Αρχική Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»Άρθρο 01 – ΣκοπόςΣχόλιο του χρήστη Δημήτριος Κοτσώνης | 1 Σεπτεμβρίου 2020, 10:53
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
«Καμία από τις παθογένειες που αντιμετώπισαν οι επενδύσεις, του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ, του Σεΐχη του ΚΑΤΑΡ, της ΙΘΑΚΗΣ της ΟΞΥΑΣ, της Αταλάντης, της Αφάντου Ρόδου και του ΕΡΗΜΙΤΗ δεν αντιμετωπίζονται με τις ρυθμίσεις που εξαγγέλθηκαν». Το υπουργείο Περιβάλλοντος αναγγέλλει τη σύνταξη του Χωροταξικού Χάρτη της Χώρας, από όσα όμως εξαγγέλλει προκύπτει, ότι όλα αποτελούν πολεοδομικές ρυθμίσεις, αφού αφορούν τον καθορισμό χρήσεις γης και όχι χωροταξικές, που δεν χρειάζεται να αναλυθούν, ενταύθα, λόγω του προφανούς, αλλά κυρίως λόγω του μεγάλου προβλήματος που έχει δημιουργηθεί με τον καθορισμό των χρήσεων επί του 73% του Εθνικού Χώρου, που θεσπίστηκαν με τις τελευταίες τροποποιήσεις της δασική νομοθεσία, ή οποία έχει χαρακτηριστεί αυτή την έκταση Δάσος. Καθόρισε μάλιστα και τον συντελεστή δομήσεως για όσες χρήσεις επιτρέπει, αφού φαίνεται ότι η ένταξη της Δασικής Υπηρεσίας στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Χωροταξίας όπλισε τους δασάρχες με χωροταξικές γνώσεις και αρμοδιότητες. ! Εάν στο ποσοστό 72,0% των δασών προστεθεί το 24%, που αντιστοιχεί στις καλλιεργούμενες εκτάσεις, ( των οποίων πολύ σωστά απαγορεύεται η αλλαγή της χρήση, λόγω αειφορίας), καθώς και το 2,5% της οικιστικής γης και των τεχνικών υποδομών, των οποίων οι χρήσεις δεν μπορούν να μεταβληθούν, το ποσοστό του Εθνικού Χώρου στο οποίο απαγορεύεται η αλλαγή της χρήσης του, ανέρχεται στο 98,5% ! Επί ποίων επομένως εκτάσεων θα καθορίσει χρήσεις γης το Υπουργείο, με τις ρυθμίσεις «χωροταξικές ρυθμίσεις» που εξαγγέλλει. Και με ποία χωροταξικά Δήμων, δηλαδή Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια Πόλεων, που δεν έχουν άλλο προορισμό από τον καθορισμό των χρήσεων γης ( δηλαδή οι επιτρεπόμενες χρήσεις των κτιρίων οικοπέδων στις πόλεις, για αν καταλαβαίνουν και οι πολίτες ) στις πόλεις, όπως και στις Οικιστικές Ζώνες, που προορισμό έχουν τον προσωρινό περιορισμό της δομήσεως, έτσι ώστε να σχεδιάζεται ευχερώς η επέκταση των πόλεων σε αυτές και όχι η εγκατάσταση Εργοστασίων ! Επειδή φαίνεται να πιστεύουν στο υπουργείο, ότι Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια Πόλεων μπορούν να επωμιστούν χωροταξικές αρμοδιότητες και ότι θα σταθούν ενώπιον της Δικαιοσύνης ως χωροταξικά σχέδια, παρά την έως σήμερα απόρριψη τους και επειδή θριαμβολογούν, διότι ενδιαφέρθηκε μεγάλο πλήθος Δήμων, ας μας πουν εάν ο μπακάλης του χωριού της Κέρκυρας, που είναι δημοτικός σύμβουλος, θα ψηφίσει για τη κατασκευή της Χωματερής δίπλα στο χωριό του, ή τώρα που θα μεταφέρουν τα σκουπίδια της Κέρκυρας στις Σέρρες δεν θα προσβάλει, όχι ο