Αρχική Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»Άρθρο 47 – Επιβολή περιβαλλοντικού τέλους σε παλαιά, ρυπογόνα μεταχειρισμένα οχήματαΣχόλιο του χρήστη Γεώργιος Αδαμάκης | 18 Ιουνίου 2020, 17:01
Χαίρετε, Το συγκεριμένο άρθρο μάλλον θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα από αυτά που υποτίθεται ότι θέλει να λύσει (επιβολή νέων προστίμων από την Ε.Ε). Αν στόχος είναι η μη εισαγωγή ρυπογόνων αυτοκινήτων στην χώρα, τότε εύκολα μπορούν να προβλεφθεί η απαλλαγή του τέλους από οχήματα π.χ. έως 1600cc με καύσιμο βενζίνη ή π.χ. με έως 160gr CO2, και να υπάρχει πρόνοια για παλαία αυτοκίνητα (συλλεκτικά - αντίκες) τα οποία μόνο έσοδα φέρνουν καθώς κινούνται από καθόλου έως ελάχιστα (με συγκεκριμένες - αυστηρές άδειες μετακίνησης για παράδειγμα). Παράλληλα θα πρέπει να δοθούν κίνητρα για την εισαγωγή μεταχειρισμένων καθαρών αυτοκινήτων τεχνολογίας Euro5 & Euro6 με όλες τις μορφές καυσίμου. Είναι απαράδεκτο και άξιο απορίας πως αυτοκίνητα τα οποία όταν πριν 3 χρόνια πωλούνταν από τους μεγάλους εισαγωγεις καινούργιων οχημάτων ως "πεντακάθαρα" να αντιμετωπίζονται ως ρυπογόνα σήμερα. Ποιόυς εξυπηρετεί αυτή η κατάσταση; Πάντως όχι τον Ελληνα καταναλωτή. Η επιβολή του τέλους ταξινόμησης ισχύει σε ελάχιστες ευρωπαικές χώρες. Στις περισσότερες ο καταναλωτής δεν καλείται να πληρώσει εκ νέου αυτόν τον φόρο τον οποίο το Ελληνικό κράτος ονομάζει τέλος ταξινόμησης (καθώς έχει πληρωθεί στην Ευρωπαική χώρα που ταξινομήθηκε) και καλείται να πληρώσει ένα ποσό περί των 200-300€ για την έκδοση πινακίδων. Ο Έλληνας καταναλωτής που δεν έχει την δυνατότητα αγοράς ενός καινούργιου αυτοκινήτου π.χ. των 35000€, θα μπορούσε να διαθέσει για το συγκεκριμένο παράδειγμα 18000€ για την αγορά ενός ίδιου μεταχειρισμένου "καθαρού" και ασφαλούς αυτοκινήτου τριετίας, τεχνολογίας Euro6. (Με παράλληλη μέριμνα για δανειοδότηση με όρους και επιτόκια Ευρώπης και όχι τριτοκοσμικών χωρών με 11-12%). Ταυτόχρονα τροφοδοτείται και όλη την αγορά αυτοκινήτου (συνεργεία, ελαστικά, ανταλλακτικά, φανοβαφεία κ.ο.κ.). Με την επιβολή του εξωφρενικού τέλους ταξινόμησης των 5-6000€ που μπορεί να ισχύει την παρούσα στιγμή,η τιμή του αυτοκινήτου εκτοξεύεται. Ποιοί ευνοούνται; Οι εισαγωγείς καινούργιων οχημάτων και οι εταιρείες χρονομίσθωσης - ενοικίασης (οι οποίες πολύ συχνά είναι θυγατρικές των εισαγωγέων),οι οποίες πωλούν τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητων των στόλων τους σε υψηλές τιμές λόγω έλλειψης. Χαμένοι; Όλοι οι υπόλοιποι φορείς της αγοράς αυτοκινήτου (ανεξαρτητοι εισαγωγείς, Ελληνικές μεταφορικές εταιρείες, συνεργεία παντώς τύπου, εταιρείες ανταλλακτικών , ελαστικών κλπ.) και φυσικά ο Έλληνας καταναλωτής που είναι καταδικασμένος να προσπαθεί να διατηρήσει ασφαλές το αυτοκίνητο δεκαπενταετίας που διαθέτει όχι από επιλογή αλλά από ανάγκη... Λυπάμαι... Αδαμάκης Γεώργιος Επιχειρηματίας - Msc Περιβαλλοντολόγος