Αρχική ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣΆρθρο 02 Επιτάχυνση διαδικασιών έκδοσης ΑΕΠΟΣχόλιο του χρήστη ΔΗΜ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ | 18 Μαρτίου 2020, 03:50
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
1. Ελεγχος πληρότητας εντός 5 ημερών δεν μπορεί να αφορά την ουσία φακέλου για μεγάλο οδικό έργο, για διυλιστήριο ή μεγάλη χημική βιομηχανία. 2. Δεν προβλέπεται το ενδεχόμενο για υποβολή συμπληρωματικών στοιχείων στην περίπτωση φακέλου ΠΠΠΑ που παρουσιάζει κενά, όχι τόσο σημαντικά για απόρριψη του φακέλου, αλλά απαιτούντα οπωσδήποτε συμπλήρωση. Αποδοχή ή απόρριψη είναι οι μόνες επιλογές. 3. Σε αντίθεση με το άρθρο 4 (τροποποίηση ΑΕΠΟ) που υπονοείται νέα προθεσμία πενθημέρου ύστερα από την υποβολή συμπληρωματικών στοιχείων, στο άρθρο 2 συνάγεται ότι δεν υπάρχει το περιθώριο για την υποβολή συμπληρωματικών στοιχείων, ύστερα από αίτημα της αρμόδιας περιβαλλοντικής αρχής, και μάλιστα με ανανέωση του πενθημέρου. 4. Πρέπει να αντιμετωπίζεται ως αντιπαραγωγική, ακραία γραφειοκρατική και χρονοβόρα η επιστροφή φακέλου ακόμη και για επουσιώδεις ή τυπικές ελλείψεις που μπορούν να καλυφθούν με απλή επικοινωνία με τον ενδιαφερόμενο, βεβαίως με "πάγωμα" των προθεσμιών μέχρι την, εντός ευλόγου χρόνου, ανταπόκριση του ενδιαφερομένου. 5. «Έλεγχος πληρότητας του φακέλου ΜΠΕ εντός αποκλειστικής προθεσμίας πέντε εργάσιμων ημερών από την ημέρα υποβολής του. Σε περίπτωση διαπίστωσης μη πληρότητας αυτού, η αρμόδια περιβαλλοντική αρχή ζητά από τον φορέα του έργου ή της δραστηριότητας τα απαιτούμενα προς συμπλήρωση στοιχεία. Η αρμόδια περιβαλλοντική αρχή διενεργεί έλεγχο πληρότητας του συμπληρωμένου φακέλου εντός αποκλειστικής προθεσμίας πέντε εργάσιμων ημερών και είτε προχωρά στα επόμενα στάδια είτε απορρίπτει τον φάκελο εάν διαπιστωθούν ελλείψεις.» και «Σε κάθε περίπτωση, η υποβολή συμπληρωματικών στοιχείων από τον φορέα του έργου ή της δραστηριότητας κατόπιν αιτήματος της αρμόδιας περιβαλλοντικής αρχής σε οποιοδήποτε στάδιο της διαδικασίας, σε καμία περίπτωση δεν αναστέλλει τις ως άνω προθεσμίες.» Τα συγκεκριμένα εδάφια, αντιφατικά μεταξύ τους, ουσιαστικά, επιτρέπουν στον φορέα του έργου ή της δραστηριότητας να μην υποβάλει (έγκαιρα) τα συμπληρωματικά στοιχεία, χωρίς καμιά συνέπεια για αυτόν. Αντιθέτως, η έλλειψη κάποιων στοιχείων μπορούν να δυσχεράνουν, επί της ουσίας, τη σύνταξη μιας ΑΕΠΟ. 6. Δεν νοείται σιωπηρή αποδοχή πληρότητας ενός ελλιπούς, επί της ουσίας, φακέλου ΜΠΕ που αργότερα θα αποτελέσει τη βάση για τη σύνταξη μιας επαρκούς ΑΕΠΟ. 7. Οι ασφυκτικές προθεσμίες μπορούν να αξιοποιηθούν δεόντως για «εκμαίευση» μιας ΑΕΠΟ (ταυτόχρονη υποβολή πολλών φακέλων ΜΠΕ από έναν φορέα, έκτακτη πολυήμερη αδεία ή απουσία, ενδεικτικά στις Βρυξέλλες, του εξειδικευμένου υπαλλήλου- χειριστή του φακέλου). Γενικότερα, οι όποιες ασφυκτικές προθεσμίες θα μπορούσαν να αφορούν υπαλλήλους που χρεώνονται έναν φάκελο ΠΠΠΑ ή ΜΠΕ και όχι ταυτόχρονα περισσότερους του ενός. 8. Κατά περίπτωση, θα πρέπει να διευκρινίζεται, αν οι όποιες προθεσμίες αφορούν ημερολογιακές ή εργάσιμες ημέρες. 9. Η προθεσμία 30 ημερών για την έκδοση της ΑΕΠΟ μπορεί να μην είναι επαρκής, αν μετά τη δημοσιοποίηση προκύψει μια ουσιώδης άποψη προς περαιτέρω διερεύνηση.