Αρχική ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣΆρθρο 48 Ρυθμίσεις για τη διαδικασία ανάρτησης, κύρωσης και αναμόρφωσης των δασικών χαρτώνΣχόλιο του χρήστη ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΧΡΗΣΤΟΣ | 17 Μαρτίου 2020, 18:09
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Προς Τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κύριο Δημήτριο Οικονόμου Αξιότιμε κύριε Υπουργέ, Ως γνωστόν , επίκειται η ανάρτηση των δασικών χαρτών για τις περιοχές του Δήμου μας. Στην περιοχή του Δήμου Διονύσου περιλαμβάνονται περιοχές με σχέδια πόλης ( Διόνυσος, Δροσιά, Κρυονέρι, Ροδόπολη κλπ.) περιοχές οικισμών προυφιστάμενων του έτους 1923 (Άγ. Στέφανος, Άνοιξη, Ραπεντώσα, Αγ. Άγγελοι κλπ.) οικισμοί για τους οποίους υπάρχει σειρά διαπιστωτικών πράξεων της Διοίκησης. Όπως πληροφορούμαστε οι επικείμενοι δασικοί χάρτες αντιμετωπίζουν το μεγαλύτερο τμήμα του δήμου μας σαν δάσος. Συγκεκριμένα, δεν λαμβάνεται καθόλου υπόψη ότι οι υφιστάμενοι οικισμοί που έχουν οριοθετηθεί κατά το παρελθόν, αρκετοί έχουν εγκεκριμένα Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια (Γ.Π.Σ.), και μέχρι τώρα έχουν γίνει πολλές χιλιάδες νόμιμες διοικητικές πράξεις όλων των κρατικών φορέων που έχουν καθορίσει εφ’ άπαξ και που πιστοποιούν διαρκώς τα όρια των εν λόγω οικισμών. Χαρακτηριστική περίπτωση για να γίνει αντιληπτό αυτό που αναφέρουμε είναι η περίπτωση των οικισμών των προυφιστάμενων του έτους 1923 του Αγ. Στεφάνου και της Άνοιξης. Οι οικισμοί αυτοί είχαν οριοθετηθεί με βάση τις διατάξεις του Ν.Δ. του 1923 πριν την ισχύ του συντάγματος του 1975, προ του Ν.998/79 & του Π.Δ. 21-11/1-12-1979 Συγκεκριμένα η κατά τον νόμο ( άρθρο 14 παρ. 5 Ν.Δ. 1923) αρμόδια τεχνική υπηρεσία του υπουργείου συγκοινωνιών δηλαδή το γραφείο σχέδιου πόλεως του υπουργείου συγκοινωνιών προσδιόρισε τα όρια του ενιαίου τότε οικισμού με την 12033/8-6-1940 Γ.Σ.Π.Α.Β. πράξη της, βάσει του άρθρου 14 παρ. 4 του Ν.Δ. του 1923 και την 44130/1939 σχετικής υπουργικής απόφασης. Συνεπώς τα όρια των οικισμών προ του 1923 του Αγ. Στεφάνου και της Άνοιξης έχουν διαπιστωθεί και καθορισθεί από το έτος 1940. Για τους ίδιους οικισμούς υφίστανται οι υπ. αρ. 30628/2903 (ΦΕΚ 797Δ/7-10-76) για τον Αγ. Στέφανο Κι υπ. αρ. 35246/3338 (ΦΕΚ 370Δ/9-11-79) για την Άνοιξη αποφάσεις Νομάρχη με τις οποίες έγινε η αποτύπωση επί χάρτου των εγκεκριμένων ορίων της απόφασης του έτους 1940 όπως αναφέρεται στις αποφάσεις του 1976. Επίσης εγκρίθηκαν τα ΓΠΣ Αγ. Στεφάνου και Άνοιξης ΦΕΚ 561Δ/26-7-1995 και ΦΕΚ 797Δ/8-11-1999 αντίστοιχα. Στις νόμιμες αυτές οικιστικές περιοχέςοι διοικητικές πράξεις (μεταβιβάσεις ακινήτων, αντικειμενικές αξίες, εκδόσεις οικοδομικών αδειών, εκτέλεση δημοσίων έργων υποδομής από κεντρική διοίκηση, ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΕΥΔΑΠ κλπ) εκτελούντο πάντοτε ανεμπόδιστα και χωρίς την έγκριση του Δασαρχείου, εώς την δημοσίευση του Ν. 3889/14-10-2010 στις 14-10-2010. Πιστέυουμε ότι οι διατάξεις του ανωτέρου Νόμου προσφέρουν ευκαιρία για την επίλυση χρονίζοντων προβλημάτων που ταλαιπωρούν τους δημότες μας και επιβαρύνουν τόσο το οικιστικό όσο και το φυσικό περιβάλλον των περιοχών αυτων. Αυτό όμως θα γίνει λαμβάνοντας υπόψη τη