Αρχική Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»Άρθρο 01 – ΣκοπόςΣχόλιο του χρήστη ΕΣΤΑΜΕΔΕ & ΠΕΤΟΜ-ΤΕΕ | 1 Σεπτεμβρίου 2020, 09:43
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Πρόκειται αναμφίβολα για μεγάλο εγχείρημα κατά της προχειρότητας και έλλειψης πρόβλεψης της Πολιτείας επί άνω των 100 έτη. Θα είμαστε όσο το δυνατόν λακωνικοί στην προσέγγισή μας. Ασφαλώς χρειάζεται ανάπτυξη και οργάνωση. Ο αείμνηστος Σόλων Κυδωνιάτης μας έλεγε στην τάξη ότι στην Ελλάδα πολεοδομία ασκούν οι μεσίτες. Υπάρχει όμως μία «σύγκρουση αναπτύξεων». Από τη μια «στοχευμένη αειφόρος νεοκοινοτική ανάπτυξη», από την άλλη αλόγιστη τύπου Ισπανίας και Λας Βέγκας. Ασφαλώς θα συμφωνείτε πως στον ευαίσθητο χώρο της πολυνησιωτικής μας πατρίδας μόνον ένας σοφός συνδυασμός οφείλουμε να επιτραπεί. Θυμίζουμε επίσης ότι οι Έλληνες διεθνώς έχουν άριστο ποσοστό ακίνητης ιδιοκτησίας και πρέπει να προσέξουμε μη τους μετατρέψουμε σε νοικάρηδες μεγάλων funds. Η πρώτη μπορεί να υπηρετεί πέραν των γνωστών «πρωτογενής παραγωγή, μεταποίηση, υπηρεσίες» και στόχους Εκπαίδευσης – Έρευνας, Υγείας – Ευεξίας, πιλοτικής παραγωγής πρωτοτύπων (τεχνοπόλεις). Όλα αυτά είναι επωφελέστερα από τον απλό τουρισμό των 4 μηνών στον οποίο έχουμε ανέκαθεν προσηλωθεί. Προτείνουμε λοιπόν σε όλα τα άρθρα που περιλαμβάνουν τουρισμό να περιληφθούν και οι παραπάνω στοχευμένες δομές με τις ίδιες ευεργετικές διατάξεις. Έχουμε π.χ. ενδεικτικά και όχι περιοριστικά : Στο άρ. 2 ιγ ας προσθέσουμε : και δραστηριοτήτων Εκπαίδευσης – Έρευνας ως και Υγείας – Ευεξίας Στο άρ. 28.3. το γζ) δομές Εκπαίδευσης – Έρευνας Στο άρ. 31 να προστεθεί ανάλογη ρύθμιση για τεχνολογικά πάρκα περιλαμβανομένων εκπαιδευτικών και ερευνητικών δομών. Στο αρ. 32 να γίνει διαχωρισμός και ειδική μνεία για τους όρους λειτουργίας θεραπευτικών κέντρων ως και κέντρων ευεξίας για τα οποία επίσης η χώρα μας διαθέτει συγκριτικό πλεονέκτημα. Να τους δοθεί δηλαδή αυθύπαρκτη παρουσία (υπουργείου Υγείας) αντί της ένταξης ως υποπεριπτώσεων τουρισμού. Στο άρ. 91 Χαμηλά Κτήρια να ισχύει και για κτήρια εκπαιδευτικού χαρακτήρα π.χ. παιδικοί σταθμοί, νηπιαγωγεία. Με αφορμή αυτό το άρθρο, θα μπορούσαν να δοθούν κίνητρα για μια στοχευμένη νεοκοινοτική ανάπτυξη βασισμένη στη συλλογικότητα και την αυτονομία.