Αρχική Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»Άρθρο 26 – Προϋποθέσεις εγκατάστασης σημείων επαναφόρτισης Η/ΟΣχόλιο του χρήστη ΠΟΣΕΗ | 1 Ιουλίου 2020, 13:00
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η εγκατάσταση υποδομών επαναφόρτισης Η/Ο σε υφιστάμενα κτίρια, έχει ως προαπαιτούμενο για την ασφαλή λειτουργία των υποδομών επαναφόρτισης την ύπαρξη αξιόπιστου συστήματος γείωσης της ηλεκτρικής εγκατάστασης. Συνεπώς για την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και την Πάτρα, όπου υπάρχουν χιλιάδες υφιστάμενα κτίρια στα οποία το σύστημα γειώσεως που υπήρχε έχει καταστραφεί, λόγω του ότι είχε κατασκευαστεί στο μεταλλικό δίκτυο ύδρευσης το οποίο σε βάθος χρόνου αντικαταστάθηκε με πλαστικό δίκτυο καταστρέφοντας το υπάρχον σύστημα γείωσης, δημιουργείται σοβαρό πρόβλημα εγκατάστασης υποδομών επαναφόρτισης Η/Ο χωρίς την ύπαρξη συστήματος γειώσεως. Επιπλέον αυτού, με το Άρθρο 2, Παρ. 2.5.8 της ΥΑ Δ16γ/694/7/117/Γ (ΦΕΚ 552 Β΄/2009) «Έγκριση Κανονισμού λειτουργίας Δικτύου Ύδρευσης της ΕΥΔΑΠ ΑΕ» απαγορεύθηκε η γείωση των ηλεκτρικών εγκαταστάσεων των ακινήτων επί των υδραυλικών εγκαταστάσεων. Ως ισοδύναμο της προηγούμενης νομοθεσίας, δεν υποχρεώθηκε ως όφειλε ο διανομέας ηλεκτρικής ενέργειας, ΔΕΔΔΗΕ (τότε ΔΕΗ) να μετατρέψει το δίκτυο του σε σύστημα γείωσης ΤΝ όπως στην υπόλοιπη Ελλάδα, πράγμα το οποίο θα οδηγούσε σε ένα ασφαλέστερο δίκτυο, ούτε επιλέχθηκε η λύση του Λονδίνου, στο οποίο παρέχεται η γείωση από τον διανομέα ηλεκτρικής ενέργειας προς τα κτίρια, αλλά αφέθηκε να αναλάβει το οικονομικό και τεχνικό βάρος ο κάθε πολίτης μεμονωμένα, σε Αστικούς ιστούς, στους οποίους δεν υπάρχουν απλές ή εύκολες λύσεις κατασκευής αξιόπιστων γειώσεων, πράγμα το οποίο επιφέρει δυσβάσταχτο οικονομικό βάρος. Αποτέλεσμα των παραπάνω, είναι οι πολίτες οι οποίοι δεν μπορούν να αντιληφθούν το μέγεθος του προβλήματος, να μην προχωρούν σε τέτοιου είδους επανακατασκευές γειώσεων. Το παραπάνω ζήτημα είναι ιδιαίτερης σημασίας αφού εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για τους χρήστες των υποδομών φόρτισης Η/Ο, που θα εγκατασταθούν σε υφιστάμενα κτίρια που δεν έχουν πραγματικό και αξιόπιστο σύστημα γειώσεως σε λειτουργία. Συνεπώς προτείνεται να συμπεριληφθεί διάταξη ειδικά για τα υφιστάμενα κτίρια, η οποία θα υποχρεώνει το ΔΕΔΔΗΕ να προχωρήσει στην άμεση κατασκευή “ομαδικών” Γειώσεων και αλλαγής του συστήματος ΤΤ σε ΤΝ, στις περιοχές που προαναφέραμε και να υποχρεώνει τους ιδιοκτήτες προκειμένου να εγκαταστήσουν σημεία επαναφόρτισης Η/Ο να έχουν λειτουργικό και σύμφωνο με τους ισχύοντες κανονισμούς ηλεκτρικών εγκαταστάσεων σύστημα γειώσεως»