Αρχική Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»Άρθρο 13 – Ρυμοτομικά Σχέδια Εφαρμογής – Τροποποίηση του άρθρου 10 του ν. 4447/2016Σχόλιο του χρήστη ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΠΑΣ | 8 Αυγούστου 2020, 13:52
Η πράξη εφαρμογής δεν συντάσσεται μόνο με βάση τα άρθρα 8 και 9 του ν1337/83 αλλά και με πολλά αλλά άρθρα (άρθρο 12 ν1337/83, ΠΔ/26-5/14-6-93, άρθρο 12 παρ.4 ν1647/1986 κ.λ.π) Προτεινόμενη διατύπωση της παρ. 4δ Με την απόφαση της περ. γ’ κυρώνεται και η οικεία Πράξη Εφαρμογής, όπου απαιτείται, η οποία συντάσσεται ταυτόχρονα και σε άμεση συσχέτιση με τα Ρυμοτομικά Σχέδια Εφαρμογής σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία. Από των συνδυασμό των παρ. 2 και 7 του προτεινόμενου σχεδίου και το γεγονός ότι δεν τροποποιείται το άρθρο 12 του ν1337/1983 (κυρώνει ο Περιφερειάρχης) και το άρθρο 186 του ν3852/2010 (αρμοδιότητες περιφερειών) προκύπτουν τα παρακάτω: Για την εφαρμογή των σχεδίων (πράξεις αναλογισμού) που έχουν εγκριθεί με τις διατάξεις του Ν.Δ. της 17-7/16.8.1923 (Α’ 228) την αρμοδιότητα έχει η περιφέρεια και θα συνεχίσει να την έχει (παρ. ΣΤ40 άρθρο 186 ν3852/2010). Ο Περιφερειάρχης θα συνεχίζει να αποφασίζει για την για κατ΄ εξαίρεση σύνταξη μεμονωμένης Πράξης Εφαρμογής. (παρ. ΣΤ42 άρθρο 186 ν3852/2010) Για την εφαρμογή των σχεδίων (Ρυμοτομικά σχέδια Εφαρμογής) που συντάσσονται με το προτεινόμενο νομοσχέδιο την αρμοδιότητα κύρωσης την έχει ο Συντονιστής Αποκεντρωμένης Διοίκησης χωρίς να προβλέπεται ποια Υπηρεσία θα προετοιμάζει την απόφαση κύρωσης. Της Περιφέρειας όπως είναι σήμερα; Της αποκεντρωμένης Διοικήσεις; Είναι συνταγματικό ο Συντονιστής να κυρώνει την πράξη εφαρμογής ενώ επί της ουσίας την εξέταση των ενστάσεων της έχει κάνει άλλη υπηρεσία που δεν ανήκει στην Αποκεντρωμένη διοίκηση; (είναι γνωστό ότι επί της ουσίας την εξέταση των ενστάσεων της πράξης εφαρμογής την κάνει η αρμοδία Υπηρεσία και ο Περιφερειάρχης απλώς Κυρώνει). Για τις περιπτώσεις που συντάσσεται πράξη εφαρμογής που περιλαμβάνει και πράξεις αναλογισμού υπάρχει επικάλυψη αρμοδιοτήτων κύρωσης. Με την ταύτιση της Ρυμοτομικής Μελέτης με το Ρυμοτομικό σχέδιο εφαρμογής που γίνεται με την προτεινόμενη παρ. 7 υπάρχει ο κίνδυνος να ερμηνευθεί ότι για τις πολεοδομικές μελέτες που θα εκπονηθούν με βάση εγκεκριμένα ΓΠΣ ή ΣΧΟΟΑΠ η έγκριση του ρυμοτομικού πρέπει να γίνει από τον Συντονιστή που με βάση την νομολογία του ΣτΕ είναι αντισυνταγματικό. (ρυμοτομική μελέτη = ρυμοτομικό σχέδιο εφαρμογής άρα η έγκριση πρέπει να γίνει με βάση την παρ. 4γ του προτεινομένου νομοσχεδίου). Με την παραπάνω ταύτιση, και χωρίς πρόβλεψη μεταβατικής διάταξης, πιθανόν να ερμηνευτεί ότι οι εκπονούμενες πράξεις εφαρμογής θα πρέπει να κυρωθούν από τον Συντονιστή.