πραγματική κατάσταση των υφισταμένων οικισμών άλλως η εκ των υστέρων μετά από πολλές δεκαετίες και χιλιάδες διοικητικές πράξεις, αλλαγή των οικιστικών και οικονομικών δεδομένων της περιοχής, προσβάλει το αγαθό της σταθερότητας και συνέχειας της Διοίκησης, εκθέτει τους πολίτες σε περιπέτειες και σε αλόγιστες δαπάνες και το Δημόσιο στον κίνδυνο να αποζημιώσει τους ιδιοκτήτες κατόπιν προσφυγών τους στα Ελληνικά και Διεθνή Δικαστήρια. Ήδη υπάρχουν προσφυγές κατά των αναδασώσεων όσο και για αποζημειώσεις . Να μην αναρτηθούν Δασικοί Χάσρτες μέσα στα όρια των οικισμών. Για τους λόγους αυτούς πιστεύουμε ότι θα ήταν σκόπιμη η προώθηση των δασικών χαρτών ώστε να προφυλαχθούν οι δασικές εκτάσεις γύρω από τους εν λόγω οικισμούς και οι οικισμοί να αποκτήσουν σχέδια πόλης τα οποία θα λαμβάνουν υπόψη την ιδιαιτερότητα της περιοχής μέσω των πολεοδομικών εργαλείων (Συντελεστή Δόμησης, Κάλυψης, Ύψος οικοδομών κλπ.). Πιστεύουμε ακράδαντα ότι τα ανωτέρω προσδοκόμενα γίνονται με κατάλληλες πολιτικές αποφάσεις και σωστές νομικές και πολεοδομικές διατυπώσεις. Για παράδειγμα το <> πρόβλημα των προυφιστάμενων του 1923 οικισμών Αγ. Στεφάνου και Άνοιξης έλυσε ο Ν.4280/2014. Θέλω να επισημάνω τις αλληλοσυγκρουόμενες αποφάσεις του ΣΤΕ που έρχονται σε αντίφαση με την λογική . Θέλω να επισημάνω ότι με βάση το άρθρ. 153 του Ν.4389/16 δεν λαμβάνεται καθόλου υπ’όψιν ο Ν.4280/14 που έλυνε προβλήματα αλλά αναφέρεται μόνο στον Ν. 3889/10 που τον τροποποιεί και δημιουργεί προβλήματα. Όλα αυτά γίνονται από μια ορισμένη συντεχνία Δασολόγων του βαθέως Κράτους που θέλουν να επεμβαίνουν και να στραγγαλίζουν οποιαδήποτε λύση προβλημάτων και αναπτυξιακή πορεία. Δεν είναι τυχαίο ότι στις 27-5-2016 που δημοσιέυτηκε σε ΦΕΚ ο Ν.4389/16 την ίδια μέρα 27-5-2016 υπεγράφει η 125/16 απόφαση του Ν.Σ.Κ. που αφορά μελέτη Περιβάλλοντικών επιπτώσεων της εταιρίας Ε.Α. που αναφαίρεται σε Αιολικό πάρκο στην περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Την παραπάνω απόφαση & το σκεπτικό της υιοθετει αμέσως την ίδια μέρα με το 231/2628/101428/27-5-16 έγγραφο του νομικού συμβούλου του Υ.Π.ΕΝ. ο τότε υπουργός κος Ι. Τσιρώνης και ούτε λίγο ούτε πολύ καταργεί προυφιστάμενες νόμιμες πράξεις με σκοπό κάθε αναπτυξιακή διαδικασία να μπορεί να εξαρτάται από την συγκεκριμένη συντεχνεία η οποία στηρίζει τις αποφάσεις της σε αποφάσεις του Ν.Σ.Κ. που αφορούν άλλη υπόθεση και σε έγγραφα νομικών συμβούλων που γνωρίζουμε ότι γράφονται κατά παραγγελία από την πολιτική ηγεσία. Δηλαδή ενορχηστρωμένα στις 27-5-2016 δημοσιένεται ο Ν.4389/16 υπογράφεται η 125/27-5-2016 απόφαση του Ν.Σ.Κ. και το 231-2628/101428/27-5-2016 απόφαση έγγραφο του Νομικού Συμβούλου του Υ.Π.ΕΝ. αν όλα αυτά δεν είναι ενορχηστωμένα τι είναι; Δηλαδή μετά τον Ν.4280/14 που έλυνε προβλήματα τα οποία δεν μπορούσαν άλλο να στραγγαλίσουν προέβησαν στις παραπάνω πράξεις οργανωμένα. Με το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο για οποιαδήποτε απάντηση από το Δασαρχείο τη Δ/ση Δασών και τον Γ.