Αρχική Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»Άρθρο 28 – Διατάξεις γενικής εφαρμογής στην εκτός σχεδίου δόμησηΣχόλιο του χρήστη ΜΑΡΙΟΣ ΝΙΚΟΛΙΔΑΚΗΣ, ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ | 3 Σεπτεμβρίου 2020, 15:16
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΜΑΡΙΟΣ ΝΙΚΟΛΙΔΑΚΗΣ Δικηγόρος, LL.M Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Χαϊδελβέργης Τηλ.: 6976970734 nikolidakis.lawyer@gmail.com ΔΙΟΡΘΩΣΗ: Στο την 1-9-2020 δημοσιευθέν σχόλιό μου, εκ παραδρομής ανέφερα ότι δεν εμπίπτουν στην διετή "περίοδο χάριτος" του άρθρου 34 τα προϋφιστάμενα της 31-12-2003 γήπεδα με ελάχιστο εμβαδόν 4.000τ.μ. χωρίς πρόσωπο σε αναγνωρισμένη κοινόχρηστη οδό και τα με ελάχιστο εμβαδόν 4.000τ.μ. γήπεδα που δημιουργήθηκαν μετά την 31-12-2003 με πρόσωπο σε αναγνωρισμένη κοινόχρηστη οδό τουλάχιστον 25 μέτρα. Το ορθό είναι ότι η διετής προθεσμία περιλαμβάνει και αυτές τις περιπτώσεις, ΕΚΤΟΣ όμως από τα ακίνητα χωρίς πρόσωπο σε κοινόχρηστη οδό με ελάχιστο εμβαδόν 4.000 τ.μ. που προϋφίστανται της 17-1-1978, τα οποία χάνουν ΑΜΕΣΑ την αρτιότητα και οικοδομησιμότητά τους (Παραμένει ορθή η διαπίστωση ότιχάνουν ΑΜΕΣΑ την αρτιότητα και οικοδομησιμότητά τους και ταχωρίς πρόσωπο προϋφιστάμενα της 24-4-1977 γήπεδα εντός της ζώνης των 500 μ. από τα όρια εντός σχεδίου περιοχών και οικισμών,με ελάχιστο εμβαδόν 2.000 τ.μ.). Τα "τυφλά" αγροτεμάχια με εμβαδόν 4.000τ.μ. που είχαν δημιουργηθεί πριν την 31-12-2003 διατηρούσαν την αρτιότητα και οικοδομησμότητά τους δυνάμει της μεταβατικής διάταξης του άρθρου 23 παρ. 3 Ν. 3112/2003. Με το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο (άρθρο 34 παρ.1γ) αφαιρείται η αρτιότητα και οικοδομησιμότητα όσων αγροτεμαχίων 4.000τ.μ. έχουν δημιουργηθεί πριν την 17η 10.1978 χωρίς πρόσωπο σε αναγνωρισμένη κοινόχρηστη οδό, τα οποία ήταν μέχρι τώρα άρτια και οικοδομήσιμα, ενώ περιέργως, διατηρεί την αρτιότητα και οικοδομησιμότητα όσων αγροτεμαχίων έχουν δημιουργηθεί μετά την 17η 10.1978.... Το πρόβλημα όμως της αντισυνταγματικότητας που εκτενώς αναλύθηκε στο ως άνω σχόλιό μου, παραμένει βέβαια ανεξάρτητα από τα παραπάνω. Το μείζον θέμα δεν είναι η ύπαρξη ή το εύρος της χρονικής προθεσμίας. Είτε είναι 2 (που όντως είναι αστεία από πρακτική πλευρά), είτε 5 χρόνια, η αντισυνταγματικότητα του νομοσχεδίου παραμένει. Ακίνητα που αποκτήθηκαν νόμιμα ως δομήσιμα ακίνητα, πρέπει να συνεχίσουν εις αεί να διατηρούν την οικοδομησιμότητά τους, διαφορετικά πλήττεται το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα της ιδιοκτησίας. Ακόμα και μετά 5 έτη, η απώλεια της οικοδομησιμότητας ενός ακινήτου άνευ πλήρους αποζημιώσεως του ιδιοκτήτη αποτελεί de facto απαλλοτρίωση αυτού, καθώς ο ιδιοκτήτης στερείται τη χρήση του ακινήτου για τον σκοπό που το απέκτησε. Όταν ο εκάστοτε ιδιοκτήτης αγόρασε το οικοδομήσιμο εκτός σχεδίου ακίνητό του, δεν το πήρε με την αίρεση να χτίσει εντός 2ετίας ή 5ετιας… Καμία έκπτωση λοιπόν στην απαίτηση για σεβασμό του Συντάγματος και του ατομικού δικαιώματος της ιδιοκτησίας που αυτό προστατεύει. Τυχόν επιμήκυνση του χρόνου της προσβολής δεν απαλύνει την αντισυνταγματικότητα των εν λόγω ρυθμίσεων. Οι όποιες αλλαγές και περιορισμοί θα πρέπει να ισχύσουν ΜΟΝΟ για τα από την ψήφιση του νομοσχεδίου και εντεύθεν δημιουργούμενα ακίνητα, όχι για τα προϋφιστάμενα αυτού.