Αρχική Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το ΚλίμαΚείμενο 01Σχόλιο του χρήστη ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΤΑΙΡΙΩΝ ΕΜΠΟΡΙΑΣ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΕΙΔΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ (ΣΕΕΠΕ) | 3 Δεκεμβρίου 2018, 13:52
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
O Σύνδεσμος Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.) προτείνει την απεμπλοκή των Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών (Ε.Ε.Π.) από τα Καθεστώτα Επιβολής ενεργειακής απόδοσης, για λόγους που έχουν ήδη τεκμηριωθεί προς το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Οι Ε.Ε.Π. αφενός δεν έχουν την απευθείας σχέση με τους καταναλωτές ώστε να μπορούν να τους επηρεάσουν άμεσα και αποτελεσματικά. Αφετέρου, το κόστος συμμόρφωσης που θα προκύψει από την συμμετοχή των Ε.Ε.Π. στα Καθεστώτα Επιβολής απειλεί τη βιωσιμότητά τους, εφόσον το κόστος συμμόρφωσης ύψους 0,5 εκ €/ktoe είναι ιδιαίτερα αυστηρό και υπέρμετρο. Εξάλλου, τα περισσότερα από τα προαναφερόμενα μέτρα πλήττουν άμεσα και δραστικά τη ζήτηση υγρών καυσίμων. Η νέα Οδηγία της Ε.Ε. για την Ενεργειακή Απόδοση προβλέπει τη δυνατότητα των Κρατών-Μελών να εξαιρέσουν τις Ε.Ε.Π. από τα Καθεστώτα Επιβολής της υποχρέωσης και να θεσπίσουν εναλλακτικά μέτρα για την επίτευξη των στόχων. Άλλωστε, τα προβλεπόμενα στο παρόν σχέδιο του ΕΣΕΚ - μέτρα πολιτικής για τη βελτίωση ενεργειακής απόδοσης μεταφορών (σελ. 173 του σχεδίου του ΕΣΕΚ) - κρίνονται ικανά για την επίτευξη των στόχων. Ειδικότερα επί του ΕΣΕΚ: 1. Δεν είναι σαφής η χρήση των φορολογικών κινήτρων για την προώθηση εναλλακτικών καυσίμων στις μεταφορές (βιοκαύσιμα, υβριδικά, ηλεκτρικά, φυσικό αέριο, υγραέριο), όπως αναφέρονται στη σελ. 173 του σχεδίου του ΕΣΕΚ (Μ6.6). 2. Δεν είναι ολοκληρωμένο το θεσμικό πλαίσιο ανάπτυξης υποδομών για την προώθηση των εναλλακτικών καυσίμων στις μεταφορές, όσον αφορά στους σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και φυσικού αερίου και την κοστολόγηση των εναλλακτικών καυσίμων (σελ. 173 Μ6.6). 3. Δεν είναι σαφές τι περιλαμβάνει η ενίσχυση των πρατηρίων, όπως αναφέρεται στη σελ. 184 του σχεδίου του ΕΣΕΚ: «για να ενισχυθεί η διείσδυση των εναλλακτικών καυσίμων και η ηλεκτροκίνηση σχεδιάζεται η ενίσχυση των πρατηρίων ώστε να εκσυγχρονιστούν και να προμηθεύουν στους καταναλωτές το σύνολο των εναλλακτικών καυσίμων». 4. Θα πρέπει να θεσμοθετηθούν κίνητρα για το υγραέριο (LPG) αντίστοιχα με αυτά του φυσικού αερίου, μιας και πρόκειται επίσης για εναλλακτικό και ενεργειακά αποδοτικό καύσιμο.