• Σχόλιο του χρήστη 'ΠΕΤΡΟΣ ΜΙΜΟΓΛΟΥ' | 28 Αυγούστου 2020, 11:22

    Για τις εργασίες της παρ. 4 πρέπει να τεθούν σαφείς χρονικοί περιορισμοί. Για εργασίες σε επικίνδυνα οι προθεσμίες πρέπει να είναι αυτές που έθεσε η πολεοδομική υπηρεσία με την έκθεση επικινδύνου, οι οποίες περιλαμβάνουν ,εκτός αν η έκθεση αναφέρει κάτι άλλο, και το χρόνο έκδοσης της άδειας/έγκρισης. Για επικινδύνως ετοιμόρροπα υπάρχει νομολογία ότι πρέπει να κατεδαφίζονται εντός ολίγων ημερών, οπότε δεν μπορούν να προβλέπονται 14 ημέρες για την έκδοση της πράξης. Για αυθαίρετα ο χρόνος κατεδάφισης θα έπρεπε να είναι 30 ημέρες, όπως ισχύει και για τα νέα αυθαίρετα, και πάντως όχι πάνω από 6 μήνες που ισχύει για την κατεδάφιση νόμιμων κτισμάτων με άδεια. Επίσης πρέπει να διευκρινιστεί εαν και πως τροποποιούνται/παρατείνονται (και αν παρατείνονται ) οι εγκρίσεις αυτές. Δεν συμφωνώ με την άποψη ότι πρέπει να επιτρέπονται με εργασίες της παρ. 4β. όλες οι εργασίες άρσης της επικινδυνότητας. Στο άρθρο αυτό περιλαμβάνονται μόνο εργασίες καθαιρέσεων και άμεσης/επείγουσας ανάγκης και μικρής έκτασης, οι οποίες γίνονται με περιορισμένο έλεγχο λόγω έκτασης ή κατεπείγοντος. Δεν είναι δυνατόν να επιτρέπεται χωρίς κανέναν ουσιαστικό έλεγχο π.χ. η επισκευή του φέροντος οργανισμού κτιρίων, η υλοποίηση αντιστηρίξεων και άλλες εργασίες μεγάλης έκτασης και σημασίας, ή αντίστοιχα η κατεδάφιση οικοδομών που είναι απλά επικίνδυνες αλλά θα μπορούσαν να επισκευαστούν. Έχει γίνει εκτεταμένη κατάχρηση των διατάξεων αυτών στο παρελθόν για την παράκαμψη έκδοσης οικοδομικών αδειών. Εφόσον γίνεται ειδική αναφορά σε στρατιωτικά έργα, καλό θα ήταν να υπάρχει συσχέτιση με τις διατάξεις της νομοθεσίας για άλλα έργα που γίνονται χωρίς άδεια, όπως τα έργα ύδρευσης/άρδευσης/αποχέτευσης των ΔΕΚΟ και των δήμων.