Αρχική Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»Άρθρο 27 – Εκτός σχεδίου δόμησηΣχόλιο του χρήστη ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΡΑΠΑΣ | 21 Αυγούστου 2020, 18:43
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το προτεινόμενο άρθρο 27 διακρίνει τα ακίνητα που βρίσκονται εκτός σχεδίου πόλεως και εκτός κάθε μορφής σχεδιασμού (που δεν προορίζονται για δόμηση) από αυτά που είναι σε περιοχές που καλύπτονται από πολεοδομικό σχεδιασμό και ιδίως σχεδιασμό χρήσεων γης όπου οι δόμηση είναι δυνατή με βάσει τους όρους δόμησης/χρήσεις γης που προβλέπονται από το σχέδιο χρήσεων γης με τον πρόσθετο περιορισμό ότι δεν μπορεί να έχουν σδ ευνοϊκότερους μέχρι 10 % από τις περιοχές χωρίς σχέδιο χρήσεων γης! Ας σημειωθεί ωστόσο ότι και σήμερα τα τοπικά διατάγματα που καθορίζουν χρήσεις γης και όρους δόμησης κατισχύουν των γενικών διατάξεων, ωστόσο τώρα τίθεται ένας νέος γενικός πρόσθετος περιορισμός που δεν είναι εύκολα εφαρμόσιμος στην πράξη. Για τα γήπεδα σε περιοχές χωρίς σχέδιο χρήσεων γης οι όροι δόμησης θα εξειδικευτούν με μελλοντικό πδ του προτεινόμενου άρθρου 35 και μέχρι τότε τι γίνεται? Τα εργαλεία πολεοδομικού σχεδιασμού πρώτου επιπέδου, είναι τα Τοπικά Πολεοδομικά Σχεδία και τα Ειδικά Πολεοδομικά Σχέδια, σύμφωνα με την παρ.2 του άρθρου 2 του νόμου 4447/2016, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με την παρ.1 του άρθρου 99 του νόμου4685/2020 . Τα παραπάνω «εργαλεία», δεν υφίστανται πουθενά και σε κανένα ΟΤΑ. Έχουν προεγκριθεί μόνο μερικές επενδύσεις με Ειδικά Χωρικά Σχέδια. Γιατί δεν συμπεριλαμβάνονται μεταβατικά στις περιοχές που καθοριστεί χρήσεις γης από εργαλεία πολεοδομικού σχεδιασμού οι Ζώνες Οικιστικού Ελέγχου (ΖΟΕ) (ενδεικτικά η πολυζωνική ΖΟΕ Μυκόνου ΦΕΚ 243/Δ/05 , ΖΟΕ Μεσογείων Αττικής ΦΕΚ 199/Δ/03 , ΖΟΕ Λαυρεωτικής κλπ) ? Σύμφωνα με την νομολογία, έχει γίνει δεκτό ότι οι ΖΟΕ αποτελούν μορφή χωροταξικού σχεδιασμού που συνάδει με το άρθρο 24 του Συντάγματος, που επιτάσσει την ορθολογική χωροταξία, και γι' αυτόν το λόγο οι επιβαλλόμενοι με τη ΖΟΕ περιορισμοί στις χρήσεις γης και κυρίως στην ανέγερση οικοδομών συνιστούν νόμιμους περιορισμούς του δικαιώματος της ιδιοκτησίας, η οποία, ευρισκόμενη σε εκτός σχεδίου περιοχή, δεν έχει ούτως ή άλλως ως κύριο προορισμό την οικιστική ανάπτυξη. Τι γίνεται για τα λοιπά προστατευτικά διατάγματα (που δεν είναι ΖΟΕ) αλλά περιέχουν όρους δόμησης για κάθε χρήση γης, χωρίς να ορίζουν χρήσεις σε ζώνες (πχ Αντίπαρος (ΦΕΚ 732/Δ/93), Φολέγανδρος, Κουφονήσια (ΦΕΚ 402/Δ/03) κλπ). Καταργούνται τα πάντα διότι θα περιμένουμε το μελλοντικό πδ του άρθρου 35? Τι γίνεται στις περιοχές που υπάρχει σχέδιο χρήσεων γης με ΓΠΣ ή ΣΧΟΟΑΠ με ή χωρίς καθορισμό όρων δόμησης διότι ισχύει το γενικό ΦΕΚ 270/Δ/85? Δλδ όπου τα ισχύοντα σήμερα τοπικά διατάγματα ΖΟΕ ή ΣΧΟΑΠ (χρήσεων γης& όρων δόμησης) αναφέρουν ότι ισχύουν οι όροι δόμησης του ΦΕΚ 270/Δ/85 με τις παρεκκλίσεις τους, τι θα ισχύει? Θα ισχύουν παράλληλα με τις νέες διατάξεις και το παλαιό ΦΕΚ 270/Δ/85 με παράλληλο έλεγχο του έξτρα 10% ?