Αρχική Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»Άρθρο 47 – Επιβολή περιβαλλοντικού τέλους σε παλαιά, ρυπογόνα μεταχειρισμένα οχήματαΣχόλιο του χρήστη ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ | 28 Ιουνίου 2020, 20:42
1. Γενική διαπίστωση: Το νομοσχέδιο αφορά την προώθηση της ηλεκτροκίνησης και δεν αποβλέπει, γενικότερα, στην ανάγκη περιορισμού της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, μέσω του περιορισμού της συμβολής, σε αυτήν, των αυτοκινήτων. Επομένως, εξ αρχής, δεν έχω ιδιαίτερες προσδοκίες και δε σχολιάζω για το τί παράγοντες και παράμετροι έπρεπε να θίγονται, προκειμένου να αποτελεί ένα ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ, που, προφανώς, θα εμπεριείχε και την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, ως μέρος των αξόνων αυτού. 2. Περιορίζομαι, επομένως, στο σχολιασμό, για το εν λόγω άρθρο, της σκοπούμενης απαγόρευσης της εισαγωγής μεταχειρισμένων οχημάτων περιβαλλοντικών προτύπων Euro 1, 2 και 3, που, αποτελεί μια πρόχειρη πρόταση, που εγείρει θέματα νομιμότητας, αντί μιας πρότασης, που θα τα απαγόρευε, έμπρακτα, αλλά νόμιμα, με κατάλληλη φορολόγηση κατά τον εκτελωνισμό και στο σχολιασμό του "χαρατσιού" στα εισαγόμενα οχήματα Euro 4, που "κρεμάει", όταν καταπέσει η παραπάνω απαγόρευση... 3. Η προώθηση της ηλεκτροκίνησης, αν δεν είναι, απλώς και μόνο, ένα αποτέλεσμα ανάληψης δεσμεύσεων προς την ΕΕ, θα έπρεπε να εντάσσεται σε ένα συνολικότερο, συστημικό, σχεδιασμό, που θα ξεκινάει από τη φάση της απόκτησης αυτοκινήτου, με την αναγνώριση/ταυτοποίηση όλων των παραμέτρων, που διέπουν τους τομείς του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας (περιβαλλοντικό πρότυπο Euro - εκπομπές CO2/κατανάλωση καυσίμου - είδος καυσίμου/καταναλισκόμενης ενέργειας) και θα συνεχίζεται στη φάση της κυκλοφορίας, όπου θα προσδιορίζονται οι παράμετροι, που θα προσμετρηθούν, εφόσον εξακολουθούν να είναι περιβαλλοντικοί και εφόσον η παράμετρος "χρήση" εξακολουθεί να μην ενδιαφέρει στη φάση αυτή... 4. Είναι ευκαιρία, κι ενώ είναι, παράλληλα, υπό εξέλιξη, διαδικασία τροποποίησης του τελωνειακού κώδικα και των τελών κυκλοφορίας, να συντονιστούν οι "κατάλληλες μονάδες", για να προέλθει ένα αποτέλεσμα, ποιοτικό και αδιαμφισβήτητο, που θα ωφελήσει περιβάλλον και δημόσια υγεία και όχι μόνο τις τσέπες των κατασκευαστών οχημάτων...