Αρχική Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)Σχόλιο του χρήστη Κωνσταντίνος Κοκόλης | 10 Δεκεμβρίου 2019, 21:12
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΘΕΜΑ :"Το [Master Plan – Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης] να αποτελεί το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο, που πρέπει να συνταχθεί στο ανατολικό (λιγνιτικό) λεκανοπέδιο της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας". Στο σχέδιο διαβούλευσης (Κεφ. 3.2.1., σελ. 82-83), διαβάζουμε πως η απόσυρση όλων των λιγνιτικών μονάδων μέχρι το έτος 2028 θα γίνει συντεταγμένα και υπεύθυνα. Απόλυτη προτεραιότητα της Κυβέρνησης είναι η μετάβαση στην μεταλιγνιτική εποχή να γίνει με τρόπο δίκαιο για τις περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης. Για το λόγο αυτό, και υπό την αιγίδα μιας διυπουργικής επιτροπής, θα εκπονηθεί και θα παρουσιαστεί στα μέσα του 2020 ένα ολοκληρωμένο, πολυδιάστατο και εμπροσθοβαρές [Master Plan – Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης] που θα αποτελεί τον αναπτυξιακό οδικό χάρτη στην μετά τον λιγνίτη εποχή, με συντονισμένη και ανοιχτή στις τοπικές κοινωνίες διαβούλευση και με ένα πλέγμα μέτρων και προβλέψεων που θα αφορούν, μεταξύ άλλων επενδυτικά και φορολογικά κίνητρα, καθώς και μέτρα χρηματοδότησης (Κεφ. 3.2.2. σελ. 101-102) και τη δημιουργία συνθηκών προσέλκυσης επενδύσεων (Κεφ. 5.4, σελ. 306). Προς αυτήν την κατεύθυνση, θα αξιοποιηθούν μελέτες και εμπειρογνωμοσύνες από διαφορετικούς ανεξάρτητους φορείς με εμπειρία και εξειδίκευση στα θέματα αυτά προκειμένου να υπάρξει η βέλτιστη δυνατή σύνθεση των συνεισφορών και με αναθεώρηση του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου (Κεφ. ΠΠ1.2. σελ. 85). Για τη Δυτική Μακεδονία : ΠΡΟΤΑΣΗ επί του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα : Στη Δυτική Μακεδονία βρίσκεται σε ισχύ το Περιφερειακό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης Δυτικής Μακεδονίας (ΦΕΚ 1472/Β/9-10-2003), που χρήζει πλήρους αναθεώρησης, για να «χωρέσουν» όλες οι παραπάνω προτάσεις του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα. Ως γνωστόν στο λεκανοπέδιο Αμυνταίου, Πτολεμαϊδας, Κοζάνης μέχρι τα Σέρβια, αναπτύσσονται συναφείς δραστηριότητες και ζώνες με συγκρουόμενες χρήσεις γης, που απαιτούν ίδιες ρυθμίσεις, για να αποδώσουν τα μέγιστα, Σ’ ΕΝΑ ΕΝΙΑΙΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ, λαμβανομένου υπόψη, σε επίρρωση και το πληθυσμιακό μέγεθος του συνόλου των Δήμων του λεκανοπεδίου αυτού. Γι’ αυτό απαιτείται η σύνταξη Ειδικού Χωρικού Σχεδίου του άρθρου 8 του Ν. 4447/2016 (όπως τα μέχρι χθες Ρυθμιστικά Σχέδια), με ειδικό Φορέα Διαχείρισης και Εφαρμογής ένα Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου, με χωρική αρμοδιότητα για όλο το ανατολικό λεκανοπέδιο της Περιφέρειάς μας, με συμμετοχή στη διοίκηση αυτού και της ΔΕΗ, αφού στην ιδιοκτησία της έχουν περιέλθει μεγάλες εκτάσεις γης. Το Ειδικό αυτό Χωρικό Σχέδιο θα λειτουργήσει ως υποδοχέας σχεδίων, έργων και προγραμμάτων υπερτοπικής κλίμακας ή στρατηγικής σημασίας ή για τις οποίες απαιτείται ειδική ρύθμιση των χρήσεων γης και των λοιπών όρων ανάπτυξής τους, καθώς και κάθε άλλο μέτρο, όρος ή περιορισμός που απαιτείται ώστε να καταστεί το εν λόγω λεκανοπέδιο είτε για τη δημιουργία οργανωμένων υποδοχέων δραστηριοτήτων ή για την πραγματοποίηση προγραμμάτων και τότε μόνο θα υπάρξει και προσέλκυση επενδύσεων, που γνωρίζουμε πως απαιτούν καθαρό θεσμικό πλαίσιο. Η κίνηση της διαδικασίας, για τη σύνταξη του Ειδικού αυτού Χωρικού Σχεδίου θα πρέπει να γίνει από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, αμέσως μετά τη λήξη της παρούσας διαβούλευσης και αυτό θα πρέπει να προβλέπεται στο Ενικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το κλίμα, χωρίς να αποκλείεται και η κίνηση της διαδικασίας σύνταξης αυτού από την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, εφ’ όσον δέχεται να αναλάβει την μελέτη αυτού, σε ορισμένη προθεσμία ή από το Φορέα Διαχείρισης και Εφαρμογής του σχεδίου, ως άνω και αφού πρώτα συσταθεί αυτός. Το Ειδικό αυτό Χωρικό Σχέδιο να αποτελεί και το [Master Plan – Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης], αφού θα στηρίζεται στο ήδη υφιστάμενο και μόνο σήμερα θεσμικό πλαίσιο (Αρθ. 8 του Ν. 4447/2016, όπως ισχύει με το Ν. 4635/30-10-2019 «Επενδύω στην Ελλάδα και άλλες διατάξεις»).