Αρχική Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»Άρθρο 01 – ΣκοπόςΣχόλιο του χρήστη ΕΟΒΕΑΜΜ - ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ | 1 Ιουλίου 2020, 15:02
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης» ΓΕΝΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ ΕΟΒΕΑΜΜ ΕΠΙ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ Η δημοσίευση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας με τίτλο «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης» - έστω και καθυστερημένα - θέτει τις βάσεις για πρώτη φορά για ένα ολοκληρωμένο θεσμικό πλαίσιο και ένα καθοριστικό πρώτο βήμα στην σταδιακή μετάβαση και ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και στη χώρας μας. Το σχέδιο νόμου πέρα από στρατηγικούς εθνικούς στόχους και εναρμόνισης και της χώρας μας στην Ευρωπαϊκή στρατηγική και νομοθεσία για την κινητικότητα των εκπομπών από τις μεταφορές και μείωση των ατμοσφαιρικών ρύπων που βλάπτουν την υγεία και το περιβάλλον, την ανάπτυξη των δημοσίων διαθέσιμων υποδομών επαναφόρτισης και τη διαμόρφωση του ρυθμιστικού πλαισίου της αγοράς ηλεκτροκίνησης, επηρεάζει και παραγωγικούς κλάδους της ΕΟΒΕΑΜΜ, όπως η επισκευή και η συντήρηση των ηλεκτρικών οχημάτων. (Η/Ο) + + …………………………………………….. ΣΧΟΛΙΑ ΕΠΙ ΑΡΘΡΩΝ Τα άρθρα του σχεδίου νόμου που αναφέρονται και αφορούν την επισκευή και συντήρηση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων (Η/Ο) είναι τα άρθρα 33 και 34. Το άρθρο 33 αναφέρεται στη «Λειτουργία των συνεργείων επισκευής και συντήρησης οχημάτων υψηλής τάσης» και το άρθρο 34 στην «Άσκηση του επαγγέλματος του τεχνίτη για την συντήρηση και επισκευή οχημάτων υψηλής τάσης» Πιο αναλυτικά Α. Παρατηρήσεις – σχόλια για το άρθρο 33, «Λειτουργία των συνεργείων επισκευής και συντήρησης οχημάτων υψηλής τάσης» 1. Κρίνεται θετικό που προβλέπεται στο άρθρο 1* ότι, για τα «συνεργεία οχημάτων υψηλής τάσης» , εφαρμόζονται οι διατάξεις του π.δ. 78/1988 (Α΄ 34), που καθορίζει και τα υπόλοιπα συνεργεία επισκευής και συντήρησης οχημάτων Άρθρο 1 : Ως συνεργείο οχημάτων υψηλής τάσης ορίζεται η εγκατάσταση, εντός της οποίας πραγματοποιούνται εργασίες επισκευής και συντήρησης οχημάτων υψηλής τάσης, με τη χρήση κατάλληλου εξοπλισμού. Για τη λειτουργία των συνεργείων οχημάτων υψηλής τάσης εφαρμόζονται οι διατάξεις του π.δ. 78/1988 (Α΄ 34), με την επιφύλαξη των διατάξεων του παρόντος άρθρου. 2. Επίσης θετικό σημείο είναι η πρόβλεψη στο άρθρο 2 ότι, τα «συνεργεία οχημάτων υψηλής τάσης» μπορούν να λειτουργούν εντός των εγκαταστάσεων άλλου συνεργείου ή και μεμονωμένα. Ο χώρος (τετραγωνικά) που πρέπει να διατίθεται εντός του συνεργείου για την επισκευή / συντήρηση ΔΕΝ καθορίζεται στο σχέδιο νόμου, αλλά προβλέπεται η ρύθμιση του καθώς και άλλες λεπτομέρειες όπως, εξοπλισμός σήμανση κ.ά , με κοινή απόφαση των Υπουργών Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Υποδομών και Μεταφορών. Συγκεκριμένα με την κοινή αυτή απόφαση καθορίζονται: α) οι όροι και οι προϋποθέσεις για την επέκταση του αντικειμένου εργασιών των συνεργείων των παρ. 1 και 2 του άρθρου 13 του π.δ. 78/1988, προκειμένου τα εν λόγω συνεργεία να δύνανται να αναλαμβάνουν τη συντήρηση και την επισκευή οχημάτων υψηλής τάσης, β) ο χώρος, η εσωτερική διάταξη, ο μηχανολογικός εξοπλισμός, ο αριθμός και το είδος των εγκατεστημένων μηχανημάτων και οργάνων και γ) οι απαγορευτικές γειτνιάσεις και οι αποστάσεις ασφαλείας της παρ. 2 του άρθρου 1 του π.