Αρχική Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050Σχόλιο του χρήστη Αντώνιος Κανδηράκης | 27 Δεκεμβρίου 2019, 00:45
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Απορρίπτεται ο κυβερνητικός “μακροχρόνιος σχεδιασμός” και οι σχετικές προτάσεις WWF και Greenpeace. Είναι εκτός τόπου και χρόνου. Η πλήρης αποτυχία της δήθεν διαβούλευσης αντανακλάται στην πρωτοφανή αποχή του ενδιαφερόμενου κοινού και στον ελλιπή τίτλο της. Μακροπρόθεσμη πρόβλεψη για τις παγκόσμιες ενεργειακές αγορές (έως το 2040) GLOBAL AND RUSSIAN ENERGY OUTLOOK TO 2040 κατέβασμα pdf https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiBvZTS_Y_lAhWFRxUIHRsBCpEQFjAAegQIABAC&url=https%3A%2F%2Fwww.eriras.ru%2Ffiles%2F2014%2Fforecast_2040_en.pdf&usg=AOvVaw3tXBjQpb8pH02CIrYRi0IE https://www.project-syndicate.org/commentary/climate-change-activists-empty-gestures-by-bjorn-lomborg-2019-12 Να γίνει ανάκτηση των χρημάτων των Ευρωπαίων/Ελλήνων φορολογουμένων: Το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο διαπίστωσε υπερεπιδοτήσεις προς ΑΠΕ στην Ελλάδα, στην Κύπρο ήδη επενέβη η αρμόδια Εισαγγελική Αρχή, στην Ελλάδα; Τερατώδες το σκάνδαλο με ΑΠΕ Εμπλεκόμενοι παραπέμπονται στην δικαιοσύνη - Πιάνει δουλειά ο Γ. Εισαγγελέας βάσει έκθεσης Γ. Ελεγκτή Η κορυφή του παγόβουνου φαίνεται να είναι όσα αποκαλύπτονται για το τερατώδες σκάνδαλο με τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, το οποίο αγγίζει τεχνοκράτες, πολιτικούς και για το οποίο τις επόμενες μέρες ο Γενικός Εισαγγελέας ΚΩΣΤΑΣ ΚΛΗΡΙΔΗΣ θα παραπέμψει το σχετικό φάκελο στην Αστυνομία για ποινικές ανακρίσεις. https://www.offsite.com.cy/eidiseis/politiki/teratodes-skandalo-me-ape Το κατάμαυρο οικονομικό περιβάλλον των υπερ-επιδοτήσεων στον τομέα των ΑΠΕ (ιδίως σε αυτόν των αιολικών) διαπίστωσε το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο στην τελευταία ειδική έκθεση του http://publications.europa.eu/webpub/eca/special-reports/wind-solar-power-generation-8-2019/el/index.html?fbclid=IwAR3bt9kUWw2NLN4owQ1-ZkB4Gmc0pf8Ci-5_56tPLjwFLK4V4KN4RXAwD1g βλ. στα σημεία: Υπερεπιδότηση έργων στα κράτη μέλη, 38 «Ένα αποτελεσματικό καθεστώς στήριξης πρέπει να ενθαρρύνει τις επενδύσεις χωρίς να προσφέρει υπερβολικά μεγάλες αποζημιώσεις. Προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος αυτός, θα πρέπει για τον καθορισμό του κόστους παραγωγής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές να χρησιμοποιείται το σταθμισμένο κόστος ηλεκτρικής ενέργειας (ΣΚΗΕ, βλέπε πλαίσιο 1), το οποίο και θα χρησιμεύσει για τον προσδιορισμό των εγγυημένων σταθερών τιμών /διαφορικών προσαυξήσεων που προσφέρονται στους δυνητικούς επενδυτές », 39 «Το 2010, το ΣΚΗΕ για τους φωτοβολταϊκούς σταθμούς ηλιακής ενέργειας ήταν 360 δολάρια ΗΠΑ/MWh (περίπου 270 ευρώ/MWh, βλέπε γράφημα 3). Για παράδειγμα, μεταξύ του 2008 και