• Σχόλιο του χρήστη 'Πανελλήνιος Σύλλογος Διπλωματούχων Μηχανικών Περιβάλλοντος' | 18 Μαρτίου 2020, 08:21

    Οι αρμοδιότητες των νέων ΜΔΠΠ δεν είναι σαφώς καθορισμένες με αποτέλεσμα να μην είναι σαφή και τα κριτήρια αξιολόγησης των φορέων. Πως θα αξιολογούνται οι ΜΔΠΠ όταν βάσει του άρθρου 34, δεν προβλέπεται να εφαρμόζουν τους ειδικότερους όρους και ρυθμίσεις της περιοχής ευθύνης τους, όπως αυτοί αναφέρονται από την πράξη χαρακτηρισμού ενώ οι όροι αυτοί θα αποτελούν αντικείμενα άλλων υπηρεσιών; Πιο συγκεκριμένα, i. η αποτελεσματικότητα των ΜΔΠΠ αξιολογείται βάσει της υλοποίησης των διαχειριστικών σχεδίων (παράγραφος α) ενώ δεν προβλέπεται στις αρμοδιότητες τους, η εμπλοκή τους στη διαδικασία κατάρτισης ή επικαιροποίησης αυτών. ii. στο Άρθρο 35 δεν υπάρχει πρόβλεψη για τη μέθοδο διαβούλευσης, την αξία αυτής και της τελικής χρήσης των αποτελεσμάτων της, ωστόσο στο Άρθρο 36 οι φορείς αξιολογούνται βάσει της συνεργασίας τους με την τοπική κοινωνία και άλλους εμπλεκόμενους φορείς (παράγραφος δ), iii. στηρίζονται στη συνεργασία με άλλες Υπηρεσίες, μέσω μνημονίων συνεργασίας και προγραμματικών, για την υλοποίηση μελετών, έργων, αναπτυξιακών προγραμμάτων, κ.λπ. και ακολούθως αξιολογούνται για την αποτελεσματικότητά στη διαχείριση των προστατευόμενων περιοχών που εποπτεύουν, iv. οι ΜΔΠΠ αναλαμβάνουν μόνο σύνταξη προτάσεων φύλαξης (βάσει του Άρθρου 34) και όχι την ίδια τη φύλαξη, επομένως ποια περιστατικά θεωρούνται έκτακτα, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην παράγραφο δ; Θα πρέπει να είναι ξεκάθαρο ποια περιστατικά θεωρούνται έκτακτα και ποιος ο ρόλος των νέων ΜΔΠΠ σε αυτά. Τέλος, ενώ ορίζεται διαδικασία αξιολόγησης των νέων ΜΔΠΠ, δεν περιγράφεται αξιολόγηση του έργου της αντίστοιχης Γενικής Διεύθυνσης & Διευθύνσεων του ΟΦΥΠΕΚΑ. που θα είναι ουσιαστικά υπεύθυνοι για τα μέτρα και τους όρους που προστατεύεται μια περιοχή.