Αρχική Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»Άρθρο 12 – Οριοθέτηση οικισμών – Τροποποίηση του ν. 4447/2016Σχόλιο του χρήστη Εκπολιτιστικός Σύλλογος Σταμάτας Δήμου Διονύσου | 3 Σεπτεμβρίου 2020, 19:17
Παρέμβαση του Συλλόγου μας στη Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Πολεοδομικής νομοθεσίας». Άρθρο 12- Οριοθέτηση οικισμών- Τροποποίηση του ν.4447/2016. Ο Σύλλογός μας επί δεκαετίες αγωνίζεται για την ολοκλήρωση της οριοθέτησης του Οικισμού «ΣΤΑΜΑΤΑ-ΣΠΑΤΑ-ΠΑΛΑΙΑ ΣΤΑΜΑΤΑ» της Κοινότητας Σταμάτας, που ενώ αποδεδειγμένα και με πάσα βεβαιότητα προϋφίσταται του 1923, δεν έχει τελεσφορήσει ακόμα η οριοθέτησή του, με αποκλειστική ευθύνη της Διοίκησης. Ευελπιστούμε, με τις νομοθετικές παρεμβάσεις του εν λόγω σχεδίου νόμου να δοθεί επιτέλους οριστική και δίκαιη λύση στο οικιστικό και δασικό πρόβλημα που ταλαιπωρεί χιλιάδες δημότες του Δήμου Διονύσου. ΠΡΟΤΑΣΗ : • Στο άρθρο 9α «οριοθέτηση οικισμών», να προστεθεί το παρακάτω εδάφιο στην παράγραφο 2: « Ο καθορισμός των ορίων των εν λόγω οικισμών γίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις του Π.Δ.2.3/13.3.1981 (ΦΕΚ 138/Δ), επικαιροποιημένο ως προς τις ονομασίες των φορέων υλοποίησης όπως ισχύουν σήμερα και πρωτίστως πριν την ανάρτηση των δασικών χαρτών της περιοχής. Ειδικά για τους μη οριοθετημένους οικισμούς τους προϋφιστάμενους του 1923, θα ληφθεί υπόψη η υφιστάμενη κατάσταση, όπως έχει διαμορφωθεί μέχρι την ημερομηνία έναρξης ισχύος του Π.Δ.2.3/13.3.1981.». • Ως γνωστόν και σύμφωνα με αρκετές Αποφάσεις του ΣτΕ (π.χ. η Απόφαση ΣτΕ 4454/2005 παρ.3) : «δεν έχουν τον χαρακτήρα δάσους και δασικής έκτασης, μεταξύ άλλων, εκτάσεις συμπεριλαμβανόμενες εντός ορίων οικισμών προϋφισταμένων του 1923. Ως οικισμοί δε προϋφιστάμενοι του έτους 1923 νοούνται όχι μόνο εκείνοι που έχουν νομίμως οριοθετηθεί, αλλά και εκείνοι, για τους οποίους προκύπτει ότι πράγματι προϋπήρχαν του 1923, έστω και αν δεν έχουν νομίμως οριοθετηθεί ή αν η οριοθέτησή τους με διοικητική πράξη δεν είναι νόμιμη». • Ο καθορισμός των χώρων πρασίνου και λοιπών χώρων κοινής ωφελείας (πάρκα, άλση, πλατείες, παιδικές χαρές κ.λπ.), καθώς και τυχόν υφισταμένων δασικών θυλάκων εντός τέτοιων οικισμών, να καθορίζονται από τις αρμόδιες τεχνικές υπηρεσίες των οικείων ΟΤΑ, με απλές και σύντομες διαδικασίες, διότι ο κάθε Δήμος γνωρίζει καλύτερα «τα του οίκου του». Είναι γεγονός αναμφισβήτητο ότι, σε περίπτωση καθορισμού των πράσινων θυλάκων με τη διαδικασία του άρθρου 24 του ν. 4389/2016 θα προκύψει μια απίστευτα χρονοβόρα διαδικασία, δεδομένου του ήδη τεράστιου φόρτου εργασιών των δασικών υπηρεσιών (επιτροπές εξέτασης πολλών χιλιάδων υποβληθέντων αντιρρήσεων για τους δασικούς χάρτες, αναμόρφωση και συμπλήρωση των δασικών χαρτών κ.λπ.). • Συνεπώς, στο ίδιο άρθρο 9α, που προστίθεται στο σχέδιο νόμου, πρέπει να προστεθεί νέο εδάφιο, κάτω από το προαναφερθέν εδάφιο, στην παράγραφο 2, ως ακολούθως: «Ο καθορισμός των χώρων πρασίνου και των λοιπών χώρων κοινής ωφελείας (πάρκα, άλση, πλατείες κλπ.), καθώς και τυχόν υφισταμένων δασικών θυλάκων εντός τέτοιων οικισμών, υλοποιείται από τις αρμόδιες τεχνικές υπηρεσίες των οικείων ΟΤΑ με απλές διαδικασίες, ώστε να ελαχιστοποιηθεί κατά το δυνατό ο απαιτούμενος χρόνος για την υλοποίηση/ ολοκλήρωση/ εφαρμογή τους». Εκ μέρους του Δ.Σ. Ο Πρόεδρος Αλέξανδρος Γκίνης