Δήμος, αλλά η αντιπολίτευση και οι περιβαλλοντικές οργανώσεις της περιοχής, αυτή την ευκαιριακή απόφαση στη Δικαιοσύνη, με ότι αυτό συνεπάγεται, εν όψει και του κενού της νομοθεσίας. Έξαλλου η δυνατότητα της Αυτοδιοίκησης να αποφασίσει επί κάθε δράσης του Κράτους, που συναρτάται με το δημόσιο συμφέρον, για την ΑΝΑΠΤΥΞΗ, δηλαδή, μόνο με την θέσπιση του ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟΥ ΧΑΡΤΗ μπορεί να αντιμετωπιστεί ώστε να παύσει κάθε αρμοδιότητά της επ΄ αυτού, αφού θα στηρίζεται σε αποφάσεις κεντρικών οργάνων και από επιστήμονες καθολικής θεώρησης των αναγκών της Χώρας, αλλά και αναγνώρισης και όχι από το πλήθος επιστημόνων που δεν διαθέτουν ούτε αυτά τα προσόντα, ούτε και την αντικειμενικότητα και ούτε ο μπακάλης της γειτονιάς, που δεν φταίει σε τίποτε ο άνθρωπος, αλλά πώς να το κάνουμε, δεν έχει την πληροφόρηση του Πρωθυπουργού και του Υπουργικού Συμβουλίου για τις ανάγκες της Χώρας, που θα αποφασίσουν επί των προτάσεων. Βέβαια θα δικαιολογούνταν οι δασολόγοι για τον, κατ΄ουσία, καθορισμό του Χωροταξικού Χάρτη, που επέβαλλαν με τις τροποποιήσεις της δασικής νομοθεσίας, ο οποίος αποκλείει την ΑΝΑΠΤΥΞΗ, εάν η Διεύθυνση Δασών εξακολουθούσε να αποτελεί Διεύθυνση του υπουργείου Γεωργίας, που δεν συμβαίνει, αφού από χρόνια τώρα η Διεύθυνση Δασών ανήκει στο Υπεχωδε, στο οποίο γνωρίζει καλύτερα από κάθε άλλο τομέα της κρατικής μηχανής, ότι ο αλυσιτελής αγώνας για την αδειοδότηση ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ και η τεράστια γραφειοκρατία που αντιμετωπίζει η χώρα, οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στην ανυπαρξία του ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟΥ ΧΑΡΤΗ. Μεταφέρθηκε μάλιστα η Διεύθυνση Δασών στο Υπεχωδε προκειμένου να αντιληφθούν οι προστάτες των Ελληνικών Δασών, την τεράστια ζημιά την οποία έχουν προκαλέσει και συνεχίζουν να προκαλούν, με την διαρκή επιδίωξη τους για τη συμμετοχή τους στις πάσης φύσεως ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΕΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ. Όμως αντί γι΄ αυτό επιδίωξαν αυτό, μέσα από τις ασαφείς διατάξεις της νομοθεσίας και για πρόδηλους λόγους, οι οποίοι δεν είναι άλλοι από τη συμμετοχή τους στις αποφάσεις αδειοδοτήσεων των παραγωγικών μονάδων, που φθάνουν μέχρι και της αρμοδιότητας, να αποφασίζουν για την ύπαρξη Δημοσίου Συμφέροντος που θα εξυπηρετήσει κάποια Παραγωγική Επένδυση, αφού πλέον, λογω των δασικών χαρτών, δεν έχουν τη δυνατότητα να προβαίνουν σε χαρακτηρισμούς και να κατηγορούνται για χρηματισμούς . Γεγονός το οποίο οφείλουμε να τους αναγνωρίσουμε ! Και κατά τούτο δεν μπορεί να δικαιολογηθεί η εμμονή τους στους παραλογισμούς της δασικής νομοθεσίας, ούτε από την όποια επιστημονική εμμονή ή υποβολή, παρά μόνο από την επικράτηση ιδεοληπτικών απόψεων, που στοχεύουν στην οικονομική εξαθλίωση της Χώρας , με ότι αυτό συνεπάγεται, αφού πλέον έχει καταρριφθεί ο μύθος περί ανεπάρκειας Δασών, αλλά και περί της εύλογης δασοκάλυψης, που πρέπει να υφίσταται σε κάθε κράτος, όπως αυτό προσδιορίζεται από τον μέσο όρο της δασοκάλυψης των κρατών της Ε.