Αρχική ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣΆρθρο 34 Σύσταση και Αρμοδιότητες των Μονάδων Διαχείρισης Προστατευόμενων ΠεριοχώνΣχόλιο του χρήστη Δημήτρης Κοντάκος | 16 Μαρτίου 2020, 12:48
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Οι αρμοδιότητες των ΜΔΠΠ όπως περιγράφονται εδώ είναι ασύμβατες με τον τίτλο τους καθώς ναι μεν αποτελούν Μονάδες αλλά σε καμία περίπτωση Διαχείρισης. Βασική αρμοδιότητα των ΜΔΠΠ θα έπρεπε να είναι όχι μόνο η εφαρμογή των διαχειριστικών σχεδίων αλλά και η εκπόνησή τους. Δεν είναι δυνατόν τα ΔΣ να εκπονούνται κεντρικά. Είναι σαν να στέλνει η γενική διεύθυνση δασών του ΥΠΕΝ έτοιμα δασικά διαχειριστικά στις κατά τόπους δασικές υπηρεσίες και να τους καλεί να τα εφαρμόσουν. Προφανώς η προσέγγιση του προτεινόμενου νέου σχήματος απέχει πάρα πολύ από την πραγματική διαχείριση προστατευόμενων περιοχών που εκ των πραγμάτων εμπεριέχει τη διαχείριση οικοσυστημάτων αξιοποιώντας την εφαρμοσμένη οικολογική γνώση. Το συγκεκριμένο άρθρο χρειάζεται ριζικές αλλαγές προκειμένου να μπορούμε να μιλάμε για διαχείριση ΠΠ διότι με την τωρινή του μορφή εμφανίζει τις ΜΔΠΠ ως διεκπεραιωτικές μονάδες που δεν έχουν λόγο όχι μόνο στο διαχειριστικό αλλά δε γνωμοδοτούν καν για τα έργα που πρόκειται να λάβουν χώρα εντός των περιοχών ευθύνης τους. Η αρμοδιότητα της παρακολούθησης ειδών περιορίζεται σε αυτά που είναι ενωσιακού ενδιαφέροντος αφήνοντας εκτός πλήθος άλλων σημαντικών (συχνά σημαντικότερων από την άποψη της διατήρησης) ειδών. Αυτό θα πρέπει να αναδιατυπωθεί με τέτοιο τρόπο ώστε οι ΜΔΠΠ να θεσμοθετούνται ως φορείς που συμβάλουν στη σύνταξη των κόκκινων καταλόγων του άρθρου 17 παρ. 3δ του ν. 3937/2011 μέσω της παροχής επιστημονικών πληροφοριών για τα είδη της περιοχής τους. Βασική αρμοδιότητα του των ΜΔΠΠ θα έπρεπε να είναι η φύλαξη. Αντί αυτού προτείνεται η σύνταξη προτάσεων φύλαξης των περιοχών αρμοδιότητάς τους, τα οποία αποστέλλονται στους αρμόδιους φορείς για την εφαρμογή τους. Αυτό είναι εξαιρετικά προβληματικό για λόγους που ήδη έχουν αναφερθεί στο πλαίσιο αυτής της διαβούλευσης και θα πρέπει να αφαιρεθεί. Αν και οι ΜΔΠΠ δεν συμμετέχουν στη σύνταξη του διαχειριστικού σχεδίου, εν τούτοις στις αρμοδιότητες τους περιλαμβάνεται και η συμμετοχή στον τοπικό αντιπυρικό σχεδιασμό! Εάν πραγματικά είναι στην πρόθεση του ΥΠΕΝ η διαχείριση των ΠΠ της χώρας το άρθρο αυτό πρέπει να ξαναγραφτεί. Δεν γίνεται να θεσμοθετούνται ΜΔΠΠ οι οποίες θα περιμένουν από άλλες υπηρεσίες να εφαρμόσουν βασικούς αρμοδιότητες της διαχείρισης (πχ φύλαξη, έλεγχος εφαρμογής περιβαλλοντικής νομοθεσίας κλπ).