του 2010, οι εγγυημένες σταθερές τιμές για τους φωτοβολταϊκούς σταθμούς στη Γερμανία, την Ελλάδα και την Ισπανία ήταν από 18 % έως 67 % υψηλότερες από το σταθμισμένο κόστος ηλεκτρικής ενέργειας, με αποτέλεσμα οι παραγωγοί να αποκομίζουν αξιοσημείωτα κέρδη (βλέπε πλαίσιο 4).»,...42 «Η Γερμανία, η Ελλάδα και η Ισπανία προσέφεραν επίσης για περισσότερο από μια δεκαετία εγγυημένες σταθερές τιμές / διαφορικές προσαυξήσεις για χερσαίους σταθμούς αιολικής ενέργειας, οι οποίες κυμαίνονταν από 80 ως 100 ευρώ/MWh. Το 2010 η αιολική ενέργεια από χερσαίους σταθμούς ήταν πολύ οικονομικότερη ανά παραγόμενη μεγαβατώρα σε σύγκριση με τα φωτοβολταϊκά. Στο παράρτημα VI παρουσιάζεται η εξέλιξη των τιμών στην αιολική και την ηλιακή φωτοβολταϊκή ενέργεια σε τέσσερα κράτη μέλη.», 43 «Κατά τα πρώτα έτη, ο συνδυασμός γενναιόδωρων προγραμμάτων εγγυημένων σταθερών τιμών και διαφορικών προσαυξήσεων, υψηλής αξίας εμπορεύσιμων πιστοποιητικών και μείωσης του τεχνολογικού κόστους συνεπήχθη σημαντικά κέρδη, ιδίως για τους φωτοβολταϊκούς σταθμούς. Οι συνθήκες έγιναν ακόμη ευνοϊκότερες όταν, πέραν της προσφοράς ελκυστικών εγγυημένων σταθερών τιμών ή προσαυξήσεων, τα έργα λάμβαναν επίσης επενδυτική ενίσχυση (επιχορήγηση που κάλυπτε εν μέρει το κόστος εγκατάστασης). Διαπιστώσαμε ότι ορισμένα από τα έργα που εξετάσαμε κάλυψαν το κόστος της αρχικής επένδυσης εντός τεσσάρων έως έξι ετών και ότι, ως εκ τούτου, θα είχαν υλοποιηθεί ακόμη και με χαμηλότερα επίπεδα στήριξης (βλέπε σημείο 72)», ...72 «Διαπιστώσαμε ότι η χρηματοδότηση στο πλαίσιο της πολιτικής συνοχής εν είδει επενδυτικής ενίσχυσης για έργα αιολικής και ηλιακής φωτοβολταϊκής ενέργειας συνοδεύθηκε από την εμφάνιση του φαινομένου της υπερεπιδότησης. Εννέα από τα 24 ελεγχθέντα έργα (τρία στη Γερμανία, τέσσερα στην Ελλάδα, ένα στην Ισπανία και ένα στην Πολωνία) απολάμβαναν έναν ιδιαίτερα ελκυστικό εσωτερικό βαθμό απόδοσης (IRR), ο οποίος ξεπερνούσε κατά 3 έως 11 εκατοστιαίες μονάδες τις αποδόσεις των 10ετών ομολόγων του δημοσίου του μήνα κατά τον οποίο είχαν εγκριθεί. Αυτό οφειλόταν κυρίως στο γεγονός ότι, πέραν των πολύ γενναιόδωρων εγγυημένων σταθερών τιμών που λάμβαναν για τη στήριξη των εξόδων λειτουργίας τους, τύγχαναν επίσης επενδυτικών ενισχύσεων (βλέπε σημείο 39). Επίσης, για άλλα τέσσερα έργα εκτός δικτύου στην Ισπανία, τα οποία έλαβαν μόνο επενδυτική ενίσχυση υπό τη μορφή επιχορήγησης από την ΕΕ, η απόδοση των επενδύσεων που πραγματοποιήθηκε με εξοικονόμηση ενέργειας κατά τη στιγμή της υλοποίησης του έργου, επιτεύχθηκε μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα (3,6 έως 6,2 έτη).», 73 « Τονίσαμε την υπερεπιδότηση που είχε λάβει χώρα σε σειρά έργων ΑΠΕ, σε προηγούμενη ειδική μας έκθεση σχετικά με τις ΑΠΕ το φαινόμενο αυτό έχει επίσης υπογραμμιστεί από εθνικά ανώτατα όργανα ελέγχου σε αρκετές εκθέσεις ελέγχου.».