Αρχική ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣΆρθρο 02 Επιτάχυνση διαδικασιών έκδοσης ΑΕΠΟΣχόλιο του χρήστη Μιχάλης Γκαραγκάνης | 10 Μαρτίου 2020, 12:53
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Έχει αφαιρεθεί,σε κάθε περίπτωση, [είτε διαδικασία ΠΠΠΑ είτε απευθείας ΜΠΕ] ο ουσιαστικός αρχικός τεχνικός έλεγχος ορθότητας των φακέλων και ο έλεγχος της διοίκησης πλέον επικεντρώνεται αυστηρά σε ένα τυπικό έλεγχο πληρότητας. Πληρότητα δεν σημαίνει και ορθότητα. Επιβάλλεται να δοθεί επιπλέον διάστημα στις αδειοδοτούσες αρχές τουλάχιστον 30 ημερών προκειμένου να γίνεται και εμπεριστατωμένος, στο βαθμό που είναι εφικτό, τεχνικός έλεγχος, με την συνδρομη των εξωτερικών αξιολογητών. Ο τυπικός έλεγχος πληρότητας που είναι δευτερεύων σε βαρύτητα μπορεί να ενσωματωθεί στο παραπάνω διάστημα. Η στείρα επιτάχυνση διαδικασιών που προτίθεται να κάνει το παρόν άρθρο ουσιαστικά στοχεύει στο να υποβαθμίσει και να ακυρώσει τον ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ τεχνικό έλεγχο της διοίκησης στις κατατεθείσες μελέτες και να τον εμφανίσει σαν ένα απλό θέμα ελέγχου δικαιολογητικών σε ένα checklist που αρκούνε πέντε μέρες για να διεκπεραιωθεί. Είναι εκτός λογικής η μοναδική ουσιαστική αξιολόγηση της ΜΠΕ να γίνεται στο τέλος της διαδικασίας διαβούλευσης αμέσως πριν την έκδοση ΑΕΠΟ. Τι γίνεται στην περίπτωση που η εν λόγω ΜΠΕ περιέχει τελικά σοβαρά τεχνικά λάθη ή ανακρίβειες κατά την εκτίμηση των επιπτώσεων, που είναι φυσικά αδύνατο να εντοπισθούν σε ένα τυπικό έλεγχο πληρότητας; Αναφέρεται στο άρθρο πως «Η υποβολή συμπληρωματικών στοιχείων από τον φορέα του έργου ή της δραστηριότητας κατόπιν αιτήματος της αρμόδιας περιβαλλοντικής αρχής σε οποιοδήποτε στάδιο της διαδικασίας, σε καμία περίπτωση δεν αναστέλλει τις ως άνω προθεσμίες.» Δεν ξέρω αν αντιλαμβάνεστε την κενότητα του εν λόγω εδαφίου. Δηλαδή π.χ. θα ζητήσει κάποια αδειοδοτούσα αρχή ή εξωτερικός αξιολογητής τον επανασχεδιασμό ενός πολύπλοκου συστήματος [μιλάμε για έργα Α κατηγορίας] και η εταιρεία θα απαντήσει και η υπηρεσία θα το ελέγξει και όλα αυτά σε λίγες μέρες; Μήπως ο πλημμελής τεχνικός αρχικός έλεγχος οδηγήσει τελικά στην έκδοση δυσανάλογα πολλών απορριπτικών αποφάσεων, που θα αποτελούν την μόνη επιλογή της διοίκησης σε περίπτωση πλημμελών τεχνικά μελετών; Εκτός αν ο σκοπός του παρόντος άρθρου είναι πρακτικά να μην υπάρχει καμία απόρριψη και ο έλεγχος να είναι κενό γράμμα και στην ουσία να εξαναγκάζεται η διοίκηση σε συλλήβδην εγκρίσεις χωρίς έλεγχο. Σε κάθε περίπτωση το κύρος της δημόσιας διοίκησης πλήττεται βαρύτατα και δεν προωθείται η προστασία του περιβάλλοντος και το δημόσιο συμφέρον. Ακόμα και η αποκλειστική χρήση αξιολογητών από το Μητρώο Πιστοποιημένων Αξιολογητών δεν προβάλει ως λύσης εφόσον και αυτοί είναι αμφίβολο και αυτοί αν είναι δυνατόν να ανταποκριθούν στις χρονικές προθεσμίες εφόσον δεν δεσμεύονται μάλιστα από αυτές [αρθρο 07 του παρόντος νόμου]