Αρχική Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»Άρθρο 11 – Φορολογικές αποσβέσεις στα μέσα μεταφοράς μηδενικών ή χαμηλών ρύπωνΣχόλιο του χρήστη Τασος ΧΑΤΖΗΘΕΟΔΩΡΟΥ | 27 Ιουνίου 2020, 16:40
Καλησπέρα, Ζω και εργάζομαι και σε μια χώρα (Γαλλία) πρωτοπόρο στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, η οποία έχει ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ηλεκτρικών αυτοκινήτων από δύο γίγαντες του κλάδου Renault & γκρουπ Peugeot (PSA), ξεκινώντας από το μακρινό 2011. Η εμπειρία που έχει συσσωρευτεί σε αυτά τα χρόνια ας είναι οδηγός για χώρες όπως η δική μας. Μια ουσιαστική παρατήρηση λοιπόν – σε ένα κατά τα άλλα – άρτιο νομοσχέδιο. Η διάδοση της ηλεκτροκίνησης στην Γαλλία ξεκίνησε κυρίως από τα επαγγελματικά αυτοκίνητα των επιχειρήσεων του ιδιωτικού και δημοσίου τομέα πριν επεκταθεί και στα ιδιωτικής χρήσεως. Εταιρείες αγόραζαν – με ενισχυμένα φορολογικά κλπ κίνητρα –πχ μικρά βαν έως 3,5 τόνους (τύπου Renault Kangoo) για να μπορούν πχ να διανέμουν τα προϊόντα τους στα κέντρα των πόλεων κλπ. Οι υπάλληλοι - οδηγοί αυτών των αυτοκινήτων που «πειραματίστηκαν και δοκίμασαν ανώδυνα» την ηλεκτροκίνηση στην δουλειά τους, είδαν και κατάλαβαν τα οφέλη από αυτήν. Στην συνέχεια – όταν χρειάστηκε να αλλάξουν το προσωπικό τους αυτοκίνητο, τι έκαναν? Πολύ απλά αρκετοί αγόρασαν ηλεκτρικό αυτοκίνητο Ι.Χ. «εκ του ασφαλούς» έχοντας κάνει την real size δοκιμή στα πλαίσια της δουλειάς τους και χρησιμοποιώντας τα κίνητρα που τους δίνει το κράτος. Γνωρίζω προσωπικά μια δεκάδα τέτοιες περιπτώσεις. Έτσι ξεκίνησε – και συνεχίζεται – η επιταχυνόμενη διάδοση της ηλεκτροκίνησης στην Γαλλία. Στα καθ’ ημάς: Υπάρχουν πολλές Ελληνικές εταιρείες που παρέχουν υπηρεσίες logistics, τοπικών μεταφορών κλπ που κάνουν το πολύ 100 -120 χιλιόμετρα την ημέρα για να διανείμουν προϊόντα σε πελάτες τους κοκ. Λογω της παρούσας συγκυρίας (Covid -19), έλλειψης χρηματοδότησης, πτώσης τζίρων κλπ ακόμη και εάν θα είχαν την διάθεση να προβούν τώρα η βραχυπρόθεσμα σε αγορά EV πολύ απλά δεν θα το κάνουν. Θα το αναβάλλουν. Αρα ο στόχος της περιβαλλοντικής ελάφρυνσης βάσει χρονοδιαγράμματος δεν θα επιτευχθεί. Πρότασή μου: Τα φορολογικά κλπ κίνητρα που θα δίνονται αποκλειστικά σε επιχειρήσεις για αγορά EV ΦΙΧ – ΦΔΧ – αυτοκινήτων μεταφοράς προσωπικού να μην δίνονται μόνον σε καινούργια επαγγελματικά αυτοκίνητα αλλά και σε ελαφρώς μεταχειρισμένα που έχουν ηλικία έως 2 έτη η μέχρι 20.000 χλμ. (με τις ανάλογες πιστοποιήσεις κλπ). Με τον τρόπο αυτό και με το μειωμένο κόστος κτήσης και τις ταχύτερες αποσβέσεις, η διείσδυση της Η/Κ θα επιταχυνθεί και στην χώρα μας. Με ειλικρινείς χαιρετισμούς