Αρχική ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣΆρθρο 48 Ρυθμίσεις για τη διαδικασία ανάρτησης, κύρωσης και αναμόρφωσης των δασικών χαρτώνΣχόλιο του χρήστη ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΜΕΛΕΤΗΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Ν. ΚΥΚΛΑΔΩΝ | 18 Μαρτίου 2020, 00:33
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις που έχουν αναρτηθεί και σε προηγούμενο σχόλιο του ΣΥ.Μ.ΜΗ.Κ. (11-03-2020, 23:59) επιδιώκεται να αρθεί η ομηρία των πολιτών και η τυχόν επικείμενη δήμευση των πατρογονικών περιουσιών τους. Μετά την ανάρτηση των δασικών χαρτών στα νησιά των Κυκλάδων έχει προκύψει σοβαρό πρόβλημα αμφισβήτησης του ιδιοκτησιακού καθεστώτος των χορτολιβαδικών εκτάσεων. Παρά τα συνεχόμενα έγγραφα και ενημερώσεις του Συλλόγου μας προς όλους τους εμπλεκόμενους φορείς καθώς και έπειτα από συναντήσεις με Υπουργούς, Βουλευτές και λοιπούς αρμόδιους φορείς διαπιστώνουμε ότι στο εν λόγω νομοσχέδιο δεν γίνεται καμία αναφορά για την επίλυση του. Αν και είχε συνταχθεί από τις υπηρεσίες της προηγούμενης Κυβέρνησης ρύθμιση που θα έβαζε τέλος στην ασάφεια (και τα προβλήματα που ενέκυψαν στις μεταβιβάσεις και αδειοδοτήσεις) περί δασικών και χορτολιβαδικών εκτάσεων και η οποία είχε εγκριθεί από την αρμόδια επιτροπή της Βουλής, εισήχθη για νομοθέτηση αργοπορημένα και τελικά ανεστάλη η νομοθέτηση της. https://www.hellenicparliament.gr/Nomothetiko-Ergo/Anazitisi-Nomothetikou-Ergou?law_id=2f23a8e7-a18b-4bd0-9df7-aa5e0131ab2b Με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις επιδιώκεται η επίλυση των πρακτικών προβλημάτων, που έχουν ανακύψει από την άρνηση μεταγραφής συμβολαιογραφικών πράξεων, που αφορούν ακίνητα με το χαρακτήρα χορτολιβαδικής ή βραχώδους ή πετρώδους έκτασης των παραγράφων 5α) ή 5β) του άρθρου 3 του Ν.998/1979 στις περιοχές του δευτέρου εδαφίου του άρθ. 62 του Ν.998/1979 (όπως Κυκλάδες, Ιόνια νησιά, Κρήτη, Μάνη κλπ), που δεν ισχύει το τεκμήριο κυριότητας του Δημοσίου, λόγω της μη ρητής πρόβλεψης της σχετικής δυνατότητας. Συγκεκριμένα ορίζεται ρητά πλέον ότι στις παραπάνω περιοχές δεν εμποδίζεται η μεταγραφή ή καταχώριση συμβολαιογραφικών πράξεων με αντικείμενο ακίνητα, που έχουν εν όλω ή εν μέρει το χαρακτήρα έκτασης των παραγράφων 5α) ή 5β) του άρθρου 3 του παραπάνω νόμου, στα οικεία βιβλία μεταγραφών του αρμόδιου Υποθηκοφυλακείου ή στα οικεία φύλλα του αρμόδιου γραφείου Κτηματογράφησης ή Κτηματολογικού Γραφείου, ακόμη και αν δεν προσκομίζεται διοικητική πράξη ή τελεσίδικη δικαστική απόφαση, με την οποία αναγνωρίζεται ότι το ακίνητο ή το τμήμα του με τον παραπάνω χαρακτήρα ανήκει σε ιδιώτη και όχι στο Δημόσιο. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ 1. Στο πρώτο εδάφιο της παρ. 5 του άρθ. 3 του Ν.998/1979 μετά τη φράση του "Ν.3208/2003" προστίθεται η φράση "ή με τον τρόπο και τη διαδικασία, που περιγράφεται στα δύο τελευταία εδάφια της περ. δ)". 