπαϊκά προγράμματα. Θα έπρεπε να υποστηριχτούν όπως υποστηρίζεται η απασχόληση πτυχιούχων και startup. Επίσης θα μπορούσε η παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων (και εν γένει οχημάτων) να συνδυαστεί με τις ανανεώσεις των στόλων ΟΑΣΘ, ΟΑΣΑ αλλά και με τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα, τα ταξί και αυτά που χρησιμοποιούνται από τα ξενοδοχεία (δηλ. το τουριστικό ρεύμα να χρηματοδοτήσει την παραγωγή). Να συνεργαστούν το Ελληνικό Ινστιτούτο Ηλεκτροκίνητων Αυτοκινήτων (ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο- Hellenic Institute of Electric Vehicles HELIEV http://www.heliev.gr/) με Ερευνητικά κέντρα και Πανεπιστήμια και απόδημοι επιστήμονες για κατάρτιση σχεδίων παραγωγής. Το κράτος θα εξοικονομήσει μέρος από τις εισαγωγές αυτοκινήτων και θα μειώσει το εμπορικό έλλειμμα. Επίσης να διεκδικηθεί η εξαίρεση από τους κανονισμούς για κρατικές επιχορηγήσεις για την παραγωγή όπως και η ΕΕ έχει εγκρίνει κάτι ανάλογο για την παραγωγή μπαταριών στην Γερμανία(https://global.handelsblatt.com/companies/eu-backs-german-plan-subsidize-e-car-battery-production-964949). 4. Διεκδίκηση χρηματοδότησης και αποζημίωσης από ΕΕ/VW. Να προβλεφθεί η διεκδίκηση αποζημίωσης από ρυπαντές και να περιληφθεί στο ΕΚΕΣ για την χρηματοδότηση δράσεων. Οι ΗΠΑ έχουν διεκδικήσει αποζημιώσεις από την Volskwagen για το Dieselgate ύψους $15 δις. Να γίνει διεκδίκηση και από την Ελλάδα (μια που επιβαρύνεται περισσότερο από την κλιματική αλλαγή με την οποία σχετίζονται τα καυσαέρια). Μόνο το πρόστιμο για την εγκληματική καταδίκη της Volkswagen στις ΗΠΑ, ύψους $2.8 δις χρησιμοποιείται από τις πολιτειακές κυβερνήσεις εκεί για την πριμοδότηση της χρήσης καθαρών αυτοκινήτων(https://www.autoblog.com/2018/01/04/vw-diesel-settlement-billions-states/)!!