Αρχική ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»Άρθρο 16 – Τροποποίηση των άρθρων 80ΣΤ επ. του ν. 4001/2011Σχόλιο του χρήστη ΕΝΩΣΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ | 11 Νοεμβρίου 2019, 12:44
Πάγια θέση της ΕΝΩΣΗΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ (ΕΔΑ ΑΤΤΙΚΗΣ) αποτελεί η συμμετοχή - διατήρηση ποσοστού τουλάχιστον 35% του συνόλου των μετοχών εκδόσεως της ΔΕΠΑ Υποδομών, διασφαλίζοντας το δικαίωμα καταστατικής μειοψηφίας του Δημοσίου και ταυτόχρονα τη συμμετοχή του στην περαιτέρω ανάπτυξη και διείσδυση του Φ.Α. σε όλη τη χώρα. ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ – ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ 1. Παρατηρούμε ότι ορθώς διατηρείται ρητώς η ισχύς του άρθρου 80 Α του Ν. 4001/2011. Ωστόσο για λόγους σαφήνειας και ασφάλειας επιβάλλεται για την ταυτότητα του νομικού σκοπού [ratio διάταξης] να υπάρξει πρόβλεψη για την για έστω περιορισμένο χρονικό διάστημα προστασία των εργαζομένων από οποιαδήποτε απόλυση. Και τούτο προεχόντως διότι πέραν της γενικής προστασίας της εργατικής νομοθεσίας προβλέπεται ήδη στο ΠΔ 178/2002 επιβάλλεται η παροχή ειδικής νομοθετικής προστασίας - κάλυψης λόγω της συνταγματικά κατοχυρωμένης δικαιολογημένης - προστατευόμενης εμπιστοσύνης του προσωπικού που προσελήφθη μέσω αξιοκρατικών και αδιάβλητων διαδικασιών για την κατάληψη θέσεων στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, εφόσον ιδίως δεν καταργείται και εκάστη θέση, απλώς μετασχηματίζεται η φύση του φορέα. Προτεινόμενη ρύθμιση - προσθήκη: «Οι νέες εταιρείες [ΔΕΠΑ ΕΜΠΟΡΙΑΣ, ΔΕΠΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΔΕΠΑ ΔΙΕΘΝΩΝ ΕΡΓΩΝ και οι θυγατρικές τους] δεν μπορούν για χρονική περίοδο πέντε (5) ετών από την ολοκλήρωση της μερικής διάσπασης που προβλέπεται στο άρθρο 80Ι να προβούν για οικονομοτεχνικούς λόγους ή λόγους οργανώσεως σε απολύσεις των εργαζομένων που προέρχονται από την υφιστάμενη εταιρία και απασχολούνται με συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας, παρά μόνο για σπουδαίο λόγο». 2. Προτεινόμενη ρύθμιση – προσθήκη για παροχή δυνατότητας για εθελουσία: Θεωρούμε εύλογη, δίκαια και αναλογική την πρόβλεψη δυνατότητας η εταιρία μας με αποφάσεις του Διοικητικού της Συμβουλίου να εφαρμόζει στοχευμένα προγράμματα εθελουσίας εξόδου του προσωπικού με επιβάρυνση της εταιρείας και με βάση καθορισμένα κριτήρια, ιδίως για συγκεκριμένες κατηγορίες/ειδικότητες ή για συγκεκριμένες υπηρεσιακές μονάδες. Με τις ανωτέρω αποφάσεις καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις, καθώς και το ύψος του οικονομικού κινήτρου που θα καταβάλλεται για την οικειοθελή αποχώρηση του προσωπικού, λαμβάνοντας υπόψη μεταξύ άλλων την οικονομική κατάσταση της εταιρείας, το πλήθος των ωφελουμένων και τα χαρακτηριστικά της προς έξοδο κατηγορίας 3. Για την ταυτότητα του νομικού σκοπού επιβάλλεται η πρόβλεψη και για την εταιρία μας ευέλικτης διαδικασίας ανανέωσης του προσωπικού της χωρίς γραφειοκρατικές αγκυλώσεις. Συγκεκριμένα, για την ανανέωση του προσωπικού, πρέπει να προβλέπεται νέα διαδικασία πρόσληψης των εργαζομένων αορίστου χρόνου με εκ των υστέρων έλεγχο νομιμότητας του ΑΣΕΠ. Προτεινόμενη ρύθμιση – προσθήκη: Προσλήψεις προσωπικού αορίστου χρόνου 1. Οι προσλήψεις πάσης φύσεως προσωπικού των νέων εταιριών που θα προκύψουν από την μερική διάσπαση με συμβάσεις