2. Στην περ. δ) της παρ. 5 του άρθ. 3 του Ν.998/1979 η φράση "από την 23η Φεβρουαρίου 1946" αντικαθίσταται από τη φράση "από την 24η Δεκεμβρίου 2003" και στο τέλος της τίθεται εδάφιο ως εξής : "Με την αναγνώριση της κυριότητας ή άλλων εμπραγμάτων δικαιωμάτων επί των παραπάνω εκτάσεων από τα πολιτικά Δικαστήρια ή τα προβλεπόμενα στο ά. 8 του παρόντος Συμβούλια εξομοιώνεται ως προς όλες τις έννομες συνέπειες η θεώρηση από τον αρμόδιο Δασάρχη έκθεσης ελέγχου τίτλων υπογραφόμενης από δύο (2) δικηγόρους και αναγόμενης προ της 24ης Δεκεμβρίου 2003 που συνοδεύεται από τοπογραφικό διάγραμμα, στο οποίο αποτυπώνεται η ελεγχόμενη έκταση. Η θεώρηση γίνεται εντός τριών (3) μηνών και σε περίπτωση άπρακτης παρέλευσης της παραπάνω προθεσμίας θεωρείται ότι έχει συντελεστεί." 3. Στο τέλος της παρ. 5 του άρθ. 20 του Ν.3889/2010 προστίθενται εδάφια ως εξής : "Στις περιοχές του δευτέρου εδαφίου του ά. 62 του Ν.998/1979 δεν κωλύεται η μεταγραφή ή καταχώριση συμβολαιογραφικών πράξεων με αντικείμενο ακίνητα, που έχουν εν όλω ή εν μέρει το χαρακτήρα έκτασης των παραγράφων 5α) ή 5β) του άρθρου 3 του παραπάνω νόμου, στα οικεία βιβλία μεταγραφών του αρμόδιου Υποθηκοφυλακείου ή στα οικεία φύλλα του αρμόδιου γραφείου Κτηματογράφησης ή Κτηματολογικού Γραφείου, εφόσον για την έχουσα τον παραπάνω χαρακτήρα έκταση προσκομίζεται απόφαση αναγνώρισης της κυριότητας ή η προβλεπόμενη στην περ. δ) της παρ. 5 του παραπάνω άρθρου θεωρημένη έκθεση ελέγχου τίτλων. Οι φύλακες μεταγραφών και οι προϊστάμενοι Γραφείων Κτηματογράφησης ή Κτηματολογικών Γραφείων, που παραβιάζουν την παραπάνω διάταξη τιμωρούνται με πρόστιμο ποσού 1.000 ευρώ, το οποίο επιβάλλεται με απόφαση του Υπουργού Δικαιοσύνης μετά από ακρόαση τους. Σε περίπτωση υποτροπής το πρόστιμο διπλασιάζεται.". 4. Σε περίπτωση ακινήτου το οποίο έχει εν μέρει αγροτικό χαρακτήρα και εν μέρει χαρακτήρα δάσους ή εν γένει δασικής έκτασης, χωρίς να έχει εκδοθεί διοικητική πράξη ή τελεσίδικη δικαστική απόφαση, με την οποία αναγνωρίζεται ότι το τμήμα του με τον χαρακτήρα δάσους ή εν γένει δασικής έκτασης ανήκει σε ιδιώτη και όχι στο Δημόσιο, επιτρέπεται η κατάρτιση συμβολαιογραφικών πράξεων για το έχον αγροτικό χαρακτήρα τμήμα του χωρίς την τήρηση των υποχρεώσεων της παρ. 3 του άρθρου 280 του Δασικού Κώδικα (ν.δ. 86/1969). Στην παραπάνω περίπτωση για την εφαρμογή των πολεοδομικών διατάξεων το ακίνητο θεωρείται ότι δημιουργήθηκε κατά το χρόνο κατάρτισης του παλαιότερου τίτλου, στον οποίο περιλαμβάνεται και το τμήμα αγροτικού χαρακτήρα και το τμήμα δάσους ή δασικής έκτασης. Τα παραπάνω ισχύουν και σε περίπτωση που μετά την κατάρτιση συμβολαιογραφικής πράξης για το έχον αγροτικό χαρακτήρα τμήμα του εκδοθεί διοικητική πράξη ή τελεσίδικη δικαστική απόφαση, με την οποία αναγνωρίζεται ότι το τμήμα του με τον χαρακτήρα δάσους ή εν γένει δασικής έκτασης ανήκει σε ιδιώτη. Για το Δ.Σ. Πρόεδρος Άρια Χαραλαμπίδη Γραμματέας Γιώργος Αρβανίτης