Ε., που δεν υπερβαίνει το 40%, ενώ στο πιο οικονομικά εύρωστο και ευνομούμενο Κράτος της, την Γερμανία, η δασοκάλυψη ανέρχεται στο 29,8% και η οικιστική κάλυψη στο 18%, έναντι του 73% δασοκάλυψης και 3.5% της οικιστικής κάλυψης στην Ελλάδα, Οφείλει λοιπόν το υπουργείο να διευκρινίσει τι είδους ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ θα θεσπίσει, με το οποίο τρόπο θα βελτιώσεις τις οικιστικές συνθήκες των ελληνικών πόλεων, θα καθορίσει τις εκτάσεις στις οποίες θα εγκατασταθούν Παραγωγικές Μονάδες, οι Μαρίνες, οι Τουριστικές Μονάδες και το πλήθος των λοιπών Επενδύσεων, έτσι ώστε να μην αντιμετωπίσουν όσα αντιμετώπισαν γνωστές επενδύσεις, όπως εκείνες του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ, του Σεΐχη του ΚΑΤΑΡ, της ΙΘΑΚΗΣ της ΟΞΥΑΣ, της Αταλάντης, του ΕΡΗΜΙΤΗ, την εξιστόρηση του τετραετούς αγώνα του οποίου, για να φθάσει, μέσα και από την προσωπική παρέμβαση του υπουργού ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, σε αίσιο αποτέλεσμα την εξιστόρησε στον Ελληνικό Λαό με παραστατικότατα ο Υπουργός ΑΝΑΠΤΤΥΞΗΣ κ. ΄Αδωνις Γεωργιάδης και για να μην γινόμαστε παράδειγμα προς αποφυγή και από την Διεθνή τράπεζα, η οποία ανάμεσα στις 180 χώρες που έχουν ανάγκη για Ανάπτυξη, μας κατατάσσει στην 172η θέσει ως προς τη φιλικότητα προς τις επενδύσεις, επισημαίνοντας ότι η αδειοδότηση μιας επένδυσης στην Ελλάδα χρειάζεται τέσσερα ( 4 ) χρόνια να εκδοθεί, κινδυνεύοντας όμως με ακύρωση από την Δικαιοσύνη ! Οφείλει όμως να απαντήσει το υπουργείο Χωροταξίας και στην ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ, που εδώ και 15 χρόνια, με ειδική μελέτη για τον Τουρισμό, ΑΠΟΔΕΙΚΝΎΕΙ και διακηρύττει, ότι η ανάπτυξη τουριστικών μονάδων στην χώρα θα αύξανε τις τουριστικές εισπράξεις κατά 8,0 δις ετησίως. Δηλαδή κατά 120 δις μέχρι σήμερα, εκ των οποίων τα 40 δις, θα όδευαν για κατασκευές Τουριστικών Κτιρίων, με όσα αυτό συνεπάγεται, όχι για την Εθνική Οικονομία, ούτε για τις 300 χιλιάδες οικογενειών των ανέργων Ελλήνων, αλλά για τον ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ του ΣΤΟΛΟΥ, που η ρέουσα πολιτική πραγματικότητας υποχρεώνει όλους τους Έλληνες να την σκέφτονται, Σαν να επιδιώκει την απαγόρευση της ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ της Ελλάδας φαίνεται αυτό το νομοσχέδιο. Επιδίωξη, που υπό τις σημερινές συνθήκες ισοδυναμεί με Εσχάτη Προδοσία εν καιρώ πολέμου. Αθήνα 1 Σεπτεμβρίου 2020 Δημήτριος Κοτσώνης πολιτικός μηχανικός , με την αναγκαία υπόμνηση Επιστημονικός συνεργάτης των Γ.Γ. ΥΠΕΧΩΔΕ 1990-1993.