Αρχική Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»Άρθρο 17 – Ανάπτυξη δημοσίως προσβάσιμων υποδομών επαναφόρτισης Η/ΟΣχόλιο του χρήστη ΦΟΡΤΙΣΙΣ Μ.ΕΠΕ | 1 Ιουλίου 2020, 14:43
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
H επιλογή του μοντέλου της ανοιχτής ανταγωνιστικής αγοράς για την ανάπτυξη και λειτουργία των υποδομών φόρτισης είναι εναρμονισμένη με τις κατευθύνσεις της ΕΕ αλλά και τα ισχύοντα στις περισσότερες χώρες. Ωστόσο προϋπόθεση για την εφαρμογή στην πράξη αυτού του μοντέλου, αλλά και για τη διασφάλιση της οικονομικής βιωσιμότητας των αντίστοιχων επενδύσεων είναι να εφαρμόζονται οι αντίστοιχοι κανόνες για την προστασία του ανταγωνισμού και οι αρμόδιες αρχές να μεριμνούν για την τήρησή τους. Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι δημοσίως προσβάσιμες υποδομές, σύμφωνα και με τους ορισμούς του Νόμου 4439/2016 και της νομοθεσίας της ΕΕ δεν είναι μόνο αυτές που εγκαθίστανται σε δημόσιους - κοινόχρηστους χώρους, αλλά και αυτές που εγκαθίστανται και λειτουργούν σε ιδιωτικούς χώρους. Το μοντέλο της παραχώρησης θα πρέπει να διευκρινιστεί εάν θα συνοδεύεται από "κλειστό" αριθμό υποδομών ή από αποκλειστικότητα (δηλαδή θα αποκλείεται η εγκατάσταση και λειτουργία υποδομών φόρτισης σε άλλους κοινόχρηστους χώρους του ίδιου Δήμου που δεν έχουν συμπεριληφθεί στην πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος. Επίσης θα πρέπει να διευκρινιστεί εάν το δικαίωμα παραχώρησης θα αφορά συγκεκριμένα σημεία - θέσεις ή θα αφορά ολόκληρες περιοχές / συνοικίες. Αναλόγως της απάντησης και των προδιαγραφών της παραχώρησης (αποκλειστικότητα ή όχι, κλειστός αριθμός κλπ) ενδέχεται η εφαρμογή αυτού του μοντέλου είτε να καταστεί ασύμφορη για τους επενδυτές και να προκαλέσει μηδαμινό ενδιαφέρον, είτε να οδηγήσει σε συνθήκες στρέβλωσης της αγοράς και παραβίασης των κανόνων ανταγωνισμού. Στην τωρινή φάση ανάπτυξης της αγοράς το μοντέλο της παραχώρησης εάν δεν προσδιοριστούν τα όρια και οι όροι εφαρμογής του είναι πολύ πιθανόν να έχει τα αντίθετα αποτελέσματα από τα επιδιωκόμενα, δηλαδή να λειτουργήσει αποτρεπτικά στην πραγματοποίηση επενδύσεων υποδομών φόρτισης σε κοινόχρηστους χώρρους. Προτείνεται ακόμη και εάν τελικώς επιλεγεί το μοντέλο παραχώρησης, να μην αποκλείεται η δυνατότητα εγκατάστασης υποδομών φόρτισης από ενδιαφερόμενους σε χώρους που δεν θα καλύπτονται από την πρόσκληση ενδιαφέροντος, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα ικανοποίησης και μεμονομένων αιτημάτων από χρήστες Η/Ο που κατοικούν σε περιοχές που δεν εξυπηρετούνται από τα σημεία που έχουν παραχωρηθεί.