Αρχική Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»Άρθρο 87 – Ύψος κτιρίουΣχόλιο του χρήστη Κωνσταντίνος Πολυχρονίου | 3 Σεπτεμβρίου 2020, 15:23
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Στο Άρ.15 παρ.8 προτείνεται να συμπληρωθεί η ακόλουθη διευκρίνιση: "...ο ελεύθερος ημιυπαίθριος χώρος της διατίθεται στο σύνολό του για στάθμευση αυτοκινήτων με εξαίρεση την διέλευση των ενοίκων (και ΑΜΕΑ) προς την κλειστή είσοδο του κτιρίου". Αιτιολόγηση: Το παραπάνω σχόλιο της παραγράφου 8 του Άρθρου 15 έχει οδηγήσει σε μια σειρά παρανοήσεων τις Πολεοδομίες με αποτέλεσμα να δεσμεύουν με βάναυσο τρόπο τις pilotis και να παραμορφώνουν τις αρχιτεκτονικές μελέτες. Απαιτείται η όποια επιφάνεια pilotis να έχει 100 % στάθμευση και χώρους ελιγμών αυτοκινήτων. Δεν επιτρέπεται (αφού δεν αναφέρεται) πουθενά η αυτονόητη δυνατότητα ενός διαδρόμου προσέγγισης(έστω ελάχιστου) μέσω της pilotis του πεζού προς την κύρια είσοδο της πολυκατοικίας. Καθ’ υπερβολή συνεχίζουν οι άστοχες ερμηνείες και δεν επιτρέπουν ούτε την στάθμευση και την κίνηση ποδηλάτων ή άλλων μηχανοκίνητων δίκυκλων! Η ερμηνείες αυτές καθοδηγούν- και εντέλει ποδηγετούν - τους αρχιτέκτονες να μεταφέρουν τους πυρήνες κατακόρυφης κυκλοφορίας ακριβώς στην όψη των πολυκατοικιών αλλιώς θα πρέπει να χρεώνουν στην δόμηση τους διαδρόμους πρόσβασης προς την είσοδο(!). Η παραπάνω ντιρεκτίβα λόγω της στρεβλής ερμηνείας έχει ήδη χαλάσει την αρχιτεκτονική σύνθεση αρκετών πολυκατοικιών όπως με ευκολία γίνεται αντιληπτό στο Ανοικτό Πληροφοριακό Σύστημα Αδειών. Στις περιπτώσεις μεγάλων κτιρίων είναι πολύ χειρότερες οι επιπτώσεις καθώς και για λόγους Πυροπροστασίας οι πυρήνες κατακόρυφης κυκλοφορίας τοποθετούνται στην κεντρική περιοχή με αποτέλεσμα να ζητούνται κλειστοί διάδρομοι που ξεκινούν από την άκρη της pilotis και καταλήγουν στην είσοδο. Γνώμη μας είναι πως θα πρέπει να ξεκαθαριστεί πως η παράγραφος 8 του Άρθρου 11 αναφέρεται αποκλειστικά στην pilotis από την αρχή ως το τέλος. Θα πρέπει να είναι σαφές πως τουλάχιστον το 50% (επομένως η ελάχιστη από ορισμό επιφάνεια) παραδίδεται με αυστηρό σχεδιασμό κατάλληλη για στάθμευση και ελιγμούς αυτοκινήτων αλλά ξεκάθαρα και δίκυκλων ενώ δεν αποκλείεται σε καμία περίπτωση η πρόσβαση των πεζών και των ΑΜΕΑ προς την είσοδο της πολυκατοικίας. Η προτεραιότητα του πεζού άλλωστε ισχύει και στον δρόμο πόσο μάλλον στην δυνατότητα του να εισέλθει στην κατοικία του. Η παραπάνω παράγραφος χρήζει άμεσης ενημέρωσης γιατί οι ελεγκτές Αρχιτέκτονες των Πολεοδομιών σπάνια έχουν άμεση γνώση της ζημιάς που γίνεται στην αρχιτεκτονική μελέτη.