Αρχική ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣΆρθρο 61 Ρυθμίσεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιώνΣχόλιο του χρήστη ΚΙΟΥΚΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ | 16 Μαρτίου 2020, 16:50
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Στο άρθρο 61 παρ. 1, 2ιδ και 4η του σχεδίου νόμου γίνεται αναφορά σε «διαχειριστή» ΑΕΚΚ. Η λέξη «διαχειριστής» είναι σκόπιμο να αντικατασταθεί από τον «παραγωγό». Πρέπει να διευκρινισθεί η έννοια του διαχειριστή και του παραγωγού ΑΕΚΚ, με ειδοποιό διαφορά το ότι ο διαχειριστής ΑΕΚΚ συνάπτει σύμβαση με το ΣΣΕΔ για όλες τις μελλοντικές εργασίες που θα εκτελέσει και όλα τα μελλοντικά έργα που θα αναλάβει, ενώ ο παραγωγός ΑΕΚΚ συνάπτει σύμβαση με το ΣΣΕΔ για συγκεκριμένο έργο. Σε σχέση με το άρθρο 61 παρ. 6 του σχεδίου νόμου, έχουμε τις ακόλουθες προτάσεις: α. Προτείνουμε την προβλεπόμενη από το νόμο θεσμοθέτηση της διαδικασίας ελέγχου και θεώρησης των σχεδίων διαχείρισης αποβλήτων (ΣΔΑ) από τα αρμόδια ΣΣΕΔ με την υποχρέωση υποβολής για θεώρηση σε αυτά από τον αρμόδιο μηχανικό του έργου, του διαγράμματος εκσκαφών με τις στάθμες βάθους αυτού, προκειμένου να πιστοποιούνται με τον ορθότερο τρόπο οι ποσότητες που δηλώνονται στο σχέδιο διαχείρισης αποβλήτων. β. Προτείνουμε κατά τη διάρκεια του αρχικού ελέγχου δόμησης την ενσωμάτωση στο φύλλο ελέγχου του ελεγκτή δόμησης, του ελέγχου της ορθότητας των διαστάσεων του διαγράμματος εκσκαφών (το οποίο θα θεωρηθεί, όπως αναφέρουμε ανωτέρω, από το ΣΣΕΔ και από το οποίο προκύπτουν οι ποσότητες των ΑΕΚΚ προς ανάκτηση). γ. Προτείνουμε κατά τη διαδικασία του τελικού ελέγχου δόμησης, την ενσωμάτωση στο φύλλο ελέγχου του ελεγκτή δόμησης, της ένδειξης για την ύπαρξη ή μη της βεβαίωσης ορθής διαχείρισης των αποβλήτων που εκδίδεται από το υπεύθυνο για το έργο ΣΣΕΔ [μέχρι σήμερα, αυτό ζητείται από την Πολεοδομία, ωστόσο θεωρούμε ορθότερο να ελέγχεται από τον ελεγκτή δόμησης]. Στο άρθρο 61 παρ. 7 του σχεδίου νόμου, προβλέπεται η έκδοση Υπουργικής Απόφασης, με την οποία θα δύνανται να καθορίζονται οι λεπτομέρειες εφαρμογής του νόμου. Προτείνουμε την απαλοιφή της σχετικής πρόβλεψης, δεδομένου ότι η απαίτηση για έκδοση Υπουργικής Απόφασης, κωλύει την πρόοδο της σχετικής διαδικασίας ανάπλασης ανενεργών λατομείων. Επιπλέον, προτείνουμε την τροποποίηση της παρ. 3 του α. 40 ν. 4030/2011, ως ισχύει, ως εξής: «Ειδικότερα η αποκατάσταση των ανενεργών λατομείων που ανήκουν στο Δημόσιο, στους Ο.Τ.Α. και στα Ν.Π.Δ.Δ., με την επιφύλαξη της περίπτωσης α` της παραγράφου 2, γίνεται με μέριμνα των εγκεκριμένων συστημάτων εναλλακτικής διαχείρισης ΑΕΚΚ. Εφόσον η συγκεκριμένη δραστηριότητα καλύπτεται από τροποποίηση των όρων έγκρισης τους από τον Ελληνικό Οργανισμό Ανακύκλωσης (ΕΟΑΝ) μετά από υποβολή τροποποιητικού φακέλου, σύμφωνα με την κοινή υπουργική απόφαση υπ` αριθ. 36259/1757/ Ε103/23.8.2010. Οι δαπάνες των μελετών και των εργασιών αποκατάστασης βαρύνουν τα εγκεκριμένα συστήματα. Στην περίπτωση που στα διοικητικά όρια των ανωτέρω Αρχών λειτουργούν περισσότερα από ένα εγκεκριμένα συστήματα, τα ενδιαφερόμενα εγκεκριμένα συστήματα δύνανται να συμπράττουν μεταξύ τους για το σκοπό αυτόν. Η αρμόδια Αποκεντρωμένη Διοίκηση ή Ο.Τ.Α. αναθέτουν το έργο της αποκατάστασης με συμβάσεις παραχώρησης του έργου αυτού, χωρίς καταβολή ανταλλάγματος χρήσης, μετά την έκδοση όλων των απαιτούμενων από τη σχετική νομοθεσία αδειών για το έργο. Το έργο της αποκατάστασης εκτελείται πάντοτε υπό την επίβλεψη και έγκριση της αναθέτουσας αρχής σε συνεργασία με το αρμόδιο Δασαρχείο, όπου τα ειδικά χαρακτηριστικά της έκτασης το απαιτεί».