Αρχική Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»Άρθρο 24 – Εγκατάσταση υποδομών επαναφόρτισης Η/Ο σε υφιστάμενα κτίριαΣχόλιο του χρήστη ΦΟΡΤΙΣΙΣ Μ.ΕΠΕ | 1 Ιουλίου 2020, 15:29
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η προβλεπόμενη υποχρέωση προηγούμενης ειδοποίησης των συνιδιοκτητών, καθώς και το δικαίωμα της Γενικής Συνέλευσης των συνιδιοκτητών να εναντιωθεί στην πραγματοποίηση της εγκατάστασης είναι αδικαιολόγητη, μη λειτουργική και στην πράξη αποτρεπτική για την εγκατάσταση ιδιωτικών σημείων φόρτισης και μάλιστα στα σημεία που κυρίως χρειάζεται. Οι συσκευές φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ηλεκτρικές συσκευές χαμηλής τάσης, όπως είναι και οι άλλες ηλεκτρικές συσκευές που λειτουργούν σε ένα νοικοκυριό, χωρίς η χρήση και η εγκατάσταση τους να συνεπάγεται κάποιο πρόσθετο κίνδυνο ή όχληση απ' ότι η εγκατάσταση π.χ. μιας ηλεκτρικής κουζίνας, ενός κλιματιστικού ή ενός θερμοσίφωνα. Με ποιά συνεπώς αιτιολογία ο νομοθέτης υποχρεώνει τον ιδιοκτήτη μιας οριζοντίου ιδιοκτησίας ενός ακινήτου να ζητήσει τη σύμφωνη γνώμη των λοιπών συνιδιοκτητών για την εγκατάσταση στην ιδιοκτησία του μιας συσκευής φόρτισης αυτοκινήτων και δεν γίνεται το ίδιο για άλλες ηλεκτρικές συσκευές που μάλιστα έχουν και πιο εμφανή επίπτωση στο κτίριο, όπως για παράδειγμα η εξωτερική μονάδα (split) ενός κλιματιστικού. Προτείνεται η επαναδιατύπωση της συγκεκριμένης διάταξης με θέσπιση υποχρέωσης των εκμισθωτών ακινήτων να επιτρέπουν την εγκατάσταση συσκευών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στις θέσεις στάθμευσης των ακινήτων που μισθώνουν, εφόσον ο μισθωτής αναλαμβάνει πλήρως τη σχετική δαπάνη και την ευθύνη για την ασφαλή εγκατάσταση της συκευής φόρτισης (προσκόμιση Υπεύθυνης Δήλωσης Εγκαταστάτη (ΥΔΕ) κλπ.) Με την διάταξη αυτή ουσιαστικά επιτείνεται η διάκριση μεταξύ των κατόχων ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κατοικούν σε μονοκατοικίες και αυτών που κατοικούν σε πολυκατοικίες, καθιστώντας για τους δεύτερους ακόμη δυσκολότερη (και ακριβότερη) την πρόσβαση σε υποδομή φόρτισης του αυτοκινήτού τους.