Αρχική ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣΆρθρο 34 Σύσταση και Αρμοδιότητες των Μονάδων Διαχείρισης Προστατευόμενων ΠεριοχώνΣχόλιο του χρήστη The Green Tank | 13 Μαρτίου 2020, 16:15
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
1. Παρ. 1: Δεν είναι σαφής ούτε και αιτιολογείται η σύσταση 24 ΜΔΠΠ, έναντι των σημερινών 36 ΦΔΠΠ. Κατά τις νομοπαρασκευαστικές διεργασίες του ν. 4519/2018 είχε παρουσιαστεί και πάλι τότε μία τέτοια προσέγγιση, ωστόσο είχε τότε απορριφθεί για λόγους που αφορούσαν τη γεωγραφική και οικολογική συνοχή των περιοχών που επιχειρήθηκε να συγχωνευτούν. Επιπλέον, στο Παράρτημα Ι δεν διευκρινίζεται ποιες συγκεκριμένες προστατευόμενες περιοχές μεταφέρονται σε ποια νέα ΜΔΠΠ. Επίσης, μερικοί από τους ΦΔΠΠ του ν. 4519/2018 περιλαμβάνουν στην χωρική τους αρμοδιότητα τις προστατευόμενες περιοχές των εκτάσεων που είχαν οι προγενέστεροι 28 φορείς διαχείρισης και τις περιοχές Natura 2000, ενώ οι 8 νέοι φορείς διαχείρισης μόνο τις περιοχές Natura 2000, πρέπει να διευκρινιστεί αν ο ΟΦΥΠΕΚΑ και οι ΜΔΠΠ αναλαμβάνουν τη διαχείριση και των υπόλοιπων κατηγοριών των προστατευόμενων περιοχών ήτοι των καταφυγίων άγριων ζωής, των προστατευόμενων τοπίων και φυσικών σχηματισμών, κοκ. 2. Παρ. 1: Η αναφορά στην παρ. 1. (γ) του άρθ. 15 του 2742/1999 πρέπει να απαλείφει καθώς καταργήθηκε από τον ν. 4519/2018, άρθ. 12, παρ. 3. 3. Παρ. 2: Η παράγραφος αφαιρεί πολύ σημαντικές αρμοδιότητες από τις ΜΔΠΠ που μέχρι σήμερα είχαν οι ΦΔΠΠ. Αρκετές από αυτές, και ειδικά η γνωμοδότηση, είναι κρίσιμες για τη διαφύλαξη των προστατευόμενων περιοχών και πρέπει να προβλέπονται σε τοπικό επίπεδο. Για δε τη γνωμοδότηση, ο ν. 4519/2018 είχε προσθέσει καίριες αρμοδιότητες οι οποίες θα πρέπει να διατηρηθούν και στο νέο σχήμα. Η κατάργηση της γνωμοδότησης από τις ΜΔΠΠ κατά τη διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης, όπως επισημάνθηκε και στο Κεφάλαιο Α του νομοσχεδίου, αποδυναμώνει την ίδια τη διαδικασία όπως και εκείνη της δέουσας εκτίμησης της οδηγίας 92/43/ΕΟΚ για τους οικοτόπους. Συγκεκριμένα προτείνουμε τις ακόλουθες προσθήκες: 1) Παρ.2(α) [Συμμετοχή στη διαδικασία κατάρτισης και στην] εφαρμογή, παρακολούθηση, αξιολόγηση και επικαιροποίηση των σχεδίων προστατευόμενων περιοχών της χωρίς αρμοδιότητας τους καθώς και παρακολούθηση [της κατάστασης] των ειδών και των τύπων οικοτόπων [διεθνούς, ευρωπαϊκού ή ευρωπαϊκού] ενδιαφέροντος [καθώς και συνολικά] στις περιοχές της χωρικής αρμοδιότητας τους (βάσει των παρ. 1(α), (ζ) του αρθ.4 του ν.4519/2018) 2) Παροχή αιτιολογημένων γνωμοδοτήσεων κατά τη διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης των έργων και των δραστηριοτήτων οι επιπτώσεων των οποίων δύνανται να επηρεάσουν άμεσα ή έμμεσα το προστατευτέο αντικείμενο και την ακεραιότητα των προστατευόμενων περιοχών ευθύνης τους (βάσει της παρ. 1(η) του αρθ.4 του ν.4519/2018) 3) Παροχή γνώμης για έργα ή δραστηριότητες που δεν υπόκεινται στη διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης αλλά οι επιπτώσεων των οποίων δύνανται να επηρεάσουν άμεσα ή έμμεσα το προστατευτέο αντικείμενο και την ακεραιότητα των προστατευόμενων περιοχών ευθύνης τους (βάσει των παρ. 1(θ) και (ι) του αρθ.4 του ν.4519/2018) 4) Διαχείριση δημόσιων εκτάσεων που παραχωρούνται προς τον ΟΦΥΠΕΚΑ ή μισθώνονται από αυτόν, η αγορά και η ενοικίαση εκτάσεων που περιλαμβάνονται στην περιοχή ευθύνης της κάθε ΜΔΠΠ και η πραγματοποίηση σε αυτές των αναγκαίων παρεμβάσεων που προβλέπονται στο σχέδιο διαχείρισης της εκάστοτε προστατευόμενης περιοχής (βάσει της παρ. 1(ιστ) του αρθ.4 του ν.4519/2018) 5) Προώθηση, υποστήριξη, οργάνωση και υλοποίηση οικοτουριστικών δράσεων και έγκριση δραστηριοτήτων ξενάγησης εντός των προστατευόμενων περιοχών ευθύνης της κάθε ΜΔΠΠ (βάσει της παρ. 1(ιζ) του αρθ.4 του ν. 4519/2018) 6) Συνδρομή κατά τη διαδικασία χορήγησης αδειών επιστημονικής έρευνας και τεχνικών δοκιμών και αναλύσεων για τα προστατευτέα αντικείμενα εντός των προστατευόμενων περιοχών ευθύνης τους (βάσει της παρ. 1(ιη) του αρθ.4 του ν.4519/2018) 7) Επικουρία των αρμόδιων διοικητικών και δικαστικών αρχών στον έλεγχο της εφαρμογής της περιβαλλοντικής νομοθεσίας. 8) Επικουρία στην περιβαλλοντική επιθεώρηση έργων και δραστηριοτήτων εντός των προστατευόμενων περιοχών της αρμοδιότητας τους.