Αρχική Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)Σχόλιο του χρήστη Σοφια Ζ. | 16 Δεκεμβρίου 2019, 10:55
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Για ακόμη μια φορά η δημόσια διαβούλευση είναι εξαιρετικά μικρής διαρκειας. Το ΕΣΕΚ προς σχολιασμο δεν αποτελει εθνικο στρατηγικο σχεδιασμο δεν προκειται για ενεργειακη μεταβαση αλλα για εμπορευματοποιηση και μη αναστρεψιμη καταστροφη των τελευταιων ανεγγικτων περιοχων της Ελλαδας. H Ελλαδα αντιμετωπιζεται ως συνολο χερσαιων και θαλασσιων οικοπεδων που παραχωρουνται για την κερδοφορια εταιρειων. Το ΕΣΕΚ που βρίσκεται σε διαβούλευση δεν περιλαμβάνει μια πάρα πολύ βασική προϋπόθεση, στο πλαίσιο των σχεδιαζόμενων ενεργειών για τη διείσδυση των ΑΠΕ και αυτό αφορά στην εξαίρεση παρθένων οικοσυστημάτων της χώρας από αυτές τις επενδύσεις. Τα εναπομείνανατα παρθένα μέρη στην Ελλάδα, τα οποία δεν τα έχει αγγίξει ο μαζικός τουρισμός, δε θα έπρεπε να αποτελούν πρόσφορο έδαφος για επενδύσεις. Τα παρθένα μέρη της Ελλάδας απαιτούν την προστασία μας και όχι την παρουσία του ανθρώπινου στοιχείου, μιας και αυτός είναι ο λόγος που παραμένουν μέχρι και σήμερα παρθένα και αμόλυντα και δε χρειάζονται καμία άλλου είδους ανάπτυξη παρά μόνο αυτή που η φύση έχει επιλέξει από μόνη της να αναπτύξει. Το ΕΣΕΚ δεν αναφέρεται καθόλου στο θεσμικό πλαίσιο, ούτε στο υφιστάμενο ούτε στο μελλοντικά απαιτούμενο. Σχεδιάζει νέες ΑΠΕ χωρίς να έχει απολογίσει το Υπουργείο τη λειτουργία των μέχρι σήμερα εγκαταστάσεων ΑΠΕ. Υπάρχουν πολλά κενά στη νομοθεσία και δεν αναφέρομαι μόνο στην αδειοδότηση για να γίνουν αλλά και στις υποχρεώσεις που γεννιούνται μετά την αδειοδότηση και αφού ολοκληρωθούν. Για παράδειγμα, θα πρέπει το θεσμικό πλαίσιο να συγκεκριμενοποιηθεί ως προς τις δεσμεύσεις που έχουν οι εταιρείες όπου έχουν ήδη δημιουργηθεί αιολικά πάρκα και φωτοβολταικά. Αυτό και ως προς τα ανταποδοτικά οφέλη στις τοπικές κοινωνίες, που δεν έχουν τηρηθεί μέχρι σήμερα, και ως προς τη μέγιστη αποκατάσταση και προστασία του περιβάλλοντος (απόσυρση των παλαιών ανεμολογικών οστών, απόσυρση των Α/Γ μετά το πέρας της διάρκειας ζωής τους, συντήρηση και καθάρισμα των Φ/Β για τη μέγιστη ενεργειακή απόδοση τους, κ.λπ) Σε αντίθεση με τα παραπάνω, οι φιλόδοξοι στόχοι του ΕΣΕΚ προκειμένου να επιτευχθούν, είναι πασιφανές ότι προϋποθέτουν το ακριβώς αντίθετο. Θα πρέπει δηλαδή να απλοποιηθούν οι αδειοδοτικές – οιεσδήποτε- διαδικασίες, με αποτέλεσμα να γίνουν γρήγορα και αλόγιστα παντού αιολικά και φωτοβολταικά πάρκα και εξορύξεις ορυκτών πόρων, με σκοπό την «Εδραίωση της Ελλάδας σε ενεργειακό κόμβο με ισχυρή συμβολή στην ενεργειακή ασφάλεια της ΕΕ» όπως αναγράφεται. Μα η Ελλάδα είναι φημισμένη για το φυσικό πλούτο της, τα παρθένα μέρη της, τις θάλασσες και τη νησιωτικότητά της…ποιος θα θέλει τώρα να φημίζεται για το ότι η χώρα του θα έχει τη φήμη της μεγαλύτερης «μπαταρία» της Ευρώπης! Εξάλλου, είναι εξίσου αρνητικό ότι καμία από τις χρησιμοποιούμενες τεχνολογίες δεν παράγεται στην Ελλάδα αλλά εισάγεται από την Ευρώπη και άλλες Ηπείρους. Τέλος, καμία τοπική κοινωνία της οποίας δεσμεύεται η γη για τέτοια έργα δεν ωφελείται ιδιαίτερα οικονομικά ή αλλιώς. Τα έργα αυτά μπορεί να δίνουν λίγους μήνες εργασία σε κάποιους ντόπιους αλλά ουσιαστικά αφήνουν λιγότερο και από ελάχιστες μόνιμες θέσεις εργασίας στην τοπική κοινωνία (1 φύλακας για κάθε εγκατάσταση που μετά από λίγα χρόνια αντικαθίσταται από μια κάμερα και εντάσσεται στα καθημερινά καθήκοντα ενός υπάρχοντος υπαλλήλου της εταιρείας). Οπως αναφερουν και λοιποι σχολιαστες: Ερωτήματα προκαλεί το γεγονός ότι ενώ η δημόσια διαβούλευση για το ΕΣΕΚ λήγει στις: 16 Δεκεμβρίου 2019 Η παρουσίαση του τελικού κειμένου στο Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ) θα πραγματοποιηθεί στις: 19 Δεκεμβρίου 2019 Η παραπάνω πληροφορία εμφανίστηκε σε ιστοσελίδες στις 13 Δεκεμβρίου 2019. Συνεπώς, ερωτάται το Υπουργείο Ενέργειας και οι υπεύθυνοι επεξεργασίας των σχολίων της διαβούλευσης: Πως θα κατορθώσουν εντός μόνο 3 ημερών να αναγνώσουν, να επεξεργαστούν και να ενσωματώσουν τα σχόλια και τις προτάσεις που κατατέθηκαν στην διαβούλευση στο τελικό κείμενο του ΕΣΕΚ;