Αρχική ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣΆρθρο 02 Επιτάχυνση διαδικασιών έκδοσης ΑΕΠΟΣχόλιο του χρήστη Ι.ΜΑΧΑΙΡΑΣ | 13 Μαρτίου 2020, 15:46
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Στο άρθρο 2 επιχειρείται να γίνει επιτάχυνση διαδικασιών έκδοσης ΑΕΠΟ για όλα τα έργα και τις δραστηριότητες οριζόντια. Η επιτάχυνση αυτή δεν νομίζω ότι βρίσκεται στην κατάλληλη συγκυρία για να επιτευχθεί για τους παρακάτω λόγους : 1. Η περιβαλλοντική αδειοδότηση είναι μια πολυπαραμετρική διαδικασία και δεν μπορεί να εξετάζεται μόνο από μια παράμετρο τον χρόνο δηλαδή τη χρονική διάρκεια από την υποβολή της ΜΠΕ στο πρωτόκολλο μέχρι την έκδοση της ΑΕΠΟ. 2. Σε ένα πολυπαραμετρικό σύστημα έχουν ρόλους ο φορέας του έργου, ο μελετητής, η υπηρεσία υποδοχής, οι γνωμοδοτούντες φορείς, η διαβούλευση - η δημοσιοποίηση και οι ενδιάμεσοι και τελικοί υπογράφοντες. 3. Η αξιολόγηση δεν μπορεί να ξεκινά έχοντας ως δεδομένο (apriori) σταθερό και μη εξεταζόμενο ότι οι ΜΠΕ είναι τέλειες και πλήρεις. 4. Όταν υποβάλλεται η ΜΠΕ ενός έργου και εξετάζεται η πληρότητα της μελέτης σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία ανακύπτουν τα προβλήματα. 5. Σε ελάχιστες περιπτώσεις έχει διαπιστωθεί πληρότητα φακέλου ΜΠΕ εξ αρχής. 6. Η χρονική καθυστέρηση για την περιβαλλοντική αδειοδότηση στις περισσότερες φορές γίνεται γιατί με τις παρατηρήσεις των αρμοδίων αδειδοτικών υπηρεσιών ατύπως ή και κανονικά κτίζεται στην ουσία η Μελέτη Περιβάλλοντος ή η ΜΠΕ. 7. Οι θεσμοθετημένοι χρόνοι που ισχύουν σήμερα για την απάντηση των γνωμοδοτούντων φορέων δεν μπορούσαν να εφαρμοστούν από τις υπηρεσίες περιβαλλοντικής αδειοδότησης για τους παρακάτω λόγους : • Η χώρα στερείται κτηματολογίου • Η χώρα δεν έχει ολοκληρώσει τους δασικούς χάρτες • Στα χωροταξικά σχέδια, τα ΓΠΣ κλπ δεν υπάρχει η δέουσα ευκρίνεια για το τι επιτρέπεται, τι δεν επιτρέπεται, πως όμορα σχέδια επηρεάζονται από τις χρήσεις γης που ρυθμίζουν κλπ • Η γεωμορφολογία της χώρας είναι σαφέστατα διαφορετική από των υπόλοιπων Κ.Μ. • Η NATURA, οι προστατευόμενες περιοχές, η πολιτιστική κληρονομιά κλπ της χώρας επιβάλλουν να είμαστε αυστηροί γιατί δεν έχουν καθοριστεί όροι, περιορισμοί και τι είναι επιτρεπτό. • Οι πολίτες δεν εμπιστεύονται τους φορείς των έργων όταν προωθούνται αδειοδοτήσεις έργων και δραστηριοτήτων τους γιατί λείπει η πληθώρα καλών πρακτικών και σαν επακόλουθο δεν εμπιστεύονται και τις υπηρεσίες • Υπάρχει πληθώρα φορέων έργων που δεν τηρούν τους εγκεκριμένους Π.Ο όπως μαρτυρούν οι επιθεωρήσεις του ΣΕΠΔΕΜ και των άλλων ελεγκτικών υπηρεσιών. Επίσης προς επιβεβαίωση των προαναφερομένων θυμίζω ότι η Χώρα μας έχει καταδικαστεί επανειλημμένα από το ευρωπαϊκό δικαστήριο πληρώνει δυσβάστακτα πρόστιμα εξαμηνιαία και ημερήσια ενδεικτικά για τους ΧΑΔΑ και για την διαχείριση των επικίνδυνων αποβλήτων, ιστορικά αποθηκευμένα αλλά τρέχουσας παραγωγής αφού δεν υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές που πρέπει να εξασφαλίσουν οι φορείς για τα απόβλητά τους. • Η υποστελέχωση και ο φόρτος εργασίας των αδειοδοτικών υπηρεσιών και των γνωμοδοτικών υπηρεσιών και φορέων είναι πολύ σημαντικό στοιχείο για την επιτάχυνση της έκδοσης των ΑΕΠΟ. Σύμφωνα με τα προαναφερόμενα στο άρθρο 2 επιχειρείται η επιτάχυνση της Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης χρονικά και μόνο χωρίς να εξετάζεται η ουσία της περιβαλλοντικής αδειοδότησης και η παντελής έλλειψη ψηφιακών γεωχωρικών δεδομένων που θα έπρεπε να έχει ένα σύγχρονο κράτος και να είναι σε χρήση των υπηρεσιών και των φορέων των έργων και να μην αμφισβητούνται. Με το άρθρο 2 όλες οι εμπλεκόμενες υπηρεσίες θα εκβιάζονται χρονικά ακόμη περισσότερο από ότι σήμερα και η παράκαμψη που επιχειρείται, για την επιτάχυνση των διαδικασιών, με την παραπομπή των θεμάτων στα, αναρμόδια από τη συγκρότησή τους, συμβούλια ΚΕΣΠΑ ή ΠΕΣΠΑ θα φέρει δυσάρεστα αποτελέσματα και διοικητικές προσφυγές.