Αρχική ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣΆρθρο 01 Διάρκεια ισχύος ΑΕΠΟΣχόλιο του χρήστη ΑΓΡΙΟΓΙΔΟ ΣΤΑ ΒΟΥΝΑ - BALKAN CHAMOIS SOCIETY | 18 Μαρτίου 2020, 08:56
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ο Σύλλογος «ΑΓΡΙΟΓΙΔΟ ΣΤΑ ΒΟΥΝΑ – BALKAN CHAMOIS SOCIETY» εκφράζει την έντονη ανησυχία του για το σχέδιο νόμου με τίτλο «Εκσυγχρονισμός Περιβαλλοντικής Νομοθεσίας», το οποίο κατατέθηκε από το Υπουργείο Περιβάλλοντος & Ενέργειας και βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση, τη στιγμή μάλιστα που η χώρα πλήττεται από την πανδημία του κορωνοϊού, και ζητά την απόσυρσή του. Δεν προτίθεται να προβεί σε λεπτομερή σχολιασμό του Σχεδίου Νόμου και να θέσει προτάσεις βελτίωσής του, καθώς δεν αποτελεί βάση διαλόγου λόγω των εξής καίριων ζητημάτων. Το Νομοσχέδιο με τίτλο «Εκσυγχρονισμός περιβαλλοντικής νομοθεσίας»: 1. Ουδόλως βελτιώνει, αλλά αντίθετα καταργεί στην πράξη τον ουσιαστικό έλεγχο στη διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης αναπτυξιακών έργων και επενδύσεων Επί παραδείγματι: Γνωμοδοτήσεις ιδιωτών, κατάργηση υπηρεσιών περιβαλλοντικής γνωμοδότησης, κατάργηση σταδίου δημοσιοποίησης και δημόσιας διαβούλευσης, de facto θετική γνωμοδότηση υπηρεσιών με την πάροδο ασφυκτικών προθεσμιών για την υποβολή γνωμοδότησης. Αναμενόμενο αποτέλεσμα: Η υλοποίηση βλαπτικών προς το περιβάλλον αναπτυξιακών έργων, χωρίς τον απαιτούμενο έλεγχο, και η επιτάχυνση τη καταστροφής της φύσης. 2. Καταργεί την υπάρχουσα νομοθεσία προς χαλάρωση του καθεστώτος προστασίας που ισχύει βαθμιδωτά εντός των προστατευόμενων περιοχών Natura 2000, άνευ όποιας επιστημονικής τεκμηρίωσης. Επί παραδείγματι: Οι ζώνες απόλυτης προστασίας της φύσης (0,09% της χερσαίας έκτασης της χώρας) θεωρούνται με βάση την ισχύουσα νομοθεσία εκτάσεις με εξαιρετικά ευαίσθητα οικοσυστήματα, ενδιαιτήματα σπάνιων ή απειλούμενων με εξαφάνιση ειδών της αυτοφυούς χλωρίδας ή άγριας πανίδας, οι οποίες υπόκεινται σε αυστηρή φύλαξη από τις αρμόδιες υπηρεσίες, όπου απαγορεύεται κάθε δραστηριότητα, με εξαίρεση την επιστημονική έρευνα. Σήμερα, με το νέο νομοσχέδιο επιτρέπονται εγκαταστάσεις κοινής ωφελείας, περίπτερα ενημέρωσης, εγκαταστάσεις θαλάσσιας αναψυχής και διάνοιξη δρόμων για χρήση με μηχανοκίνητα μέσα κα. Δεν προστατεύεται ούτε αυτή η ελάχιστη έκταση από τους δρόμους, οι οποίοι επιφέρουν τεκμηριωμένα πολλές αρνητικές επιπτώσεις στο φυσικό περιβάλλον. Η χαλάρωση της προστασίας είναι προφανώς πολύ εντονότερη στις λοιπές τρεις ζώνες των προστατευόμενων περιοχών Natura 2000, με μεγάλα αναπτυξιακά έργα, εγκαταστάσεις, καταστήματα και κατασκευές να επιτρέπονται σε όλη την έκταση των ζωνών διαχείρισης οικοτόπων και ειδών. Αναμενόμενο αποτέλεσμα: Απουσία θεσμικής θωράκισης των προστατευόμενων περιοχών της χώρας από βλαπτικά έργα και δραστηριότητες. 3. Καταργεί τους Φορείς Διαχείρισης και υποβαθμίζει το ρόλο τους χωρίς μελέτη αξιολόγησης του έργου τους. Ιδρύεται νέος Φορέας της Γενικής Κυβέρνησης (ΟΦΥΠΕΚΑ), άνευ οικονομικής μελέτης και ουδεμίας δέσμευσης στελέχωσής του με επαρκές επιστημονικό δυναμικό υψηλών προσόντων. Αναμενόμενο αποτέλεσμα: Υπολειτουργία των Δομών (πρώην Φορέων) Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών και υπολειτουργία του ΟΦΥΠΕΚΑ, με σοβαρές αρνητικές συνέπειες στη φύλαξη, διατήρηση και διαχείριση των προστατευόμενων περιοχών.