Αρχική ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣΆρθρο 58 Έκδοση αδειώνΣχόλιο του χρήστη Νικήτας Μουταφτσής | 16 Μαρτίου 2020, 17:21
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η κατάργηση της άδειας συλλογής και μεταφοράς μη επικινδύνων αποβλήτων δεν συντελεί σε καμία των περιπτώσεων στην πρόοδο ως προς την τήρηση της περιβαλλοντικής νομοθεσίας. Εν αντιθέσει οδηγεί τους επαγγελματίες οδηγούς, οι οποίοι σαφώς και είναι σχεδόν στο σύνολό τους μη γνώστες της νομοθεσίας για τη διαχείριση αποβλήτων, να μην προβούν στην παραμικρή προσπάθεια τήρησης των μέτρων και κανόνων για την προστασία του περιβάλλοντος. Σε περίπτωση κατάργηση της άδειας πολλοί είναι εκείνοι που θα θεωρήσουν πως το άνοιγμα ενός προφίλ στο ΗΜΑ σημαίνει πως μπορούν ανεμπόδιστα να μεταφέρουν τα πάντα άνευ προδιαγραφών. Προκειμένου να περιορισθεί ο φόρτος των Αδειοδοτουσών Υπηρεσιών καλό θα ήταν εκδοθούν οδηγίες προς αυτές για το τι δικαιολογητικά πρέπει να ζητούνται επ’ ακριβώς και όχι να καταργηθεί η άδεια συλλογής και μεταφοράς. Σήμερα, υφίστανται Εγκύκλιοι οι οποίοι αναφέρουν στο περίπου τι πρέπει να περιέχει μια μελέτης οργάνωσης και λειτουργίας και τι δικαιολογητικά πρέπει να ζητούνται. Εναπόκειται ωστόσο στην ευχέρεια κάθε υπηρεσίας να ζητήσει τι δικαιολογητικά χρειάζεται για την αξιολόγηση του φακέλου της άδειας. Η διακριτική αυτή ευχέρεια οδηγεί πολλές φορές σε πλεονασμό ως προς τα ζητηθέντα δικαιολογητικά, κάνοντας πιο χρονοβόρα και δύσκολη την όλη διαδικασία έκδοσης της άδειας. Π.χ. κατά την έκδοση της άδειας κάποιες υπηρεσίες ζητούν τα ΚΤΕΟ, τα ασφαλιστήρια των οχημάτων, προθέσεις συνεργασίας με οδηγούς, με πλυντήρια αυτοκινήτων, απεικόνιση μέσω σχεδίων των γηπέδων στάθμευσης των οχημάτων κλπ, κάποια εκ των οποίων είναι περιττά και δεν καθορίζουν το εάν θα ασκηθεί ορθά ή όχι η δραστηριότητα συλλογής και μεταφοράς. Η τυποποίηση των ζητηθέντων δικαιολογητικών στα απαραίτητα ώστε να μπορεί και ο συλλέκτης-μεταφορέας μετά τη λήψη της άδειας να έχει στα χέρια του μια χρήσιμη μελέτη οργάνωσης και λειτουργίας, θα βοηθούσε τις Αδειοδοτούσες Υπηρεσίες (και τους μηχανικούς που υλοποιούν τις μελέτες), μειώνοντας παράλληλα το φόρτο τους και τις περιττές επιστολές αιτημάτων συμπληρωματικών εγγράφων.