εργασίας αορίστου χρόνου γίνονται στο πλαίσιο της πολιτικής προσλήψεων που εγκρίνεται από το Διοικητικό Συμβούλιο. Οι προσλήψεις διενεργούνται ύστερα από δημόσια προκήρυξη, η οποία εκδίδεται και δημοσιεύεται σε κάθε περίπτωση στην ιστοσελίδα του φορέα, με την οποία καθορίζονται: α) Ο αριθμός ανά κατηγορία και ειδικότητα του προσωπικού που θα προσληφθεί. β) Τα απαιτούμενα κατά κατηγορία/ειδικότητα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα. γ) Τα κριτήρια επιλογής και η μοριοδότησή τους. δ) Η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων των υποψηφίων, ο τρόπος υποβολής τους και η υπηρεσία υποδοχής τους. ε) Τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και ο χρόνος υποβολής τους. στ) Η διαδικασία αξιολόγησης και επιλογής υποψηφίων και σύνταξης των πινάκων κατάταξης, τα αρμόδια όργανα, η διαδικασία ελέγχου της νομιμότητας των πινάκων κατάταξης και η ολοκλήρωση της διαδικασίας. ζ) Το δικαίωμα άσκησης ένστασης, ο τρόπος και χρόνος άσκησής της και το όργανο εξέτασής της. 2. Η αξιολόγηση των αιτήσεων διενεργείται από τριμελή τουλάχιστον Επιτροπή, συγκροτούμενη με απόφαση του Διευθύνοντος Συμβούλου. Η Επιτροπή συντάσσει προσωρινούς πίνακες κατάταξης, τους οποίους δημοσιεύει στην ιστοσελίδα της. Κατά των πινάκων αυτών ασκείται ένσταση μόνο για λόγους νομιμότητας εντός αποκλειστικής προθεσμίας δέκα (10) ημερών από την επομένη της καταχώρισης αυτών στην ιστοσελίδα της εταιρίας. Η Επιτροπή που έχει την ευθύνη της κατάρτισης των πινάκων εξετάζει τις ενστάσεις και καταρτίζει τον οριστικό πίνακα προσληπτέων, τον οποίο αποστέλλει στο ΑΣΕΠ για έλεγχο εντός δέκα (10) ημερών από την κατάρτισή του. Το ΑΣΕΠ, αφού ελέγξει τη νομιμότητα του οριστικού πίνακα προσληπτέων, σε είκοσι (20) εργάσιμες ημέρες κυρώνει αυτόν και τον επιστρέφει στη εταιρία. Αν παρέλθει άπρακτη η προθεσμία των είκοσι (20) ημερών, τεκμαίρεται η έγκριση από το ΑΣΕΠ του οριστικού πίνακα προσληπτέων. Η ως άνω πλήρωση θέσεων προσωπικού εξαιρείται από τις ρυθμίσεις των διατάξεων των παρ. 1, 4, 5 και 6 του άρθρου 11 του Ν. 3833/2010 (Α 40), των παρ. 20 α, 21 και 22 του άρθρου 9 του Ν. 4057/2012 (Α 54), των παρ. 8, 9 και 10 του άρθρου 49 του Ν. 3943/2011 (Α 66), της παρ. 10 του άρθρου 1 του Ν. 4038/2012 (Α 14) και της παρ. 20 του άρθρου 14 του Ν. 2266/1994 (Α 218), όπως ισχύει μετά την αντικατάστασή του με την παρ.1 του άρθρου 5 του Ν. 2839/2000 (Α 196). 4. Λαμβάνοντας υπόψη, το φιλόδοξο πενταετές πρόγραμμα ανάπτυξης του δικτύου διανομής φυσικού αερίου στο Ν. Αττικής της ΕΔΑ Αττικής για το χρονικό διάστημα 2019-2023 (εγκεκριμένο από τη ΡΑΕ ), στο οποίο προβλέπεται κατασκευή νέου δικτύου περίπου 586 χλμ αλλά και την αυξημένη εκδήλωση ενδιαφέροντος για σύνδεση με το δίκτυο διανομής από δυνητικούς καταναλωτές εκτός δικτύου, κρίνεται σκόπιμο κυρίως για λόγους ευελιξίας και ταχύτητας της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης της εταιρείας η εξαίρεση της ΕΔΑ Αττικής A.E. και ΔΕΔΑ Α.Ε. από τις διατάξεις του Κεφαλαίου Β. του Ν. 3429/2005 καθώς και του Ν. 4412/2016. Προτεινόμενη ρύθμιση – προσθήκη: «Μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης ποσοστού του μετοχικού κεφαλαίου των εταιριών, οι ΕΔΑ Αττικής Α.Ε. και ΔΕΔΑ Α.Ε. εξαιρούνται από το πεδίο εφαρμογής των διατάξεων του Κεφαλαίου Β’ του Ν. 3429/2005 καθώς και των διατάξεων του Βιβλίου Β’ του Ν. 4412/2016»