Αρχική ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣΆρθρο 48 Ρυθμίσεις για τη διαδικασία ανάρτησης, κύρωσης και αναμόρφωσης των δασικών χαρτώνΣχόλιο του χρήστη ΠΑΤΣΩΝΑ ΘΕΟΔΩΡΑ | 12 Μαρτίου 2020, 14:52
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σας γράφω κάποιες σκέψεις που προέρχονται από την εμπειρία μου λόγω του ότι είμαι υπάλληλος Κτηματικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Οικονομικών και από την προσπάθεια εφαρμογής της νομοθεσίας που αφορά τα ανταλλάξιμα ακίνητα του Υπουργείου Οικονομικών και της νομοθεσίας των δασικών χαρτών, προέκυψαν προβλήματα που δεν καθιστούν εύκολη την εξασφάλιση των συμφερόντων του δημοσίου αλλά ταυτόχρονα και την χρηστή διοίκηση για τους πολίτες και έχω την άποψη ότι καλό θα ήταν να εξετασθούν και να ληφθούν υπόψιν στο παρόν σχέδιο νόμου όσο αφορά το “ Άρθρο 48 Ρυθμίσεις για τη διαδικασία ανάρτησης, κύρωσης και αναμόρφωσης των δασικών χαρτών Ανταλλάξιμη Περιουσία θεωρείται η μουσουλμανική περιουσία που εγκαταλείφθηκε στην Ελλάδα και που προέκυψε με την ανταλλαγή των πληθυσμών, με την Συνθήκη της Λωζάνης 30-01-1923, όπου οι περιουσίες των Μουσουλμάνων κατοίκων στην Ελλάδα ανταλλάχθηκαν με τις περιουσίες των Ελλήνων κατοίκων της Τουρκίας και περιήλθαν στο Ελληνικό Δημόσιο . Μετά την κυρωθείσα συμφωνία δια του νόμου 4793/1930 και η οποία ακίνητη περιουσία καταγράφηκε με πρωτόκολλα κατάληψης και στην συνέχεια με πρωτόκολλα παράδοσης διατέθηκε αρχικά στην ΕΤΕ η διαχείρισή τους και στην συνέχεια δημιουργήθηκε η Υπηρεσία Διαχείρισης των Ανταλλαξίμων Μουσουλμανικών Κτημάτων (Υ.Δ.Α.Μ.Κ.) με αντικείμενο την καταγραφή, αξιοποίηση-διαχείριση των μουσουλμανικών περιουσιών με σκοπό την αποκατάσταση των προσφύγων η οποία γίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις των από Α.Ν. 1909/1939 , το Β.Δ 24/10/1940 και των μεταγενέστερων νόμων με τελευταίο τον 357/1976 από το Υπουργείο Οικονομικών. Επομένως αποτελούν ένα ξεχωριστό και ιδιαίτερο κεφάλαιο της Περιουσίας του Δημοσίου με ειδικό σκοπό και διαχείριση που σαν στόχο έχει την εκποίηση τους στους δικαιούχους αυθαίρετους κατόχους σύμφωνα με την ειδική γιαυτό το σκοπό νομοθεσία. Μέχρι σήμερα δεν έχει διευκρινιστεί τελικά πως θα προχωρήσουμε στην διαχείριση των ανταλλαξίμων κτημάτων του Υπουργείου Οικονομικών που είναι κατεχόμενα, σε σχέση με τον χαρακτήρα τους (δασικά, χορτολιβαδικά, αγροί κ.λ.π.) ύστερα και από την κύρωση των δασικών χαρτών. Εδώ πρέπει να σας αναφέρω τον προβληματισμό μου Οι Δασικοί χάρτες κυρώθηκαν λαμβάνοντας υπόψιν, σύμφωνα με τον δασικό νόμο, ως βάση αεροφωτογραφίες του 1945, χρόνο καθοριστικό για αυτούς για τον χαρακτήρα δασικού ή μη. Ο νόμος 357/1976 που αφορά την διαχείριση των ανταλλαξίμων κτημάτων και που αποτελεί δική μας βάση αναφέρει ότι : προϋπόθεση για να εκποιηθεί ένα ανταλλάξιμο ακίνητο στον δικαιούχο κάτοχο πρέπει αυτός να το καλλιεργεί πριν το 1976. Τα ανταλλάξιμα ακίνητα είναι καταγεγραμμένα στα βιβλία της Υπηρεσίας μας με πρωτόκολλα από το 1929, 1930 κ.