δ. 78/1988, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εγκατάσταση και λειτουργία συνεργείων οχημάτων υψηλής τάσης. Τα ουσιαστικά κριτήρια / στοιχεία που θα επηρεάσουν τη λειτουργία των συνεργείων επισκευής και συντήρησης ΔΕΝ καθορίζονται στο σχέδιο νόμου, αλλά προβλέπονται να καθοριστούν σε κοινή υπουργική απόφαση, προσεχώς. Β. Παρατηρήσεις – σχόλια για το άρθρο 34, «Άσκηση του επαγγέλματος του τεχνίτη για την συντήρηση και επισκευή οχημάτων υψηλής τάσης» Στις παραγράφους 1,2 και 3 του άρθρο 34 , προβλέπονται και καθορίζονται οι κατηγορίες (προβλέπονται 2) των «τεχνιτών οχημάτων υψηλής τάσης», ανάλογα με την εκπαίδευση και τη θέση εργασίας και περιγράφονται τα καθήκοντα της κάθε κατηγορίας και κρίνονται θετικά, όπως και ο αριθμός απασχόλησης και η κατηγορία του «τεχνίτη οχημάτων υψηλής τάσης» ανά συνεργείο. Και για το άρθρο αυτό , τα ουσιαστικά κριτήρια που θα επηρεάζουν σημαντικά στην πράξη την λειτουργία των συνεργείων όπως , ο χρόνος εκπαίδευσης, το περιεχόμενο, η διδακτέα ύλη, η πιστοποιημένη εκπαιδευτική δομή, η διαδικασία, οι όροι, οι προϋποθέσεις και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την επέκταση του αντικειμένου της άδειας ασκήσεως επαγγέλματος και της βεβαίωσης έναρξης άσκησης επαγγέλματος των τεχνιτών , προβλέπεται να καθοριστούν σε επόμενο στάδιο με κοινή απόφαση των Υπουργών Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Παιδείας και Θρησκευμάτων και Υποδομών και Μεταφορών Άμεση συνέπεια του παραπάνω άρθρου, είναι η άμεση έκδοση της κοινής απόφασης των Υπουργών Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Παιδείας και Θρησκευμάτων και Υποδομών και Μεταφορών, ώστε να υπάρξει πρόβλεψη και σχεδιασμός της εκπαίδευσης και κατάρτισης του κλάδου , ώστε να υπάρξει συντονισμένη και ουσιαστική εκπαίδευση και κατάρτιση , ώστε να διασφαλιστεί η ασφαλή επισκευή ηλεκτρικών οχημάτων τόσο για τους εργαζόμενους αλλά και τους χρήστες. ΣΧΟΛΙΑ ΕΠΙ ΑΡΘΡΩΝ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΥΠΟΔΟΜΕΣ • Για το άρθρο Άρθρο 23 – Εγκατάσταση υποδομών επαναφόρτισης Η/Ο σε νέα κτίρια Να υπάρξει πρόβλεψη στις κοινές υπουργικές αποφάσεις τόσο για τα συνεργεία που θα κάνουν επέκταση της άδειας , αλλά και για την ίδρυση νέων συνεργείων, τη δυνατότητα εγκατάστασης υποδομών επαναφόρτισης • Για το Άρθρο 28 – Μέτρα πυροπροστασίας, προτείνεται να ισχύουν τα ίδια μέτρα πυροπροστασίας , για την εγκατάσταση σημείων επαναφόρτισης Η/Ο, με την πυρασφάλεια των γενικών συνεργείων σύμφωνα με το πδ 78/88 και όχι σύμφωνα με την παράγραφο 1 που προβλέπει « σε όλες τις περιπτώσεις εγκατάστασης σημείων επαναφόρτισης Η/Ο, επιπροσθέτως των οριζομένων στην κείμενη νομοθεσία , επιβάλλεται η τοποθέτηση κατ’ ελάχιστον ενός (1) πυροσβεστήρα διοξειδίου του άνθρακα (CO2), κατασβεστικής ικανότητας τουλάχιστον 55Β ανά τρία (3) σημεία επαναφόρτισης Η/Ο», εφόσον υπάρχει μια μόνο θέση επαναφόρτισης και καλύπτεται από τη πυρασφάλεια της υπόλοιπης λειτουργίας του συνεργείου. • Για το «Άρθρο 08 – Κίνητρα για την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων και αγαθών ή ειδών σχετικών με τα ηλεκτρικά οχήματα. Προτείνεται στα κίνητρα να συμπεριληφθούν και τα συνεργεία που θα κάνουν επέκταση της άδειας λειτουργίας επισκευής ηλεκτροκίνητων οχημάτων , να δοθεί η δυνατότητα παροχής κινήτρων , εφόσον έχουν και τις υπόλοιπες προϋποθέσεις για τη χρηματοδότηση εγκαταστάσεων φωτοβολταϊκών για την υποδομή φόρτισης Η/Ο, ειδικά σε νησιά και στην περιφέρεια. Το ίδιο προτείνεται να συμπεριληφθούν στις κοινές αποφάσεις που θα εκδοθούν και τα συνεργεία που θα κάνουν επέκταση της άδειας λειτουργίας επισκευής ηλεκτροκίνητων οχημάτων, για το Άρθρο 14 – Μητρώο Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης καθώς και το Άρθρο 49 – Διαχείριση συσσωρευτών Η/Ο. Συνολικά , προκειμένου να υπάρξει ουσιαστική βοήθεια και να επιτευχθούν σε μεγάλο βαθμό οι στρατηγικοί στόχοι του σχεδίου, θα πρέπει να γίνει πρόβλεψη για τη χρηματοδότηση της εκπαίδευσης του κλάδου και του απαραίτητου μηχανολογικού εξοπλισμού τόσο για την επέκταση αδείας των συνεργείων αλλά και του απαραίτητου εξοπλισμού σταθμών φόρτισης και για όλες τις υπόλοιπες προϋποθέσεις.