Αρχική Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»Άρθρο 47 – Επιβολή περιβαλλοντικού τέλους σε παλαιά, ρυπογόνα μεταχειρισμένα οχήματαΣχόλιο του χρήστη Αποστολίδης Κωνσταντίνος | 19 Ιουνίου 2020, 02:13
Θα πρέπει από την απαγόρευση εισαγωγής να ΕΞΑΙΡΕΘΟΥΝ τα ΠΑΛΑΙΑ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑ, για τα οποία η εισαγωγή είναι ζήτημα επιβίωσης. Καθώς η επιλογή του δεν είναι ποτέ μονοσήμαντα πρακτικό ζήτημα, αλλά προκρίνεται η ιστορία του συγκεκριμένου, συχνότατα και η υπό μίαν έννοια μοναδικότητά του κι επομένως, είναι σημαντικό το να μπορεί να αποκτηθεί από τον τόπο που κατέστη δυνατόν να εντοπισθεί. Εξάλλου, αν αναγνωρίζουμε την πολιτιστική σημασία οχημάτων σαράντα, πενήντα, εξήντα και περισσοτέρων ετών, σε ποια βάση μπορούμε να απαγορεύσουμε την εισαγωγή τους; Πρέπει, επομένως, να διατηρηθεί για τα οχήματα αυτά το ισχύον σήμερα καθεστώς εισαγωγής και ταξινόμησης και, μάλιστα, να διευκολυνθούν οι διαδικασίες (άρση υποχρέωσης επιδείξεως ΚΤΕΟ χώρας εισαγωγής με χιλιομετρική ένδειξη, καθώς πάμπολλα βρίσκονται σε ακινησία επί δεκαετίες, ακόμη και δυνατότητα εισαγωγής και από χώρα εκτός Ε.Ε.). Πέραν τούτων, τα Παλαιά Ιστορικά Οχήματα ΔΕΝ σχετίζονται με κανένα από τα ζητήματα που καλείται να ρυθμίσει το παρόν Σχέδιο Νόμου. Ούτε με την ηλεκτροκίνηση, ούτε με το εμπόριο μεταχειρισμένων, ούτε με την ρύπανση του περιβάλλοντος. Τουναντίον, ως προς το τελευταίο, συμβαίνει να είναι τα "καθαρότερα", αφού στην μεγάλη πλειοψηφία τους ακινητούν, πολλές φορές έχοντα την ανάγκη μακροχρονίων αποκαταστάσεων. Αλλά και όταν κινούνται, τα διανυόμενα ετησίως χιλιόμετρα δεν ξεπερνούν τις μερικές εκατοντάδες για κάθε τέτοιο όχημα. Η απαγόρευση εισαγωγής των Παλαιών Ιστορικών Οχημάτων θα έβλαπτε την Χώρα, αφού η αγοραστική αξία τους αυξάνεται, καθώς παλαιώνουν. Πολύ δε περισσότερο όταν η αποκατάστασή τους γίνεται στην Ελλάδα. Το δε κίνημα των φίλων των οχημάτων αυτών συμβάλλει στην εθνική οικονομία μέσα από τις δραστηριότητές τους (οργάνωση τουριστικών εκδηλώσεων, ενίοτε διεθνούς χαρακτήρα, εργασίες συντήρησης, επισκευών, απασχόληση κάθε ειδικότητας επισκευαστών). Τέλος, δεν πρέπει να παραγνωρίζεται και το διεθνώς αναγνωρισμένο πολιτιστικό όφελος, που προκύπτει από την καλλιέργεια της ενασχόλησης με το Παλαιό Αυτοκίνητο. Θα έπρεπε ήδη η κατηγορία αυτή των οχημάτων να έχει διαχωρισθεί, καθώς δεν χρησιμοποιούνται για τον σκοπό που κατασκευάσθηκαν, ούτε και χρησιμοποιούνται κατ' αναλογίαν των υπολοίπων και να μην επηρεάζεται από τις εισαγόμενες ρυθμίσεις για τα σύγχρονα. Αλλά αντιθέτως, τα ζητήματα που την αφορούν να ρυθμίζονται ξεχωριστά.