Αρχική Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»Άρθρο 12 – Εξαίρεση αγοράς αυτοκινήτου μηδενικών ρύπων από την ετήσια αντικειμενική δαπάνη και δαπάνη απόκτησης περιουσιακών στοιχείωνΣχόλιο του χρήστη Νίκος | 27 Ιουνίου 2020, 10:06
Με την συγκεκριμένη διάταξη παρέχεται αμνηστία στα κεφάλαια που θα διατεθούν για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου καθώς και απαλλαγή του ιδιοκτήτη από τεκμήριο συντήρησης και φόρο πολυτελείας Διαφωνώ κάθετα με την απουσία ορίου στην δαπάνη της αγοράς. Για να γίνει κατανοητή η ένσταση μου, ιδού η βάση δεδομένων με όλα τα αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων. https://ev-database.org Περιέχει τα διαθέσιμα μοντέλα, τα επερχόμενα ακόμα και αυτά που είναι ακόμα σε επίπεδο πρώιμου σχεδιασμού (concept) Διαθέτει δυνατότητα ταξινόμησης ανάλογα την τιμή, την ιπποδύναμη, την κατανάλωση ρεύματος, την αποδοτικότητα την μάρκα κοκ. Η λίστα περιέχει κάποια ακριβά οχήματα με επιδόσεις supercar. Αυτά τα αυτοκίνητα είναι ο στόχος του άρθρου αυτού. Απευθύνονται στην οικονομική ελίτ, τα μεγαλοστελέχη και τους φοροφυγάδες/φοροαποφεύγοντες. Ένα δώρο μεγάλης αξίας από την Ελλάδα της μιζέριας, με τον μανδύα της οικολογικής συνείδησης. Γιατί δεν υπάρχει όριο στο ποσό της αγοράς; Η εκροή θα επιβαρύνει το ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών! Θα ήθελα να αιτιολογηθεί η απουσία ορίου κατά την συζήτηση του νομοσχεδίου ή να καταργηθεί αν δεν υπάρχει λόγος και απλά ξεχάστηκε να μπει όριο.. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα βοηθούν στο να μειωθούν οι ρύποι ειδικά στα κέντρα των πόλεων, να μειωθεί η ηχορύπανση και να μειωθεί η δαπάνη για αγορά καυσίμων. Αντί να επιδοτήσουμε την αγορά λίγων ακριβών αυτοκινήτων θα έπρεπε να κάνουμε την ηλεκτροκίνηση να αποκτήσει μερίδιο αγοράς στα χρηστικά αυτοκίνητα καθημερινής μετακίνησης και όχι στα αυτοκίνητα που αποτελούν status symbol. Τα ακριβά SUV και Sport αυτοκίνητα δεν κυκλοφορούν κάθε μέρα. Βγαίνουν το Σαββατοκύριακο για να παρκάρουν μπροστά στην είσοδο των κέντρων διασκέδασης. Τον υπόλοιπο χρόνο αναπαύονται στο υπόγειο γκαράζ. Γιατί να επιδοτηθούν αυτά τα αυτοκίνητα αφού δεν θα συμβάλλουν στην μείωση της ρύπανσης; Αν μια επιχείρηση αγοράσει εξοπλισμό αξίας άνω των 3.000€ θα πρέπει να δικαιολογήσει την προέλευση των χρημάτων και αυτό σε πολλές περιπτώσεις αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα για επενδύσεις. Αν κάποιος επενδύσει χρήματα σε ανεμογεννήτριες θα πρέπει να δικαιολογήσει το κεφάλαιο της επένδυσης. Αν αγοράσει μια ηλεκτρική NIO EP9 που κοστίζει 1.200.000 δηλαδή πολύ παραπάνω από μια ανεμογεννήτρια 1MW δεν θα ερωτηθεί που βρήκε τα χρήματα. Αντί να επιδοτήσουμε τον παραγωγό πράσινης ενέργειας επιδοτούμε τον καταναλωτή πράσινης ενέργειας!!! https://www.topspeed.com/cars/others/2019-nio-ep9-ar177837.html http://www.windustry.org/how_much_do_wind_turbines_cost Αν αγαπάμε την χώρα μας ας άρουμε τα εμπόδια ώστε να γίνουν επενδύσεις και νέες θέσεις εργασίας. Το να στέλνουμε ανεξέλεγκτα ποσά σε δυο-τρεις χώρες που παράγουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν βοηθά πουθενά. Σπαταλώντας πόρους μεγαλώνει το χάσμα της Ελλάδας με τις προηγμένες χώρες μετατρέποντας μας σε θεατές της εξέλιξης και καταναλωτές της τεχνολογίας. Ας αφήσουμε όμως τους συναισθηματισμούς και ας σκεφτούμε πρακτικά. Τι μας λέει αυτό το άρθρο: Αγοράστε αυτοκίνητο των 200.000€ και κανείς δεν θα σας ρωτήσει που βρήκατε τα χρήματα. Δεν θα πληρώνετε τέλη κυκλοφορίας για το supercar των ονείρων σας. Δεν θα επιβαρυνθείτε με φόρο πολυτελείας διότι δεν υπάρχουν κυβικά εκατοστά. Δεν θα έχετε τεκμήριο συντήρησης όπως τα χιλιαράκια. Δεν θα πληρώσετε δασμό αφού τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα απαλλάσσονται από Τέλος Ταξινόμησης. Αγοράστε ηλεκτρικό αυτοκίνητο, πουλήστε το και δικαιολογήστε μελλοντικές αγορές.