Αρχική ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣΆρθρο 27 Ίδρυση, Σκοπός και Εποπτεία του ΟΦΥΠΕΚΑΣχόλιο του χρήστη WWF Ελλάς | 17 Μαρτίου 2020, 21:13
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Παρ. 4: Στη διάταξη αυτή δεν διευκρινίζεται η σχέση μεταξύ του υπουργείου και του ΟΦΥΠΕΚΑ και ειδικότερα σχετικά με την εφαρμογή της πολιτικής που χαράσσει το υπουργείο με αναφορά στο Σχέδιο Δράσης του άρθρου 42 του παρόντος νομοσχεδίου. Ο επιτελικός και συντονιστικός ρόλος του υπουργείου δεν καθορίζεται σαφώς, και δεν διασφαλίζεται η εκτέλεση των αρμοδιοτήτων του υπουργείου όπως προβλέπονται στο άρθρο 23 παρ. 1 και 3 του π.δ. 132/2017 ως μέρος της συνταγματικής υποχρέωσης του για την προστασία του περιβάλλοντος (άρθρο 24 Σ). Επίσης, δεν προβλέπονται διαδικασίες για την εποπτεία, παρακολούθηση και αξιολόγηση του έργου του ΟΦΥΠΕΚΑ από το ΥΠΕΝ. Η αναφορά σε σκοπούς που σχετίζονται με την “προώθηση και υλοποίηση δράσεων βιώσιμης ανάπτυξης και την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής” δεν υποστηρίζεται από τις προβλεπόμενες αρμοδιότητες του οργανισμού και οι αρμοδιότητες αυτές δεν εντάσσονται σε ένα συνεκτικό πλαίσιο σε ό,τι αφορά την πολιτική του ΥΠΕΝ σε αυτά τα θέματα και με τις απαραίτητες συνέργειες με αρμόδιους φορείς στους τομείς αυτούς. Επιπλέον, η έμφαση φαίνεται να είναι στη “διαχείριση των προστατευόμενων περιοχών”, ενώ σημαντικά και αλληλένδετα κρίσιμα θέματα, όπως η προστασία οικοτόπων και ειδών εκτός προστατευόμενων περιοχών - παρά την κομβική τους σημασία για τη διατήρηση της βιοποικιλότητας - δεν περιέχονται στους σκοπούς και - εν μέρει - στις αρμοδιότητες του νέου αυτού οργανισμού. Παρ. 5 εδάφιο ια: Η εισήγηση και προώθηση νομοθετημάτων αποτελεί σημαντική νομοθετική αρμοδιότητα του υπουργείου στο πλαίσιο της άσκησης δημόσιας εξουσίας και δεν μπορεί να αποτελέσει αρμοδιότητα ενός ΝΠΙΔ. Παρ. 6: Δεν είναι σαφές γιατί η διάταξη αυτή προβλέπει ξεχωριστά αρμοδιότητες που αφορούν στην κλιματική αλλαγή όταν αυτές τυγχάνουν γενικότερης εφαρμογής για την προστασία του περιβάλλοντος αλλά και των προστατευόμενων περιοχών ειδικότερα (πχ στοιχεία β΄, γ΄και δ΄). Επίσης σε ό,τι αφορά τις αρμοδιότητες του ΟΦΥΠΕΚΑ για την κλιματική αλλαγή, θα πρέπει να προβλεφθεί συντονισμός και συνέργειες μεταξύ του οργανισμού αυτού με υφιστάμενους φορείς με αρμοδιότητα στα θέματα αυτά (πχ Συμβούλιο Προσαρμογής για την κλιματική αλλαγή) και τα σχετικά εργαλεία (πχ Εθνική Στρατηγική για την προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή και τα σχετικά Περιφερειακά σχέδια).