Αρχική Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»Άρθρο 10 – Προσαυξημένη έκπτωση για συγκεκριμένες δαπάνες οχημάτων μηδενικών ή χαμηλών ρύπων που αφορούν στους εργαζόμενους, τις επιχειρήσεις και την προστασία του περιβάλλοντοςΣχόλιο του χρήστη Νίκος | 26 Ιουνίου 2020, 16:40
Δεν μπορώ να ερμηνεύσω με οικονομικούς ή περιβαλλοντικούς όρους την επιπλέον επιδότηση ΙΧ οχημάτων τα οποία θα εξυπηρετούν επιχειρήσεις με υποκατάστημα ή εγκατάσταση σε νησί. Τα νησιά δεν υποφέρουν από ατμοσφαιρική ρύπανση, μποτιλιάρισμα στο κέντρο και οι οδηγοί δεν διανύουν καθημερινά πολλά χιλιόμετρα.. Επίσης δεν είναι εύκολο να ελεγχθεί η ορθή χρήση του οχήματος, αν δηλαδή η χρήση θα γίνει όντως σε νησί. Τα νησιά στην συντριπτική τους πλειοψηφία παράγουν ρεύμα από καύση ορυκτών καυσίμων καθώς δεν είναι διασυνδεδεμένα με τον εθνικό κορμό διανομής και παραγωγής ρεύματος. Θα έχουμε το οξύμωρο να καίμε μαζούτ για να παραχθεί το ρεύμα που θα φορτίσει την μπαταρία του ηλεκτρικού αυτοκινήτου! Πράσινη μετακίνηση σημαίνει ότι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο φορτίζει με ρεύμα από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ). Άλλες δυσκολίες είναι η συντήρηση ηλεκτρικών οχημάτων στα νησιά, οι κακοτράχαλοι δρόμοι για βαριά αυτοκίνητα λόγω μπαταρίας, οι περιορισμένες εναλλακτικές φόρτισης και η αλμύρα των νησιών που θα προκαλεί οξειδώσεις σε πανάκριβα οχήματα. Αν πρέπει να επιδοτηθούν κάποια αυτοκίνητα, μια ιδέα είναι να επιδοτούνται τα αυτοκίνητα που κάνουν πολλά χιλιόμετρα στα κέντρα των μεγάλων πόλεων. Δηλαδή μισθώσεις που προβλέπουν πάνω από 30.000 χιλιόμετρα τον χρόνο και που ο δηλωμένος οδηγός κατοικεί και κινείται σε περιοχή με αυξημένη ρύπανση.