Αρχική Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»Άρθρο 47 – Επιβολή περιβαλλοντικού τέλους σε παλαιά, ρυπογόνα μεταχειρισμένα οχήματαΣχόλιο του χρήστη Βασίλειος Γκουζάνης | 26 Ιουνίου 2020, 20:19
Αξιότιμες κυρίες, αξιότιμοι κύριοι Στη διάταξη αυτή θα πρέπει να θέσετε μία εξαίρεση για τα ιστορικά οχήματα (αντίκες). Σημειώνω ότι τα τελευταία δύο χρόνια, αρκετά άτομα έχουν εκτελωνίσει ιστορικά οχήματα για κανονική κυκλοφορία - όχι με πινακίδες ιστορικού, με αντίστοιχο ΟΦΕΛΟΣ του κράτους από τα αντίστοιχα τέλη κυκλοφορίας. Από την άλλη πλευρά, η συμβολή αυτών των οχημάτων στην ατμοσφαιρική ρύπανση είναι μηδαμινή διότι λόγω μεγάλης αξίας, οι ιδιοκτήτες αυτών των λίγων Ι.Ο. δεν τα κυκλοφορούν καθημερινά και έτσι δεν επιβαρύνουν την ατμόσφαιρα. Επίσης επειδή έχουν περάσει πάρα πολλά χρόνια από την θέσπιση των πρώτων προδιαγραφών EURO, υπάρχουν αρκετά οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος που ενσωματώνουν διατάξεις περιορισμού καυσαερίων που ενδέχεται να εμπίπτουν στο "πρόστιμο" των 4.000 €. Προτείνεται λοιπόν να προστεθεί στο τέλος της § 1 του άρθρου 47 η εξής διευκρίνιση: "Η παρούσα διάταξη δεν εφαρμόζεται στα οχήματα της Κλάσης 9705 του Ενιαίου Δασμολογίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (TARIC), δηλαδή σε «οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος» και σε «μεμονωμένα οχήματα ειδικής κατασκευής» (ΜΟΙΚ) όπως ορίζεται στο άρθρο 2 της Υπουργικής Απόφασης 33692/2202 της 5ης Νοεμβρίου 2014 (ΦΕΚ 3134 τ. Β΄ της 21ης Νοεμβρίου 2014)".