Γ. Δασών δεν ορίζεται χρόνος μέσα στον οποίο απαιτείται απάντηση, ενώ στο προηγούμενο νομικό καθεστώς αν δεν υπήρχε απάντηση εντός εξαμήνου προχωρούσαν οι μελέτες και τα έργα χωρίς την έγκρισή τους. Δηλαδή οι Δασικές υπηρεσίες του βαθέως κράτους μπορεί να μην απαντήσουν και ποτέ χωρίς να έχουν επιπτώσεις και να στραγγαλίζουν τα έργα επ’ άπειρο και να χάνονται χρηματοδοτήσεις από χρηματοδοτικά προγράμματα (ΕΣΠΑ κλπ) Το πρώτο χαστούκι ο κος Τσιρώνης το έφαγε με την 2585/2016 ΣΤΕ που δικαίωσε τον σύλλογο των Οικισμών της Ιπποκράτειου Πολιτείας που μπήκε στο σχέδιο με το Π.Δ./23-11-77 ΦΕΚ 482Δ/25-11-77 & ακυρώνει την υπ.αρ. 129182/4530/27-08-15 απόφαση. Το σκεπτικό της απόφασης στηρίζεται στις πράξεις της διοίκησης που έχουν γίνει από το 1977, μέχρι το 2016 (αγορές, πωλήσεις, άδειες οικοδομών, εφορίες, έργα, οικοδομές κλπ.) Δημόσιο Συμφέρον & Ασφάλεια Δικαίου. Δεν καταλαβαίνω κάθε φορά με κάποιο νέο νόμο το βαθύ κράτος θα καταργεί νόμιμες πράξεις και θα ξεκινά τις διαδικασίες από την αρχή. Δηλαδή με το Π.Δ. 21-11/1-12-1979 έγγραφο καταργεί κάθε νόμιμη πράξη και επιβάλλει νέα διαδικασία για νομιμοποίηση της όπως και με το 144568/4102/28-2016 καταργεί ο τότε Αναπληρωτής υπουργός νόμιμες πράξεις και επιβάλει να γίνουν νόμιμες σύμφωνα με μεταγενέστερες διατάξεις; Με βασει τα παραπάνω στον Άγιο Στέφανο από τους οικιστές έχει γίνει προσφυγή κατά των αναδασώσεων από τις Δασικές υπηρεσίες που είναι παράνομες η οποία θα εκδικαστεί την Πέμπτη 19-3-2020 αν δεν αναβληθεί. Λαμβάνοντας υπ’όψιν την 2014/18 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών που μπορεί να απορρίπτει την προσφυγή αλλά με την παραδοχή των Δασικών υπηρεσιών ότι δεν νοείται αναδάσωση εντόε των ορίων οικισμού του Αγ. Στεφάνου. Επίσης έχουν γίνει περίπου 100 αγωγές αποζημιώσεως από τους οικιστές του Αγίου Στεφάνου κατά του Δήμου Διονύσου που ζητούν αποζημειώσεις από 300.000 € εώς 500.000 € περίπου έκαστως συνολικά 10.000.000 € περίπου και υπάρχει προδικαστική που φαίνεται ότι θα δικαιωθούν. Σημειωτέον ότι θα ακολουθήσουν και άλλες αγωγές κατά του Δημοσίου των θιγόμενων σε όλους τους οικισμούς της επικρατείας που είναι περίπου 12.000 εώς 15.000 οικισμοί. Τελικά αυτές τις αποζημειώσεις ποιός θα τις πληρώσει ο Δήμος ή το Δημόσιο ή η συντεχνία των Δασολόγων & ο Ι. Τσιρώνης. Επειδή το άρθρο 153 του Ν.4389/16 δεν δίνει λύση στα προβλήματα πρέπει να νομοθετήσετε με ρεαλισμό και με βάση τον Ν.4280/14 τον οποίο θα βελτιώσεται και να εντάξεται όλους τους οικισμούς της χώρας στο σχέδιοχωρίς συνυπογραφή της Δασικής Υπηρεσίας. Άλλωστε αποκλειστικά υπεύθυνη για την σημερινή κατάσταση είναι η πολιτεία που από το 1923 μέχρι σήμερα δεν προχώρησε να εντάξει τους οικισμούς στο σχέδιο και δημιουργήθηκε αυτή η κατάσταση. Σας ενημερώνουμε για όλες τις τροποποιήσεις της νομοθεσίας που απαιτούνται έχουμε επεξεργασμένες λύσεις που σε συνεργασία με τις τεχνικές και τις νομικές υπηρεσίες του Υπουργείου σας θα βρούμε λύση για το πρόβλημα των οικισμών προ του 1923. Οι δασικοί χάρτες μπορούν να ολοκληρωθούν χωρίς πράξεις χαρακτηρισμού για τις εκτάσεις όλων των εντός των ορίων οικισμού όπως και αν έχουν προκύψει αλλά μόνον για τις εκτός σχεδίου περιοχές . Θεωρώ ότι οι Δασικές υπηρεσίες δεν θέλουν να ολοκληρωθούν πουθενά οι Δασικοί χάρτες γιατί θα τους δεσμεύουν και δεν θα μπορούν να απαντούν όπως θέλουν. Και να ελέγχουν κάθε λύση προβλήματος και κάθε αναπτυξιακή πορεία της χώρας. Με τιμή