Αρχική ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣΆρθρο 48 Ρυθμίσεις για τη διαδικασία ανάρτησης, κύρωσης και αναμόρφωσης των δασικών χαρτώνΣχόλιο του χρήστη Πασβάντης Κωνσταντίνος | 15 Μαρτίου 2020, 19:57
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αγροτεμάχια με χαρακτήρα Δ. Αν και ως Ιδιώτες Δασολόγους δε μας συμφέρει, όσα τεμάχια δόθηκαν με τις διατάξεις της αγροτικής νομοθεσίας να απαλλάσσονται της δασικής, ακόμα και αν δεν δόθηκαν οριστικοί τίτλοι αλλά η διανομή είναι κυρωμένη, πχ Βώλακας Δράμας. Ως ένα βαθμό είναι εφικτό ήδη (νέες προδιαγραφές σύνταξης δασικού χάρτη για κληροτεμάχια και άρθρ. 67 του Ν.998) αλλά απαιτεί γραφειοκρατία. Επιπλέον, εποικιστικές εκτάσεις που έμειναν αδιάθετες και έχουν χαρακτήρα Δ να χαρακτηρίζονται αυτομάτως ως Δασικές και όχι Δάσος. Επιπλέον πληροφορίες Δασικού Χάρτη. Αναδασωτέες εκτάσεις. Οι αναδασωτέες εκτάσεις να εξετάζονται αυτόματα στην εικοσαετία από την ίδια την υπηρεσία ή νωρίτερα με αίτηση ιδιώτη και να κρίνεται αν πρέπει να γίνει άρση ή όχι. Σε κάθε περίπτωση να αιτιολογείται η απόφαση και πότε πρέπει να επανεξεταστεί. Επίσης, να επανελεγχθούν τα όρια τους διότι πολλές δεν έγιναν με σύγχρονα τεχνολογικά μέσα με αποτέλεσμα να έχουμε αποκλίσεις. Τέλος, πρέπει εξεταστούν και οι αναδασωτέες με σκοπό την εκτέλεση αναδασωτικών εργασιών, πολλές είναι από το 1950, πέρασαν 70 χρόνια και ουδέποτε εκτελέστηκαν αναδασωτικές εργασίες. Επιπλέον πληροφορίες Δασικού Χάρτη. Τελεσίδικες πράξεις χαρακτηρισμού. Πρέπει να γίνει νομοθετική ρύθμιση για να μπορούν να διορθώνονται τα πρόδηλα σφάλματα εντός αυτών. Επίσης αρκετές δεν έγιναν με σύγχρονα τεχνολογικά μέσα με αποτέλεσμα να έχουμε σφάλματα, πχ εμφανώς καλλιεργούμενη έκταση να συμπεριλαμβάνεται σε ευρεία πράξη που έγινε μεταγενέστερα. Πράξεις εξαγοράς και έγκριση επέμβασης (μίσθωση) εκτάσεων. Η έγκριση επέμβασης με σκοπό τη γεωργική εκμετάλλευση να γίνεται σε επίπεδο νομού και όχι στην αποκεντρωμένη διοίκηση. Στην αποκεντρωμένη διοίκηση να κοινοποιείται η απόφαση, η οποία θα μπορεί εντός 20ημερών να ενίσταται επί αυτής αν έχει κάποια διαφωνία. Επίσης, στην αποκεντρωμένη διοίκηση να μπορεί να απευθύνεται ο ιδιώτης σε περίπτωση που απορρίπτεται από την τοπική Δασική Υπηρεσία. Επίσης η αίτηση για έγκριση επέμβασης να γίνεται ψηφιακά, να υπάρχει πλατφόρμα να περνιέται το πολύγωνο και τα δικαιολογητικά σε μορφή pdf. Ακόμα, επειδή η διαδικασία διαρκεί πάνω από ένα χρόνο , για δυο τρία χρόνια οι χάρτες δεν πρέπει να μπλέκονται με τις δηλώσεις ΟΣΔΕ, εξάλλου το ότι αιτήθηκε κάποιος την έκταση δε σημαίνει ότι μπορεί να τη χρεωθεί, πχ καταπάτηση μετά το 2007. Κτηματολόγιο και δασικοί χάρτες. Τεχνικά είναι πιο λογικό να γίνεται πρώτα το κτηματολόγιο ώστε να ξέρουμε σε μεγάλο βαθμό και που είναι η έκταση και σε ποιον ανήκει ειδικά σε περιοχές με ντόπιες ιδιοκτησίες, διότι ξεκαθαρίζεται σε μεγάλο βαθμό και το έννομο συμφέρον, και το πολύγωνο έχει σαφή όρια και δε χρειάζεται να γίνει ξανά αναμόρφωση του χάρτη (διπλή δουλειά). Υπάρχουν και πρακτικά ζητήματα πχ αντίρρηση που έγινε δεκτή επειδή εκτάσεις μικρότερες των 100τμ ακλουθούν το χαρακτήρα του γεωτεμαχίου, προκύπτει τελικά ότι βάση κτηματολογίου η επίμαχη έκταση ήταν μεγαλύτερη των 100τμ ή ότι δεν υπήρχε έννομο συμφέρον.