λ.π.με τον χαρακτηρισμό ως “αγροί” “χερσολίβαδα” “δασικά “ κ.λ.π. όπως επίσης φαινόταν και στους κτηματολογικούς πίνακες που συνοδεύουν τα διαγράμματα του Υπουργείου Γεωργίας, τα οποία όπως αναφέρω και παραπάνω χρησιμοποιούν οι Υπηρεσίες μας για την διαχείριση των ακινήτων αρμοδιότητος μας, επειδή η περιουσία του Υπουργείου Οικονομικών δεν είναι χαρτογραφημένη. Όταν λοιπόν ένα ανταλλάξιμο στην Υπηρεσία μας είναι καταγεγραμμένο ως αγρός και ο Ν.357/1976 προϋποθέτει ο αρχικός κάτοχος, ( ή ο επόμενος στην συνέχεια της καλλιέργειας) να το καλλιεργεί πριν το 1976 (άρα αγρός) για να έχει το δικαίωμα εξαγοράς του, εάν σήμερα οι Δασικοί χάρτες το δείχνουν ένα τμήμα του ή ολόκληρο δασικό (διότι λαμβάνουν υπόψιν τους το έτος 1945 που να μην ξεχνάμε είναι και περίοδος μετά από πολέμους) τι γίνεται σ ΄αυτές τις περιπτώσεις; Eδώ να σημειώσω ότι τα παραπάνω ακίνητα κατά την καταγραφή τους στα βιβλία διαχείρισης του Υπουργείου Οικονομικών από το 1929 αναφέρονται ως αγροί κ.λ.π αλλά και μετά κατά την ενσωμάτωσή τους στα κτηματολογικά βιβλία του Υπουργείου Γεωργίας κατόπιν αυτοψίας ως ιδιόκτητοι αγροί κ.λ.π. του Υπουργείου Οικονομικών και τέλος και μετά το 1976 έτος καθοριστικό που πρέπει να καλλιεργούνται για να αποδοθούν στους κατόχους τους αναφέρονται πάλι ως αγροί κ.λ.π. και έτσι διαπιστώνεται από τις υπηρεσίες του ίδιου του Ελληνικού Κράτους ο χαρακτήρας τους και όχι από την υπόδειξη των κατόχων. Θεωρούμε ότι θα πρέπει να δοθεί μιά οριστική λύση στο μεγάλο θέμα των ανταλλαξίμων κτημάτων του Υπουργείου Οικονομικών με ειδική ρύθμιση για την οποία έχουμε εισηγηθεί αρμοδίως προς στο Υπουργείο Οικονομικών και η οποία ρύθμιση : 1)Να προβλέπει την διαγραφή όλων των ανταλλαξίμων κτημάτων για τα οποία έχει εκδοθεί έστω και εκ παραδρομής Τίτλος Κυριότητας από άλλη Υπηρεσία του Ελληνικού Δημοσίου εφόσον δεν μπορούν να ανακληθούν αυτοί 2)Να εξαιρούνται τα ΑΝΤΑΛΛΑΞΙΜΑ ΚΑΤΕΧΟΜΕΝΑ ΑΚΙΝΗΤΑ (ακίνητα που προέκυψαν ύστερα από τη συνθήκη της Λωζάνης) των διατάξεων των δασικών χαρτών ώστε να ξεμπλοκάρει η δέσμευσή τους, λόγω πιθανώς κάποιου νεώτερου χαρακτηρισμού τους (λόγω της αεροφωτογραφίας του 1945) , ενώ υπάρχει παλαιότερος χαρακτηρισμός τους ως αγροί κ.λ.π. όπως έτσι διαπιστώθηκε από τις υπηρεσίες του ίδιου του Ελληνικού Κράτους και όχι από την υπόδειξη των κατόχων. και τέλος και κυριότερο 3) Να αποφασισθεί μια συνολική αντιμετώπιση για όλα τα υπόλοιπα ανταλλάξιμα ακίνητα του Υπουργείου Οικονομικών κατά την οποία το Ελληνικό Δημόσιο όχι μόνο δεν θα απωλέσει έσοδα αλλά αντίθετα θα αποκτήσει αφού θα ξεπεραστούν νομοθετικές αδυναμίες και θα ρευστοποιηθεί επι τέλους όλη η Ανταλλάξιμη περιουσία όπως έξαλλου ήταν και επιταγή του νόμου.