Αρχική ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣΆρθρο 34 Σύσταση και Αρμοδιότητες των Μονάδων Διαχείρισης Προστατευόμενων ΠεριοχώνΣχόλιο του χρήστη Αλέξανδρος Χαντζάρας | 13 Μαρτίου 2020, 01:45
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η αφαίρεσης της αρμοδιότητας γνωμοδότησης από τις ΜΔΠΠ που θα αντικαταστήσουν τους ΦΔΠΠ θα έχει ως αποτέλεσμα η εφαρμογή του νομικού πλαισίου που διέπει τη διαχείριση της προστατευόμενης περιοχής να πραγματοποιείται πλέον από τις αρμόδιες αρχές κατά τη διαδικασία της αδειοδότησης και αυτό θα έχει ως συνέπεια να αυξηθεί η χρήση της διακριτικής ευχέρειας στην ερμηνεία του νομικού πλαισίου με αποτέλεσμα να προκύπτουν διαφορετικές ερμηνείες από διαφορετικές υπηρεσίες της διοίκησης προκαλώντας ασάφεια και σύγχυση ως προς το επιτρεπτό ή μη δραστηριοτήτων, καθώς και ως προς τους όρους και περιορισμούς που διέπουν τις επιτρεπόμενες δραστηριότητες. Επίσης, οι υπηρεσίες της διοίκησης δεν διαθέτουν καλή γνώση των ειδικών περιβαλλοντικών συνθηκών που επικρατούν στις προστατευόμενες περιοχές σε αντίθεση με το υφιστάμενο προσωπικό των ΦΔΠΠ που διαθέτει πολύχρονη εμπειρία και πολύ καλή γνώση των εν λόγω περιοχών. Η εμπειρία από την εκτέλεση της αρμοδιότητας γνωμοδότησης από τους ΦΔΠΠ, έδειξε ότι επιτυγχάνεται η ενιαία ερμηνεία & εφαρμογή του νομικού πλαισίου (ΚΥΑ, Π.Δ.) που διέπει τη διαχείριση της προστατευόμενης περιοχής και αυτό συμβάλει στην έκδοση των αποφάσεων αδειοδότησης με επάρκεια από τις αρμόδιες αρχές. Επίσης, η αρμοδιότητα της γνωμοδότησης αποτελεί βασικό διαχειριστικό εργαλείο ως προς την ορθολογική ρύθμιση της χωροθέτησης έργων & δραστηριοτήτων σε σχέση με τη διατήρηση του προστατευτέου αντικειμένου και σε συνδυασμό με την εφαρμογή των σχεδίων διαχείρισης δύναται να συμβάλει σε μια ολιστική διαχείριση της προστατευόμενης περιοχής. Είναι προφανές ότι θα πρέπει να συμπεριληφθεί μεταξύ των αρμοδιοτήτων των Μονάδων Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών (ΜΔΠΠ) και η παροχή τεκμηριωμένης γνωμοδότησης ως προς την χωροθέτηση και λειτουργία έργων και δραστηριοτήτων εντός της χωρικής αρμοδιότητας της οικείας ΜΔΠΠ. Επίσης, σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της γνωμοδότησης από τις ΜΔΠΠ θα πρέπει να έχει και η άποψη των Τοπικών Επιτροπών Διαχείρισης, ώστε να επιτυγχάνεται και η συμμετοχή της τοπικής κοινωνίας στην διαχείριση της προστατευόμενης περιοχής.