Αρχική Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)Σχόλιο του χρήστη ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΒΙΟΑΕΡΙΟΥ | 16 Δεκεμβρίου 2019, 10:50
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗΣ ΓΙΑ ΒΙΟΜΕΘΑΝΙΟ ΣΤΙΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ Παράλληλα με το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, και με αρκετά πλεονεκτήματα ως προς το κόστος των οχημάτων, το κόστος των υποδομών και, υπό προϋποθέσεις, το κόστος του καυσίμου, μπορεί να προωθηθεί το αυτοκίνητο βιομεθανίου. Μπορούν να αξιοποιηθούν τα οχήματα και οι υποδομές του φυσικού αερίου (συμπιεσμένου ή υγροποιημένου - CNG, LNG), το οποίο είναι ανερχόμενο καύσιμο κίνησης σε παγκόσμιο επίπεδο. Το βιομεθάνιο μπορεί να είναι διάδοχη κατάσταση του ΦΑ στις περιοχές όπου υπάρχει πρόσβαση στα δίκτυα φυσικού αερίου και να προσφέρεται ταυτόχρονα με αυτό. Σε περιοχές όπου δεν υπάρχει ΦΑ (π.χ. δυσπρόσιτες περιοχές, διασυνδεδεμένα νησιά) μπορεί να είναι μοναδική επιλογή. Σε πολλές χώρες της Ευρώπης (Σουηδία, Δανία, Φινλανδία, Ιταλία, Γερμανία, Ελβετία) η χρήση του βιομεθανίου στις μεταφορές είναι ή τείνει να γίνει η επικρατέστερη. Στο ΕΣΕΚ της περιόδου 2020-2030 αναφέρεται ως πιλοτική. Προτείνεται η εξής τροπολογία στο σχέδιο ΕΣΕΚ: Σελ. 119: ΑΠΕ στις μεταφορές - Προώθηση της Ηλεκτροκίνησης Τροποποίηση: «ΑΠΕ στις μεταφορές - Προώθηση της Ηλεκτροκίνησης και Αεριοκίνησης» Σελ 119: «Ο σχεδιασμός πιλοτικών δράσεων για την παραγωγή και αξιοποίηση αέριων καυσίμων στον τομέα των μεταφορών θα συμβάλει τόσο στη μείωση του κόστους υλοποίησης, όσο και στη βελτίωση της τεχνικής εφικτότητας των συγκεκριμένων καυσίμων δίνοντας σε μεταγενέστερο στάδιο την ευκαιρία για την ευρύτερη αξιοποίηση τους. Για την επίτευξη του συγκεκριμένου στόχου απαιτείται σε αρκετές περιπτώσεις η θέσπιση του απαιτούμενου ρυθμιστικού πλαισίου για την παραγωγή των συγκεκριμένων καυσίμων, όπως είναι για παράδειγμα η παραγωγή βιομεθανίου από οργανικά απόβλητα και η έγχυση του στο δίκτυο φυσικού αερίου ή τη χρήση του ως καύσιμο κίνησης. Επιπρόσθετα, πρέπει να καθοριστεί η περιβαλλοντική αδειοδότηση τεχνολογιών αναβάθμισης βιοαερίου ώστε να δρομολογηθεί η απρόσκοπτη υλοποίηση των απαιτούμενων επενδύσεων» Προτεινόμενη τροποποίηση - προσθήκη: «Η δεύτερη κατεύθυνση για την αύξηση του μεριδίου ΑΠΕ στις μεταφορές είναι η παραγωγή και αξιοποίηση ανανεώσιμων αέριων καυσίμων. Για την επίτευξη του συγκεκριμένου στόχου απαιτείται η θέσπιση του απαιτούμενου ρυθμιστικού πλαισίου για τα συγκεκριμένα καύσιμα, όπως είναι η παραγωγή βιομεθανίου και η χρήση του ως καύσιμο κίνησης με απευθείας μεταφορά ή με έγχυση του στο δίκτυο φυσικού αερίου Δεδομένων αυτών, θα επεκταθούν στα αυτοκίνητα που κινούνται με βιομεθάνιο τα ίδια γενικά μέτρα ενίσχυσης που προβλέπονται για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (φορολογικά κίνητρα, κυκλοφοριακά προνόμια, μερική χρηματοδότηση κλπ.) και θα στηριχθεί την παραγωγή βιομεθανίου από βιοαέριο με τα ίδια μέτρα και κριτήρια που στηρίζεται η ηλεκτροπαραγωγή από Βιοαέριο. Τα μέτρα αυτά είναι: 1. Επέκταση του καθεστώτος στήριξης της ηλεκτροπαραγωγής (ν. 4414/16) στο Βιομεθάνιο, με καθορισμό των εξής: • Επίπεδο τιμών στήριξης που να προκύπτουν με την ίδια μεθοδολογία υπολογισμού (CAPEX, OPEX, IRR). • Τιμές διαφορετικές για έγχυση στο δίκτυο και απευθείας ανεφοδιασμό • Κριτήριο επιδότησης σταθερή διαφορική προσαύξηση βάσει εγγυήσεων προέλευσης. • Προδιαγραφές προϊόντος σταθερές, διαφορετικές για την έγχυση στο δίκτυο και για απευθείας ανεφοδιασμό οχημάτων. • Λογαριασμό ενίσχυσης διαφορετικό από αυτόν της ηλεκτρικής παραγωγής, τροφοδοτούμενο από πηγές του τομέα του φυσικού αερίου, αντίστοιχες πηγές αυτών του ηλεκτρισμού. 2. Δημιουργία μητρώου παραγωγών ανανεώσιμων αερίων και φορέα έκδοσης εγγυήσεων προέλευσης αντίστοιχου ή ταυτισμένου με τον ΔΑΠΕΕΠ. 3. Θέσπιση σχέσεων με τους διαχειριστές των δικτύων φυσικού αερίου ώστε να μην θα επαναληφθεί το φαινόμενο που ταλανίζει ακόμα τον τομέα του Βιοαερίου όπου η πρόσβαση στο ηλεκτρικό δίκτυο έγινε ο υπ’ αριθμόν 1 παράγοντας καθυστέρησης ή ματαίωσης των επενδύσεων. 4. Πλαίσιο περιβαλλοντικής αδειοδότησης των μονάδων αναβάθμισης, που δεν πρέπει να διαφέρει αισθητά από αυτό των μονάδων ηλεκτροπαραγωγής (αφαιρουμένων, βεβαίως των απλοϊκών προβλέψεων περί γης υψηλής παραγωγικότητας, 30 χλμ, ζωνών πλημμύρας κλπ.). Επιπρόσθετα, πρέπει να καθοριστεί η περιβαλλοντική αδειοδότηση τεχνολογιών αναβάθμισης βιοαερίου ώστε να δρομολογηθεί η απρόσκοπτη υλοποίηση των απαιτούμενων επενδύσεων Οι όροι και οι προϋποθέσεις χρήσης του βιομεθανίου στις μεταφορές θα πρέπει να συνάδουν με τις οικείες Ευρωπαϊκές οδηγίες (RED II)». Επίσης, το μέτρο Μ27 (σελ.135) θα πρέπει να αναδιατυπωθεί ως εξής: Όνομα μέτρου πολιτικής: «Xρήση αέριων καυσίμων ΑΠΕ στον τομέα των μεταφορών.»