Αρχική Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»Άρθρο 19 – Χωροθέτηση χώρων στάσης / στάθμευσης (πιάτσες) Ε.Δ.Χ. – ΤΑΞΙ οχημάτων με σημεία επαναφόρτισης Η/ΟΣχόλιο του χρήστη ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΚΑΡΑΚΑΤΣΑΝΗΣ | 21 Ιουνίου 2020, 00:07
Προτείνω την απαλοιφή της πρώτης παραγράφου εντελώς και το θεωρώ ως κάτι που χρίζει μεγάλης προσοχής για πολλούς λόγους. Καταρχάς θα δημιουργήσει πρόβλημα στους οδηγούς ταξί «μικτού καυσίμου» που θα εισέρχονται παρανόμως σε αποκλειστικές πιάτσες Η/Ο για να επιβιβάσουν έναν πελάτη σε περίοδο κρίσης αλλά και αργότερα. Θα έχουμε φαινόμενα ακόμα και διαπληκτισμών σε πιάτσες. Είναι κρίμα να γίνει μια τέτοια διάκριση και μάλιστα χωρίς λόγο. Η πρώτη παράγραφος απαγορεύει την είσοδο των οχημάτων μικτού καυσίμου σε αυτές αλλά δεν αναφέρεται αν αυτή η παράβαση θα είναι πειθαρχικό ή παράβαση ΚΟΚ. Οι οδηγοί θα φτάσουν σε σημείο να καταγγέλονται μεταξύ τους ή δεν θα τηρούν τα οριζόμενα της πρώτης παραγράφου. Επίσης, δεν γνωρίζουν οι οδηγοί ταξί που θα είναι οι πιάτσες των αποκλειστικά ηλεκτροκίνητων και η πρώτη παράγραφος -δημιουργεί μεγάλη αναστάτωση- γιατί νιώθουν ότι αυτό είναι ένα «παράθυρο» για να τους γίνει έξωση από τις υπάρχουσες πιάτσες ή τις μελλοντικές όταν αυτές ορισθούν ως πιάτσες Η/Ο. Θεωρώ ότι δεν υπάρχει λόγος να δημιουργούμε αναστάτωση , εκνευρισμό και δυσαρέσκεια για κάτι που πρέπει να γίνει αποδεκτό με ευχαρίστηση. Επίσης δικαίωμα στον επιβάτη πρέπει να έχουν όλοι οι οδηγοί ταξί το ίδιο καθώς έχουν και την ίδια άδεια ταξί. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να υπάρχει η πρώτη παράγραφος για τους λόγους ότι σε κάθε πιάτσα μικτού καυσίμου, που είναι εφικτό, να τοποθετηθεί φορτιστής στις μπροστά θέσεις της πιάτσας και όχι μόνο ένας φορτιστής όπως κακώς αναφέρει η δεύτερη παράγραφος αλλά όσοι περισσότεροι φορτιστές είναι τεχνικά εφικτό. Οι οδηγοί ταξί που θα φτάνουν στις μπροστινές θέσεις ανάλογα με την σειρά προτεραιότητας και διαθέτουν Η/Ο θα μπορούν εκεί να το φορτίζουν για τα λεπτά της ώρας που θα βρίσκονται στην αναμονή και μέχρι την επιβίβαση. Επίσης στην πρώτη παράγραφο δεν γίνεται καμία αναφορά πως τα ηλεκτροκίνητα οχήματα πρέπει να παίρνουν θέση σύμφωνα με τη σειρά προσέλευσής τους. Αυτό αναφέρεται μόνο στην δεύτερη παράγραφο και είναι απολύτως σωστό - αν και αυτονόητο - καθώς ισχύει το Π.Δ. 243/244/87/23-1γ . Το γεγονός όμως ότι δεν αναφέρεται στην πρώτη παράγραφο τίποτα για την σειρά, δίνει την εντύπωση ότι οι πιάτσες των Η/Ο δεν θα έχουν σειρά προτεραιότητας ! Για τον λόγο αυτό δεν υπάρχει λόγος να γίνεται κανένας διαχωρισμός - καθώς ισχύει ήδη το Π.Δ 243/244 και η τήρηση της σειράς στις πιάτσες ισχύει για όλους ! Επαναλαμβάνω πως κατά την γνώμη μου πρέπει να αφαιρεθεί εντελώς η πρώτη παράγραφος και κάθε πιάτσα μικτού καυσίμου (υπάρχουσες πιάτσες) σταδιακά να αποκτήσει σταθμούς φόρτισης και περισσότερους από έναν. Το γεγονός ότι οι πιάτσες μικτού καυσίμου στην δεύτερη παράγραφο μιλάνε για μια θέση θα δώσει αναγκαιότητα αλλαγής της ρύθμισης αυτής μελλοντικά καθώς οι υφιστάμενες πιάτσες μικτού καυσίμου να πρέπει να μετατραπούν σε πιάτσες με περισσότερους φορτιστές επειδή θα αυξηθούν τα Η/Ο. Συνεπώς ο ένας φορτιστής δεν υπάρχει λόγος να υφίσταται ως περιορισμός. Δεν ξέρω με ποιο σκεπτικό έγινε η παράλειψή της σειράς προτεραιότητας για τις πιάτσες των Η/Ο της πρώτης παραγράφου, αλλά αν τα ταξί δεν έχουν σειρά θα προκύψει τεράστιο πρόβλημα. Επαναλαμβάνω πως η πρώτη παράγραφος θεωρώ πολύ σημανικό να αφαιρεθεί εντελώς γιατί δεν χρειάζεται να υπάρχει. Σταδιακά να μετατραπούν οι υφιστάμενες πιάτσες «μικτού καυσίμου» σε πιάτσες με φορτιστές αρχικά έναν και στην συνέχεια ο αριθμός αυτός να μπορεί να αυξηθεί και φυσικά να παραμείνουν οι πιάτσες ως «μικτού καυσίμου» και να μην υπάρχουν πιάτσες για τους μεν και άλλες για τους δε. Επίσης εφόσον θέλουν αρκετοί ιδιώτες να επενδύσουν σε φορτιστές , να μπορεί ο κάθε ιδιώτης να τοποθετήσει έναν φορτιστή σε πιάτσα αλλά να μην υπάρχουν ούτε φορτιστές αποκλειστικά ενός παρόχου, ούτε να υπάρχουν «ιδιωτικές πιάτσες» με συγκεκριμένους παρόχους φόρτισης η πιάτσες με κριτήριο συμμετοχής σε κάποια ομάδα π.χ ραδιοταξί/εφαρμογή. Είναι πολύ σημαντικό οι πιάτσες να παραμείνουν για όλους και με ευελιξία βρίσκονται λύσεις καθώς και με συζήτηση. Τα πράγματα είναι τόσο απλά - ας μην δημιουργούμε διχασμό και διχόνοια στους οδηγούς ταξί, πόσο μάλλον να τους κάνουμε να νιώσουν προβληματικό και άγχος με κάτι που υποτίθεται έρχεται για να αγκαλιαστεί και να γίνει αποδεκτό με θετικότητα.