Αρχική Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»Άρθρο 14 – Σχεδιασμός και χαρακτηρισμός δημοτικών οδών – Τροποποίηση του άρθρου 4 του ν. 3155/1955Σχόλιο του χρήστη Κλεάνθη Βογιατζάκη, Πολιτικός Μηχανικός M.Sc. | 3 Σεπτεμβρίου 2020, 16:44
Οι αλλαγές που θα πραγματοποιηθούν με αυτό το άρθρο του νομοσχεδίου ΘΑ ΑΛΛΑΖΕΙ ΟΛΟ ΤΟ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΟ, ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟ ΣΤΑΤΟΥΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΤΩΝ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΩΝ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΩΝ. Με την ψήφιση του νομοσχεδίου, προκειμένου να είναι οικοδομήσιμα πολλά ακίνητα εκτός σχεδίου, θα πρέπει πρώτα οι δημοτικοί οδοί να είναι χαρακτηρισμένοι ως Κατηγορία Α με Προεδρικό Διάταγμα, κι αυτό αφού προηγηθεί η σύνταξη κατάλληλης μελέτης, εγκρίσεις από φορείς και έχουν διανοιγμένο πλάτος 6 μ! Δηλαδή, με την ψήφιση του προτεινόμενου νομοσχεδίου, θα κτίζουν κατά παρέκκλιση μόνο οι κύριες κοινοτικές/δημοτικές οδοί που έχουν αναγνωριστεί με πολεοδομικό ΦΕΚ νομάρχη και ενώνουν οικισμούς (ελάχιστοι σε όλη τη χώρα έχουν ΦΕΚ) & μόνο για κατοικίες. Δηλαδή σχεδόν κανένα γήπεδο δεν θα είναι άρτιο και οικοδομήσιμο κατά κανόνα! Και για να υλοποιηθούν όλα τα παραπάνω προαπαιτούμενα είναι αδύνατον να υλοποιηθούν ακόμα και εντός 2 χρόνων, καθώς η διαδικασία αυτή είναι πάρα πολύ χρονοβόρα και απαιτείται να γίνει για την πλειοψηφία του οδικού δικτύου της χώρας. Το γεγονός αυτό θα οδηγήσει σε ΜΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΧΡΗΣΗΣ ΤΩΝ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ για τις περισσότερες περιπτώσεις ακινήτων και τελικά σε απαξίωση της πλειοψηφίας των γηπέδων. Επιπλέον: -Δεν είναι ξεκάθαρη η διαδικασία καθορισμούς των δημοτικών οδών Α και Β. π.χ. πώς θα γίνετε η επιλογή του μελετητή. -Δεν έχουν ληφθεί υπόψη οι ιδιαιτερότητες περιοχών, όπως στα νησιά, όπου υπάρχουν προστατευόμενοι μικρού πλάτους οδοί από τον αρχαιολογικό νόμο ή ήδη έκδοθείσα Προεδρικά Διατάγματα και δεν είναι δυνατό να γίνει περαιτέρω διάνοιξη του πλάτους τους. -Δεν έχει καθοριστεί η διαδικασία της κήρυξης της απαλλοτρίωσης/δέσμευσης σε όλα τα παρόδια γήπεδα που έχουν πρόσωπο σε δημοτικές οδούς και δεν έχουν το απαιτούμενο πλάτος, προκειμένου να επιτευχθεί το απαιτούμενο πλάτος των 6μ και πως θα διασφαλίζεται η διάνοιξη χωρίς να αφαιρείται η αρτιότητα των εν λόγω γηπέδων -Δεν είναι ξεκάθαρο τι ισχύει για τους «αγροτικούς δρόμους», στην εκτός εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου περιοχή. Θα έχουν απλά χρησιμότητα πρόσβασης σε αγροτεμάχια και καμία άλλη πολεοδομική δυνατότητα; Θα πρέπει να γίνει ηλεκτρονικό μητρώο δημοτικών δρόμων και μετά να αρχίσει η προσπάθεια του χαρακτηρισμού τους. Επίσης, η κατηγοριοποίηση των οδών σε Α και Β θα μπορούσε να αναφέρεται μόνο στη χάραξη και υλοποίηση νέων οδών και όχι στον υφιστάμενων. Είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ να προτείνονται τέτοιου είδος αλλαγές, εν μέσω τέτοιας οικονομικής κρίσης και συνθηκών πανδημίας, που θα επιφέρουν άμεσα ΤΟ ΣΤΑΜΑΤΗΜΑ ΤΗΣ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗΣ ΝΟΜΙΜΗΣ ΕΚΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΟΜΗΣΗΣ, και της απαξίωσης της περιουσίας του 90% των Ελλήνων! Σε συνέπεια όλων των ανωτέρω, έως ότου πραγματοποιηθούν οι παραπάνω διαδικασίες, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 14 ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ μέχρι την ολοκλήρωση και συμπλήρωση όλων των απαιτούμενων προδιαγραφών και προϋποθέσεων.