Αρχική Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»Άρθρο 34 – Μεταβατικές διατάξειςΣχόλιο του χρήστη ΜΑΓΔΑΛΗΝΗ ΣΠΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ διπλ. πολ. μηχ | 2 Σεπτεμβρίου 2020, 20:12
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η δυνατότητα διατήρησης των παρεκκλίσεων για την μεταβατική περίοδο πρέπει να ισχύει για όλους και όχι μόνο για μερικούς πολίτες διότι δημιουργεί συνθήκες άνισονομίας. Το ισχύον λοιπόν καθεστώς των παρεκκλίσεων πρέπει να διατηρηθεί ως έχει για την μεταβατική περίοδο. Έτσι όπως είναι γραμμένο το νομοσχέδιο καταστρέφονται ακίνητα ευρισκόμενα εντός ζώνης οικισμών, με εμβαδόν μεγαλύτερου των 2.000τ.μ. που όμως δεν έχουν τις λοιπές προϋποθέσεις που εισάγει το νομοσχέδιο (ελάχιστο πρόσωπο 25 μ. και ελάχιστο βάθος 50μ.).Επίσης δεν εμπίπτουν στις παρεκκλίσεις - για την μεταβατική περίοδο- γήπεδα με εμβαδόν μεγαλύτερου των 4.000 τ.μ. που δημιουργήθηκαν πριν την 17η/10/1978 αν και σήμερα είναι οικοδομήσιμα. Διερωτώμαι ποιά σκοπιμότητα εξυπηρετεί ο νόμος δίνοντας την δυνατότητα σε άλλους να συνεχίζουν να κτίζουν (αξιοποιώντας τις παρεκκλίσεις) για την μεταβατική περίοδο και σε άλλους όχι. Δεν αντιλαμβάνονται οι συντάκτες του νομοσχεδίου οτι προκαλούν άνιση και άδικη μεταχείριση των πολιτών και οδηγούν πολλούς ανθρώπους που είχαν στηρίξει τα όνειρά τους και τον οικογενειακό οικονομικό προγραμματισμό τους στον αφανισμό; Ελπίζω οι αρμόδιοι να δουν το θέμα με την δέουσα προσοχή και να αφήσουν ΤΟ ΙΣΧΥΟΝ ΝΟΜΙΚΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΤΩΝ ΠΑΡΕΚΚΛΙΣΕΩΝ ΩΣ ΕΧΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ. φυσικά η μεταβατική περίοδος δεν μπορεί να είναι τόσο μικρή (δύο έτη) διότι σε περιοχές που δεν έχουν αναρτηθεί οι δασικοί χάρτες απαιτείται να προηγηθεί της σύνταξης και υποβολής της αρχιτεκτονικής μελέτης στην πολεοδομία η πράξη χαρακτηρισμού από το δασαρχείο που αμέσως - αμέσως ενδέχεται να απαιτεί πάνω από μισό χρόνο. Στη συνέχεια αν απαιτείται η έγκριση της μελέτης από την εφορεία νεωτέρων μνημείων χρειάζεται επίσης 2 - 3 μήνες το λιγότερο. Αν απαιτείται και Τοπικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο τότε ο χρόνος αυτός διπλασιάζεται. Στη συνέχεια θα πρέπει να εγκριθεί από το Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής όπου ενδέχεται να καθυστερήσει ένα μήνα ή και περισσότερο. Δηλαδή πριν ακόμη υποβληθεί η μελέτη για προέγκριση στην πολεοδομία θα έχει παρέλθει χρονικό διάστημα ενός - ενάμισι έτους κι αυτό υπό την προϋπόθεση οτι δεν θα ζητηθούν αλλαγές στην αρχιτεκτονική μελέτη. Εύκολα λοιπόν γίνεται κατανοητό ότι η μεταβατική περίοδος θα πρέπει να είναι το λιγότερο πέντε έτη αν συνυπολογίσουμε και το φόρτο εργασίας που θα δημιουργηθεί τόσο στα τεχνικά γραφεία όσο και στις αρμόδιες δημόσιες υπηρεσίες από πολίτες που θα σπεύσουν να αποκτήσουν δικαίωμα δόμησης με το ισχύον καθεστώς.