Αρχική Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)Σχόλιο του χρήστη Thanasis Dimakis | 14 Δεκεμβρίου 2019, 00:41
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το ΕΣΕΚ είναι αδικαιολόγητα φιλόδοξο και κινδυνεύει σοβαρά να αποτύχει διότι: Σύμφωνα με την ενότητα 1.2 Διαβουλεύσεις και συμμετοχή εθνικών φορέων και φορέων της ΕΕ, σελ. 23 Το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα δεν έχει υποβληθεί σε ουσιαστική διαβούλευση με: 1.2.2 Συμμετοχή τοπικών και περιφερειακών αρχών: Πραγματοποιήθηκε μόνο 1 ημερίδα 1.2.3 Διαβουλεύσεις με εμπλεκόμενους φορείς, συμπεριλαμβανομένων των κοινωνικών εταίρων, και συμμετοχή της κοινωνίας των πολιτών και του ευρέος κοινού: Πραγματοποιήθηκαν μόνο 2 ημερίδες πριν την ανάρτηση σε ιστοχώρο διαβούλευσης, στις οποίες συμμετείχαν μόνο 4 + 59=63 φυσικά πρόσωπα. 1.2.4 Διαβουλεύσεις με άλλα κράτη μέλη: Προγραμματίζονται να γίνουν στοχευμένες επαφές και διαβουλεύσεις: Δεν έχουν γίνει. Τα παραπάνω δεν αποτελούν ουσιαστική διαβούλευση για σημαντική μερίδα του ενδιαφερόμενου κοινού, διότι σύμφωνα με την αιτιολογική σκέψη 16 της οδηγίας 2011/92/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου: "Η αποτελεσματική συμμετοχή του κοινού στη λήψη αποφάσεων παρέχει στο κοινό τη δυνατότητα να εκφράζει, και στον φορέα λήψης των αποφάσεων να λαμβάνει υπόψη, απόψεις και ανησυχίες ενδεχομένως σχετικές με τις εν λόγω αποφάσεις, ενισχύοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο την εγκυρότητα και τη διαφάνεια της διαδικασίας λήψης αποφάσεων και συμβάλλοντας στην ευαισθητοποίηση του κοινού σε περιβαλλοντικά θέματα και στην εκ μέρους του υποστήριξη των αποφάσεων που λαμβάνονται." Όσον αφορά τη συμμετοχή του κοινού στη διαδικασία λήψεως αποφάσεων, το άρθρο 6, παράγραφοι 2 έως 5, της παραπάνω οδηγίας έχει ως εξής: "Στο ενδιαφερόμενο κοινό παρέχονται έγκαιρα και πραγματικά δυνατότητες να συμμετάσχει στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων σχετικά με το περιβάλλον που αναφέρονται στο άρθρο 2, παράγραφος 2 και, για τον σκοπό αυτό, έχει το δικαίωμα να διατυπώνει παρατηρήσεις και γνώμες, όταν όλες οι επιλογές είναι ακόμη δυνατές, στην αρμόδια αρχή ή αρχές πριν από τη λήψη της απόφασης για τη [χορήγηση αδείας]. http://curia.europa.eu/juris/document/document.jsf?text=&docid=220352&pageIndex=0&doclang=el&mode=lst&dir=&occ=first&part=1&cid=873184 Συνεπώς, το ΕΣΕΚ δεν έχει λάβει υπόψιν ότι η απουσία ουσιαστικής συμμετοχής σημαντικής μερίδας του ενδιαφερόμενου κοινό από την διαβούλευση, θα έχει αρνητική επίπτωση στην αποδοχή από τις τοπικές κοινωνίες των σχετικών αλλαγών που θα επιφέρει η εφαρμογή του ΕΣΕΚ. Αυτό είναι ιδιαίτερα έκδηλο στην περίπτωση της εγκατάστασης Αιολικών Σταθμών, ειδικά σε προστατευμένες περιοχές NATURA 2000. Στις περιπτώσεις μάλιστα, που σε αυτές τις περιοχές αναπτύσσεται οικονομική δραστηριότητα που είναι άμεσα συνδεδεμένη με τους φυσικούς πόρους, όπως η Γεωργία, η Κτηνοτροφία και ο Τουρισμός, η αποδοχή αναμένεται να είναι ακόμα μικρότερη. Οι εγκαταστάσεις ΑΠΕ, ειδικά σε περιοχές NATURA 2000, χωρίς να έχει προηγηθεί ουσιαστική διαβούλευση με το τοπικό ενδιαφερόμενο κοινό, και χωρίς να λαμβάνονται υπόψιν τα σχέδια διαχείρισης των προστατευόμενων περιοχών, πρέπει να συνοδεύονται με υψηλό ρίσκο αποτυχίας το οποίο δεν φαίνεται να έχει προβλεφθεί στο ΕΣΕΚ. Οι λέξεις "αντιδράσεις" και "ρίσκο" εμφανίζονται αθροιστικά μόνο 1 φορά σε όλο το κείμενο. Συνεπώς, ή πρέπει να αναθεωρηθούν οι στόχοι του του ΕΣΕΚ ή να αποφευχθεί η τοποθέτηση ΑΠΕ σε περιοχές που δεν έχει γίνει ουσιαστική διαβούλευση και σε περιοχές NATURA 2000.