Αρχική ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣΆρθρο 01 Διάρκεια ισχύος ΑΕΠΟΣχόλιο του χρήστη Γεώργιος Χριστόπουλος Βιολόγος - Περιβαλλοντολόγος | 10 Μαρτίου 2020, 21:24
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το νομοσχέδιο κινείται προς τη σωστή βάση ως προς τη μείωση της γραφειοκρατίας σε ότι έχει σχέση με την Περιβαλλοντική Αδειοδότηση. Και το λέω, παρόλο που θεωρητικά ως μελετητής πλήττομαι από αυτό λόγω της αύξησης της διάρκειας ισχύος των ΑΕΠΟ και της κατάργησης των αδειών συλλογής μεταφοράς μη επικινδύνων αποβλήτων. Παραμένει όμως άτολμο και θα το εξηγήσω στη συνέχεια. Βλέπω πολλά σχόλια που εκφράζουν την ανησυχία για την αύξηση της διάρκειας ισχύος της ΑΕΠΟ και το πως θα προστατεύεται σε αυτή την περίπτωση το περιβάλλον. Σε αυτές τις περιπτώσεις έχω να πω ότι και ένα έτος ισχύ να είχαν οι ΑΕΠΟ, δεν θα υπήρχε καμία διαφορά όσο δεν υπάρχουν έλεγχοι. Έχουμε φτάσει στο σημείο να "βγάζουμε το λάδι" σε μελετητές & επενδυτές ζητώντας αχρείαστα χαρτιά και εκδίδοντας ΑΕΠΟ με 100 και βάλε σχετικές αναφορές στη νομοθεσία και 40 σελίδες απόφαση αλλά μετά την έκδοση της ΑΕΠΟ ζήτημα είναι να γίνει ένας έλεγχος στα 10 χρόνια λειτουργίας. Το περιβάλλον δεν προστατεύεται με την χαρτούρα μέχρι να βγει η ΑΕΠΟ, αλλά με τους ελέγχους μετά. Περιμένω λοιπόν το επόμενο νομοθετικό βήμα στο οποίο: 1) Οι ΑΕΠΟ να ορίζονται σε 4 σελίδες max. Δεν χρειάζεται όλη η νομοθεσία. Αρκεί μια αναφορά περί τήρησης της περιβαλλοντικής νομοθεσίας όπως εκάστοτε ισχύει. 2) Να ορίζεται ότι μία δραστηριότητα, μπορεί να κυμαίνεται εντός των ορίων της κατηγορίας της (Α1, Α2, Β) και των βαθμών όχλησης (μέχρι την κατάργησή τους) χωρίς να απαιτείται τροποποίηση της ΑΕΠΟ, παρά μόνο Γνωστοποίηση. 3) Επειδή όπως έγραψα και παραπάνω, το να καταθέτεις μια μελέτη copy paste και 500 σελίδες να είναι και να εγκρίνεται δεν παίζει κανένα ουσιαστικό ρόλο στην προστασία του περιβάλλοντος, να υποχρεώνονται οι εταιρείες σε συνεργασία με εξωτερικό συνεργάτη μελετητή-Περιβαλλοντολόγο. Ο συνεργάτης αυτός (κατά αντιστοιχία του τεχνικού ασφαλείας) θα αποτελεί τον πρώτο ελεγκτή εκάστης επιχείρησης για την ουσιαστική προστασία του περιβάλλοντος (με τις κατάλληλες ασφαλιστικές δικλείδες ακόμα και δικής του ποινικής ευθύνης) σε συνδυασμό με τους ελέγχους από τις υπηρεσίες. Πρέπει να ξεφύγουμε από την έννοια της χαρτούρας και να περάσουμε στο νόημα της ουσιαστικής και εν τοις πράγμασι προστασίας του Περιβάλλοντος, αλλά και στον ουσιαστικό μας ρόλο ως Σύμβουλοι Περιβάλλοντος. Για τις άδειες συλλογής μεταφοράς μη επικινδύνων εννοείται και συμφωνώ. Είναι κάτι το οποίο το έχω πει σε υπαλλήλους Αποκεντρωμένων Διοικήσεων εδώ και 2-3 χρόνια ότι πρέπει να γίνει. Και αυτές δεν είχαν κανένα νόημα πέραν της χαρτούρας. Ποιο το νόημα της άδειας όταν ο κάτοχός της κάνει "κοπάνες" στα ρέματα τα ΑΕΚΚ, η μεταφέρει τα απόβλητα "μαύρα". Και εδώ ίσως είχε νόημα ένα πρώτο στάδιο ελέγχου μέσω εξωτερικού συνεργάτη. Τελειώνω με ένα σκεπτικό που θα πρέπει να υιοθετηθεί από εδώ και πέρα: Η οποιαδήποτε άδεια (ΑΕΠΟ, Λειτουργίας κτλ) είναι εύκολο να εκδοθεί, αλλά δύσκολο να διατηρηθεί. Μόνο με αυτό το σκεπτικό θα μπορεί να προστατευθεί το περιβάλλον.