Αρχική Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»Άρθρο 47 – Τρόπος έκδοσης οικοδομικών αδειών – Τροποποίηση του άρθρου 38 του ν. 4495/2017Σχόλιο του χρήστη ΤΖΟΥΡΜΑΚΛΙΩΤΗΣ Μ. ΝΙΚΟΛΑΟΣ | 18 Αυγούστου 2020, 02:22
Με τη διάταξη αυτή δυστυχώς φαίνεται ότι δίδεται βαρύτητα στην διασφάλιση του συντομότερου χρόνου έκδοσης της Διοικητική Πράξης (θεμιτά) εις βάρος (μάλλον) της ασφάλειας Δικαίου. Το ζήτημα είναι εξόχως Σημαντικό και μας οφορά όλους (τον απλό Πολίτη, το μεγάλο Επενδυτή αλλά κυρίως στην κοινότητα των Μηχανικών). Δυστυχώς αυτό φαίνεται ότι μελλοντικά θα λειτουργήσει και ως ''Μπούμεραγκ'' και στους συναδέλφους Μελετητές οι οποίοι παλεύουν (μαζί και οι ευσυνείδητοι υπάλληλοι των ΥΔΟΜ - Περιφερειών - Απ.Διοικήσεων -Υπουργείων) στο Νομικό Κυκεώνα των Πολεοδομικών Διατάξεων (μη απλοποιημένο πλαίσιο, συνεχείς αλλαγές -προσθήκες, αντιφάσεις κλπ) Γίνομαι πιο σαφής. α. Δεν έχει γίνει Απλοποίηση της Πολεοδομικής Νομοθεσίας αλλά συνεχής αναπαραγωγή ζητημάτων που αφορούν περισσότερο ''Νομικού τύπου'' παρά Τεχνικού τύπου ζητήματα που απομακρύνουν απ' το στόχο της προστασίας του Δομημένου Περιβάλλοντος και του τρίπτυχου της επιτυχημένης Δομικής κατασκευής - Ασφάλεια - Αισθητική - Λειτουργικότητα (χαρακτηριστικό είναι ότι για το Ν.4495/17 εκδόθηκαν μόνο 2 εγκύκλιοι εκ των οποίων η 2η μόλις 1 χρόνο πριν το παρόν Νομοσχέδιο) β. Δεν έχει γίνει η κωδικοποίηση της Πολεοδομικής Νομοθεσίας (Απ' την αλλαγή του Ν.4067/12 και μέχρι σήμερα όπως έγινε με το ΓΟΚ '85- ΚΒΠΝ =ΠΔ 14-7-'99) γ. Δεν έχει γίνει κωδικοποίηση των Εγκρίσεων είτε ανα Δραστηριότητα έργου ή Ομάδας Έργου όπου υπάρχουν διάσπαρτες σε κάθε Υπουργική Απόφαση που αφορά τη λειτουργικότητα του κάθε Ειδικού Κτηρίου δ. Δεν έχει τελειώσει το Κτηματολόγιο ε. Δεν έχουν καν γίνει αναρτήσεις Δασικών Χαρτών σε πολλές περιοχές της Χώρας στ. Δεν έχουν καθοριστεί οι Θεσμικές Γραμμές από πολλούς Δήμους (οικοδομικές και ΡΓ) αλλά και Δημόσιες Υπηρεσίες (Γραμμές Αιγιαλού - Παραλίας - Ζώνες Απαλλοτρίωσης κλπ) ζ. Δεν έχει ολοκληρωθεί ο Χωρικός Σχεδιασμός ή βρίσκεται σε μια συνεχή αλλαγή (παρουσιάζοντας όμως βελτιωτικές τάσεις) η. Δεν έχει αποσαφηνιστεί απ' το ίδιο το πλαίσιο ''τι είναι πληρότητα Δικαιολογητικών'' και οι σαφείς διακρίσεις αυτής (άλλο πληρότητα έγκρισης και άλλο πληρότητα Μελέτης) και ποιά είναι τα όρια και ευθύνες Μηχανικού και υπηρεσιών στην πληρότητα εγκρίσεων και Μελετών. θ. Δεν υπήρξε με το μέχρι τώρα πλαίσιο του Ν.4495/2017 εμπειρία, δειγματοληπτικός έλεγχος, πορίσματα προκειμένου να αξιολογηθεί αν καλώς λειτούργησε (άρα για ποιο λόγο το παρών πλαίσιο είναι καλύτερο.....που βασίζεται η αιτιολογία αλλαγής) ι. Υποστελεχωμένες ΥΔΟΜ και εν γένει Δήμους Έχοντας υπόψη τα παραπάνω είναι δεδομένο ότι αυξάνονται οι πιέσεις προς τον ιδιώτη Μηχανικό ο οποίος θα πρέπει να είναι Άριστος γνώστης, άριστος επαγγελματίας και βαθιά συναίσθηση της ευθύνης.....Άρα η ασφάλεια του Δικαίου της Διοικητικής πράξης επαφίεται στην καταρχήν υπευθυνότητα - επαγγελματισμό του ιδιώτη Μηχανικού και στις γνώσεις του. Στην αντίθετη περίπτωση οι ανακλήσεις των Αδειών επιφέρουν νέα γενιά αυθαιρέτων και προκαλούν μεγάλες κοινωνικές αντιθεσεις και μεγάλα προβλήματα στην Κοινότητα των Μηχανικών (υπαλλήλων και ιδιωτών Μελετητών)..... Προτείνεται η αντιμετώπιση πρώτα των ανωτέρω.....Χθες Σας ευχαριστώ.....